2014-05-25, 00:22
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oraklet.i.skogen
Självklart kan den innehålla sakfel - det är inte mer än mänskligt. Men nu är det rätt många misstag, sakfel, felaktiga slutsatser som presenteras och det ena misstaget leder till det andra och vips har man en dom delvis baserad på felaktigt faktaunderlag.

Menar du dig kunna leda i bevis att så skulle vara fallet här?

(OBS! Jag påstår inte att detta inte kan hända. DaCosta-fallet innehöll dessa ingredienser. Men jag tror inte det är särskilt vanligt)
Citera
2014-05-25, 00:22
Medlem
Spindelfridas avatar
Jag skrev tidigare att KJ kände sig sidsteppad. Oälskad. Utnyttjad. Besviken. I förrgår kväll sköt en ung man ihjäl sex personer p g a just det. Han kände sig oälskad, förbisedd, persona non grata. Det hände i Kalifornien, USA. Men det spelar ingen roll. Det kunde ha hänt här i Sverige också. Och jag tror just detta inträffade i Boden den 4 maj, 2013...om än i mindre skala...

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2638049/7-dead-drive-shooting-near-UC-Santa-Barbara.html
Citera
2014-05-25, 00:29
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Blod i en kanske olåst bil? Förklara hur det kan vara bindande bevisning? Nä.. det går inte eftersom så inte är fallet!!

Vem mördade inte VB?

Hur många är inblandade? Vad hände egentligen den 4 maj 2013?

Hur tillkom blodet i bilen? Är det planterat?
Så nu är det här trollet tillbaka igen och ska bedriva personförföljelse i vanlig ordning
med all sannolikhet.

"Bindande bevisning med blodet?" Jo, så blev fallet faktiskt.
"Vem mördade inte VB?" Vilken märklig fråga.
Det var visst bara en som gjorde det. Commander KJ. Det utreds väl just nu för att finna ut
vilken anstalt som lämpar sig bäst för honom att hamna på och avtjäna sitt oförskämt
korta straff för det ohyggliga mordet på Vatchareeya Bangsuan.
"Blodet planterat?" Nix. Ingen plantering här inte. Det nämns ingenting om någon plantering
i domsluten så det är bara till att glömma då.
Senast redigerad av Grandioso 2014-05-25 kl. 00:37.
Citera
2014-05-25, 00:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Ja tänk efter.

Jag har tänkt färdigt på den saken för längesedan, vänligen berätta nu vad som styrker ditt påstående. Vilka indicier utesluter att blod och likdoft kan komma ifrån annat än att liket har legat i bilen?

Din strukturala bevisning kan du stoppa upp där det är mörkt, de enskilda indicierna styrker inte ditt påstående, din hypotes är inte vattentät, således finns det alternativa och högst rimliga förklaringar till blod och likdoft.
Citera
2014-05-25, 00:35
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Snälla förklara varför det inte kan vara VBs blodiga kläder som legat i KJs bagage och därifrån avsatt liklukt
.

Eventet skedde med en högst sannolikt naken och förmodligen upphängd Vatchareeya, hon avled inte påklädd .. Det i särklass troligaste scenariot är då att VB:s döda kropp/delar transporterats i skuffen på KJ:s Sonata och därvid avsatt kadaverinlukt - inte hennes kläder, även om dessa kan ha fraktats i skuffen vid samma tillfälle. Mindre troligt, dock.
Citera
2014-05-25, 00:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så nu är det här trollet tillbaka igen och ska bedriva personförföljelse i vanlig ordning
med all sannolikhet.

"Bindande bevisning med blodet?" Jo, så blev fallet faktiskt.
"Vem mördade inte VB?" Vilken märklig fråga.
Det var visst bara en som gjorde det. Commander KJ. Utreds just nu för att fastställa på
vilken anstalt han slutligen ska hamna och avtjäna sitt oförskämt korta straff för det
ohyggliga mordet på Vatchareeya Bangsuan.
"Blodet planterat?" Nix. Ingen plantering här inte. Det nämns ingenting om någon plantering
i domsluten så det är bara till att glömma då.

Så är det då det overkliga fantasierna kommer in i bilden. Det man fått för sig och det man konspirerar om är sanning. Och det trots uppenbar övertygande bevisning. Problemet är att om man övervakningsfilmat mordet och styckningen, så hade samma jävla konspirationsteoretiker sagt det är manipulerad film.
Polisen hade handen på kameran så det stämmer inte hade ett argument varit i detta fallet.
Den här tråden startade fan så illa och blev helt fel från början, tyvärr.

Commander KJ som visste precis hur han skulle agera genom att delta i letandet efter VB. Och som faktiskt låtsades ringa efter henne.
Vad hände i hans lägenhet? Fick han nobben av den fd VB, och hade hon fullt upp med att vara kär i MB? KJ va kär i VB och ville ha henne tillbaka. Så va hans motiv precis som alla andra nobbade krakar till män som inte klarar av att kränkas genom att kvinnan i fallet inte vill ha dom.
Citera
2014-05-25, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har tänkt färdigt på den saken för längesedan, vänligen berätta nu vad som styrker ditt påstående. Vilka indicier utesluter att blod och likdoft kan komma ifrån annat än att liket har legat i bilen?

Din strukturala bevisning kan du stoppa upp där det är mörkt, de enskilda indicierna styrker inte ditt påstående, din hypotes är inte vattentät, således finns det alternativa och högst rimliga förklaringar till blod och likdoft.

Precisera vad du menar med "blodiga kläder"
Citera
2014-05-25, 00:44
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Så är det då det overkliga fantasierna kommer in i bilden. Det man fått för sig och det man konspirerar om är sanning. Och det trots uppenbar övertygande bevisning. Problemet är att om man övervakningsfilmat mordet och styckningen, så hade samma jävla konspirationsteoretiker sagt det är manipulerad film.
Polisen hade handen på kameran så det stämmer inte hade ett argument varit i detta fallet.
Den här tråden startade fan så illa och blev helt fel från början, tyvärr.

Commander KJ som visste precis hur han skulle agera genom att delta i letandet efter VB. Och som faktiskt låtsades ringa efter henne.
Vad hände i hans lägenhet? Fick han nobben av den fd VB, och hade hon fullt upp med att vara kär i MB? KJ va kär i VB och ville ha henne tillbaka. Så va hans motiv precis som alla andra nobbade krakar till män som inte klarar av att kränkas genom att kvinnan i fallet inte vill ha dom.

Nixpix inte jag!
Hade det funnits en film på det så hade jag inte tvivlat.
Hade man uteslutit alternativ GM hade jag inte tvivlat heller.
Hade det funnits bevis på att KJ utförde mordet (och inte bara indicier) så hade jag inte tvivlat.
Citera
2014-05-25, 00:45
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag skrev tidigare att KJ kände sig sidsteppad. Oälskad. Utnyttjad. Besviken. I förrgår kväll sköt en ung man ihjäl sex personer p g a just det. Han kände sig oälskad, förbisedd, persona non grata. Det hände i Kalifornien, USA. Men det spelar ingen roll. Det kunde ha hänt här i Sverige också. Och jag tror just detta inträffade i Boden den 4 maj, 2013...om än i mindre skala...

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2638049/7-dead-drive-shooting-near-UC-Santa-Barbara.html

Fetat: Jag skulle säga att du har helt fel - med tillägget: som vanligt ..
Citera
2014-05-25, 00:46
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Precisera vad du menar med "blodiga kläder"

Ja just det hon kanske var naken... hon kanske inte hade några kläder på sig när hon höggs
Du kanske vet mer än oss andra här i tråden?
Citera
2014-05-25, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
oroas... av dina

Så vad mer kan hen berätta? ha ha ha jag tror du hittar på.

Så sant så sant...jag har ju precis som ni BARA tillgång till FUP

Sen kan jag väl tillägga, säga som MBoudine att jag är bättre skickad (och framför allt bättre rustad) än någon annan här, vet mer om vad som hände här i Boden före, under och efter KJ:s illdåd.
Senast redigerad av majk69 2014-05-25 kl. 01:12.
Citera
2014-05-25, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om varken Kompis eller Uno markerar vid blodet på listen, vad hade det berättat?
Att hundarna är inte pålitliga att markera, därför om Uno inte markerade att det var likblod, skall Kompis markera att det var blod från levande person.
Anser man att Uno är pålitlig att markera liklukt, kan man utgå ifrån att blodet kom från levande person.
Senast redigerad av Lagro 2014-05-25 kl. 01:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in