2014-05-04, 20:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vet inte hur många gånger jag ska upprepa: MB dödade INTE VB, i vilket av mina inlägg läser du ut detta ? I vilket inlägg läser du ut att jag tror att MB har planterat blod i KJ:s Sonata - blodet är enligt min uppfattning INTE planterat. Detta är mitt ICKE SCENARIO. Vinnlägg dig om att handskas varsamt med ord ..

Vidare. Vad säger att Vatchareeyas dag började vid lunchtid (13-tiden) Kan hon ha träffat Berg på förmiddagen ? Har Berg alibi för förmiddagen (någon annan än AN) ?
OK, KJ dödade VB, men vad har MB med det att göra? - Nej, VB lämnade enligt sin far bostaden vid 13.30-tiden; enligt modern vid 13-tiden. Hon återkom från sin reklamutdelning mellan 14 och 15. - Hur ser ditt scenario ut - i sin helhet?
Citera
2014-05-04, 20:31
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och varför skulle han träffa den reklamutdelande VB mellan penselmålning och matinköp!? - Vi kan följa deras konversation via sms och facebook, och MB hade flera gånger försökt pränta in i VB att han inte ville störas under helgerna.
Det vet jag inte, men du undrade om MBs mobil kunde befunnit sig vid KJs bostadsmast när VB larmade 17 09 och det kan vara troligt med tanke på körtiden.
Citera
2014-05-04, 20:49
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Mängden har angetts av FL till ansenliga mängder. I FUP finns definitionen på blodmängden och då ser du att ordet "ansenlig" inte passar så bra i sammanhanget.
Man kan dock inte komma ifrån att - förutom på bagagemattan (där man såg blodet först med hjälp av Bluestar) - det fanns blod på den 28 cm långa räfflade gummilisten på kanten till bagageluckan. Den listen var alltså inte helt slät, och det fanns blod såväl i toppar som i dalar. Blodbilden i bagaget överensstämmer med att en emballerad kropp har fraktats i bilen, för att sedan ha dragits över kanten; emballaget har då inte hållit helt tätt.
Citera
2014-05-04, 20:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Man kan dock inte komma ifrån att - förutom på bagagemattan (där man såg blodet först med hjälp av Bluestar) - det fanns blod på den 28 cm långa räfflade gummilisten på kanten till bagageluckan. Den listen var alltså inte helt slät, och det fanns blod såväl i toppar som i dalar. Blodbilden i bagaget överensstämmer med att en emballerad kropp har fraktats i bilen, för att sedan ha dragits över kanten; emballaget har då inte hållit helt tätt.
Blod i dalarna finns bara på polisens falsarium. http://img15.imageshack.us/img15/229/bdu2.jpg
Citera
2014-05-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har läst förhören med KJ och hittade lite konstigheter. Det gäller tejpen och har diskuterats till leda. Vad tcks om Fs tolkning av det han läser upp? Fetat.

FUP 300-301
Jag förstår inte hur SKL tänkt här. Tejpen på VB går inte att pussla ihop med rullen från badrummet, varken hur den är delad eller kapad.
Dom får det inte att stämma på bredden heller, vilket borde avgöra saken, men inte da.
Då kommer dom med "det finns många olika sorter tejprullar"osv. Slutligen landar dom på +1.
Förklara gärna vad jag missar.
Citera
2014-05-04, 21:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
FUP 300-301
Jag förstår inte hur SKL tänkt här. Tejpen på VB går inte att pussla ihop med rullen från badrummet, varken hur den är delad eller kapad.
Dom får det inte att stämma på bredden heller, vilket borde avgöra saken, men inte da.
Då kommer dom med "det finns många olika sorter tejprullar"osv. Slutligen landar dom på +1.
Förklara gärna vad jag missar.
Tejprullen kan från början ha varit så lång att tejpbitarna kommer från rullen, och den halva som är kvar efter delningen har försvunnit. Sedan har tejpen delats igen, och rullen ser ut som den gör. Fan tro't.
Citera
2014-05-04, 21:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Blod i dalarna finns bara på polisens falsarium. http://img15.imageshack.us/img15/229/bdu2.jpg
Ser du dåligt, eller..? - F.ö. kan du begrunda bild 6 (s. 307 i det kriminaltekniska protokollet).
Citera
2014-05-04, 22:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ser du dåligt, eller..? - F.ö. kan du begrunda bild 6 (s. 307 i det kriminaltekniska protokollet).
Kan du utveckla? Vad är det jag inte ser, och vad ska jag se på bild 6?
Citera
2014-05-04, 22:09
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Kan du utveckla? Vad är det jag inte ser, och vad ska jag se på bild 6?
Du ser inte bergen och de djupa dalarna på samma sätt som kriminalteknikerna har gjort när de befunnit sig på platsen. - På bild 6 ser du blodranden. - Ser det ut som näsblod, tycker du?
Citera
2014-05-04, 22:09
Medlem
Quarrels avatar
En nytagen film på ett välbekant ödehus: https://www.youtube.com/watch?v=mFGXziUYzBo 1 min 31 sek. Det fanns mer snö här för ett år sedan, men annars är det likt.
Citera
2014-05-04, 22:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du ser inte bergen och de djupa dalarna på samma sätt som kriminalteknikerna har gjort när de befunnit sig på platsen. - På bild 6 ser du blodranden. - Ser det ut som näsblod, tycker du?
Jag ser ett fotomontage som ser ut att vara manipulerat med en tuschpenna, och ett som inte ser ut att vara manipulerat med en tuschpenna . Jag ser också en rand som kan vara rost. Det blir ofta rost i kanten mellan lucka och bagageutrymme. Bluestar påstås indikera blod i rosten, men inte hur mycket.
Citera
2014-05-04, 22:27
Medlem
Citat:
Jag ser ett fotomontage som ser ut att vara manipulerat med en tuschpenna, och ett som inte ser ut att vara manipulerat med en tuschpenna . Jag ser också en rand som kan vara rost. Det blir ofta rost i kanten mellan lucka och bagageutrymme. Bluestar påstås indikera blod i rosten, men inte hur mycket.

Alltså detta börjar bli mer än komiskt på det sätt du mer eller mindre förkastar alla bevis som hittats i utredningen, spelar ingen roll om dessa är fysiska eller muntliga.
Hade varit kul om du kunde redogöra för oss andra i tråden vad DU anser vara godkänt bevis, du måste självklart hitta på några eftersom de "uppenbart" inte finns i denna utredning.
Så upplys oss!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in