Citat:
Ursprungligen postat av
zero73
Hur löste han transporten av kroppen till FP1 & FP2 då? Utan att avsätta cadaverine i bilens kupé?
Åkte KJ naken?
Det där är ju en fråga, där vi vet alldeles för lite för att uttala oss med någon som helst säkerhet. Det gäller både dig och mig - och alla andra, möjligtvis förutom GM.
Det är en brist, och åtminstone jag skulle ligga mindre sömnlös om natten om FUP hade kunnat visa på dessa detaljer i händelseförloppet: när var och hur mördades, styckades och transporterades VB?
Problemet med frågan är att det blir gissningar. Det har jag visserligen inget emot principiellt, men det blir ganska spekulativt.
1. Han kan ha burit kroppen mellan styckplats och FP.
2. Den kan ha varit inslagen i någonting bestående av ett material som inte släpper igenom de molekyler som utgör likdoften.
3. Han kan ha bytt kläder en djävla massa gånger.
4. Han kan ha utfört det hela naken - hela tiden, delar av tiden, helt naken, halvnaken...
Vi vet inte.
Men att gå ifrån denna basala insikt om att vi lider av ett kunskapsunderskott, till att hävda att eftersom vi inte vet, så är någonting omöjligt - det är ett alldeles för långt steg. Till och med ett felslut.
Hur tror du att det gick till? (Ersätt KJ med valfri person, om du vill.)