Citat:
1. MB ljuger om att han haft sex med VB i första förhöret.
2. MB ljuger om hur många sms han mottog den 4/5 och var han mottog dem.
3. MB ljuger om att han haft sex med XX(nej, jag vet inte vem det är. Källa: sekretessad del av förhör två som tidigare postats i tråden)
4. MB ljuger om att han bara samlat antika knivar, och eventuellt om att han slutat samla knivar.
5. Sen finns det ytterligare saker han ljuger om eller "förskönar" men dem tänker jag inte posta i tråden.
EDIT: Bara att läsa FUP och tråden. Detta har postats otaliga gånger i tråden redan. Förtroendeaktierna sjunker på de postare som ifrågasätter detta hädanefter.
1. MB ljuger om att han haft sex med VB i första förhöret.
2. MB ljuger om hur många sms han mottog den 4/5 och var han mottog dem.
3. MB ljuger om att han haft sex med XX(nej, jag vet inte vem det är. Källa: sekretessad del av förhör två som tidigare postats i tråden)
4. MB ljuger om att han bara samlat antika knivar, och eventuellt om att han slutat samla knivar.
5. Sen finns det ytterligare saker han ljuger om eller "förskönar" men dem tänker jag inte posta i tråden.
EDIT: Bara att läsa FUP och tråden. Detta har postats otaliga gånger i tråden redan. Förtroendeaktierna sjunker på de postare som ifrågasätter detta hädanefter.
Har tagit mig friheten att lägga till nummer i din post som ju åtminstone är ett försök att göra det som Namibia vägrar göra.
1. - Ja det är vi alla överens om.
2. - Hur menar du att det är belagt att han ljuger? Menar du t ex att
Citat:
är en bevisad lögn? Hur vet att du att han helt enkelt inte mindes fel (minns att detta är en person som mottog mängder av SMS på sin telefon från både VB och andra hela tiden)? Varför skulle han f ö ljuga om att han läst SMS i bilen och inte på restaurangen?
Berg berättar att han under lördagen fick ett antal sms ca 4-6 sms av Vatchareeya som han läste
sporadiskt på vägen hem till Timjanvägen vid 18 tiden och svarade på ett sms : "Jag jobbar" för
att slippa svara på något vidare sms.
sporadiskt på vägen hem till Timjanvägen vid 18 tiden och svarade på ett sms : "Jag jobbar" för
att slippa svara på något vidare sms.
3. - Kan jag inte bemöta så länge du inte letar rätt på det sekretessade förhöret och visar mig (NEJ, det är inte min uppgift, det är den som påstår något som ska leda det i bevis)
4. - Hur menar du att det är bevisat att han inte samlat på andra typer av knivar? Har han ens påstått det du påstår?
Citat:
Micke delges att det har framkommit att han är knivintresserad. Han uppger att detta stämmer men han har sålt av de flesta knivarna. Han har knivar kvar och även svärd som man
använder inom karaten. Knivarna är handgjorda och ses mest som samlingsknivar.
använder inom karaten. Knivarna är handgjorda och ses mest som samlingsknivar.
- detta säger han i förhör den 24/5
Dina "ytterligare saker" kan jag heller inte bemöta så länge du inte exemplifierar. Att han förskönar sitt eget handlande i vissa delar är jag helt övertygad om. Det skulle nog vem som helst i hans situation göra, då det han hållit på med ju inte är särskilt smickrande för honom. Som Hamilkar en gång uttryckte saken så är han knappast aktuell för en nominering till "Årets norrlänning". Det utgör dock inte något indicium på att han trots allt skulle vara inblandad i mordet. Inte heller att han ev. döljer andra kvinnoaffärer eller affärsverksamhet som han kanske inte vill ha polisens insyn i (de oförklarade mastningarna på hans mobil eftermiddagen den 4 maj)