2014-08-07, 13:56
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Nej det måste man inte så när det sker så sker det förmodligen av anledning.
min följdfråga blir... varför ljuger MB i så många förhör?

Du kanske kan vara vänlig att lista alla lögner som Berg säkert kan beläggas med som en utgångspunkt för diskussionen?
Citera
2014-08-07, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, vet du annat? (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Hur kan du då veta att frågan inte ställts? Är det så att det som inte står i fup har inte hänt? Det är den typen av inlägg du fyller tråden med, antydningar i en riktning, dina egna åsikter som för exempelvis nytillkomna besökare av tråden uppfattas som fakta.
Citera
2014-08-07, 14:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Hur kan du då veta att frågan inte ställts? Är det så att det som inte står i fup har inte hänt? Det är den typen av inlägg du fyller tråden med, antydningar i en riktning, dina egna åsikter som för exempelvis nytillkomna besökare av tråden uppfattas som fakta.
Förhörsprotokoll återger vad som har sagts. Vet du annat? (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-08-07, 15:09
Bannlyst
Citat:
Förhörsprotokoll återger vad som har sagts. Vet du annat? (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Sagts när då?
Citera
2014-08-07, 15:25
Medlem
Citat:
Nej det måste man inte så när det sker så sker det förmodligen av anledning.
min följdfråga blir... varför ljuger MB i så många förhör?

Kan du precisera vad "många förhör" innebär i MBs fall? 3 eller 10 förhör?
Citera
2014-08-07, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Enligt DL är alla såren på ryggen gjorda med samma vapen. Han säger t.o.m att även såren i bröstet är med samma vapen men på grund av uttorkning så är det svårt att bestämma. De har också den typiska rundningen. Vidare säger han att såren på ryggen är så samlade att offret kan inte ha rört sig mellan huggen utan troligtvis varit liggande. Kan ju vara hängande också.

/---/.

Nja riktigt så kategoriskt uttryckte sig väl inte DL; på fråga från EMF om VB rört sig svarar DL: "Det skulle vara svårt att att få en så samlad skadebild om kroppen var i rörelse..", och vidare att det är lättare om kroppen ligger stilla.

Då US frågar SSJ om VB:s position vid huggen kan hon inte alls säga något säkert om det, uppger att VB kan ha varit stående, sittande, liggande. Vill minnas att SSJ nämner fall där GM/BO har sprungit då hugg utdelats och skadebilden har varit mkt koncentrerad.
SSJ verkar inte mena (som jag förstår det) att fler tillhyggen nyttjats, hon säger att det är "Ett ganska smalt föremål, lite bågformigt" som är mordvapnet.
Citera
2014-08-07, 16:10
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att någon annan är skyldig till brottet.
Nej, kanske inte det, men antytt desto mera onekligen.
Citera
2014-08-07, 17:20
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Kan du precisera vad "många förhör" innebär i MBs fall? 3 eller 10 förhör?

Vad jag vet så ljuger han i tre av fyra förhör.
Citera
2014-08-07, 18:25
Medlem
Quarrels avatar
Tingsrätten skriver om Lejonbacksvägen: "Det framstår som föga troligt att Vatchareeya Bangsuan ensam skulle förflytta sig så långt från [KJ:s] bostad i ett område där hon, såvitt framkommit, inte hade något ärende att uträtta".

Hovrätten håller med: "Sannolikheten för att det varit Vatchareeya Bangsuan som vittnet sett den aktuella kvällen är därför så liten att den är försumbar och hovrätten konstaterar därför att det inte framkommit att någon, förutom [KJ], sett henne den aktuella kvällen".

Efter att ha läst bloggen får jag motsatt uppfattning, det är osannolikt att det var någon annan än VB på Lejonbacksvägen. Det hindrar inte KJ från att ha begått mordet, det framgår att den väg han körde till föräldrahemmet möter kvinnans gångväg. Han kan ha kommit ikapp VB och begått mordet. Att det inte fanns några spår av mordet i bostaden talar starkt för att mordet skedde på annan plats. Men vart var VB på väg, om det var hon på vägen? Det mest troliga är MB, men han berättade inget om det. Var det ett oväntat besök som kom av sig? Eller väntade han henne, utan att berätta det? Eller kom hon fram?
Citera
2014-08-07, 18:52
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Vad jag vet så ljuger han i tre av fyra förhör.

Återigen: Vänligen precisera vad det är han bevisligen ljuger om. Själv minns jag på rak arm bara att han ljuger om sin relation till offret i första förhöret; en uppgift han på eget initiativ rättade i det andra förhöret.
Citera
2014-08-07, 18:57
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Återigen: Vänligen precisera vad det är han bevisligen ljuger om. Själv minns jag på rak arm bara att han ljuger om sin relation till offret i första förhöret; en uppgift han på eget initiativ rättade i det andra förhöret.

Jag orkar inte men om du läser förhören så kommer du se att i tre av dom finns det lögner. Du kan det här fallet tillräckligt väl för att hitta dom när du läser.
Citera
2014-08-07, 19:32
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Tingsrätten skriver om Lejonbacksvägen: "Det framstår som föga troligt att Vatchareeya Bangsuan ensam skulle förflytta sig så långt från [KJ:s] bostad i ett område där hon, såvitt framkommit, inte hade något ärende att uträtta".

Hovrätten håller med: "Sannolikheten för att det varit Vatchareeya Bangsuan som vittnet sett den aktuella kvällen är därför så liten att den är försumbar och hovrätten konstaterar därför att det inte framkommit att någon, förutom [KJ], sett henne den aktuella kvällen".

Efter att ha läst bloggen får jag motsatt uppfattning, det är osannolikt att det var någon annan än VB på Lejonbacksvägen. Det hindrar inte KJ från att ha begått mordet, det framgår att den väg han körde till föräldrahemmet möter kvinnans gångväg. Han kan ha kommit ikapp VB och begått mordet. Att det inte fanns några spår av mordet i bostaden talar starkt för att mordet skedde på annan plats. Men vart var VB på väg, om det var hon på vägen? Det mest troliga är MB, men han berättade inget om det. Var det ett oväntat besök som kom av sig? Eller väntade han henne, utan att berätta det? Eller kom hon fram?

Jag slarvade lite med siffrorna från bloggen tidigare och många orkar inte eller vill inte kolla själva så citerar det viktigaste.

Observera att 6 personer med asiatiska namn har hörts.
Har rätterna tagit del av detta?

Citat:
Polisen har gjort en omfattande dörrknackning i området, boende på Flottiljvägen, Batterivägen, Artillerivägen, Kompanivägen, Kavallerivägen, Bataljonsvägen, Infanterivägen, Plutonvägen, Förbandsvägen, Förrådsvägen, Haubitsvägen och Armevägen har kontaktats. Polisen har sökt 367 personer och av dessa hört 228. Av dessa har fem gjort iakttagelser.

Citat:
Utöver de adresser som polisen har knackat dörr på kan kvinnan ha kommit från Lejonbacksvägen, Svedjevägen och Sävastvägen 38. Sammanlagt är 416 personer fyllda 16 år skrivna på adresserna. Av dessa har sex personer asiatiska namn, den yngsta kvinnan är 28 år. Ingen av personerna med asiatiska namn har någon dotter. Det ges ingen annan förklaring till vem kvinnan var annat än att det är Vatchareeya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in