2014-05-01, 12:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Gissar du aldrig läst mina inlägg. Jag har träffat en av hans närmsta polare, tränat karate med MB. Min polare från Boden har kört krig med dom flertal gånger. Även har han campat med dom.
Jag har läst dina inlägg. Varför trodde du att MB:s fru heter Wichtoria?
Citera
2014-05-01, 12:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det här är en i raden av små uttalanden som får en att haja till:

"F: Ja, du menar så. Då förstår jag. Ja. Mmm. När…när åkte hon senast i din bil?
H: I min bil?
F: Ja.
H: Ja, det var ju väl nog då när hon…nej, det var ju den natt jag plockade upp hon. Alltså…
F: Jo, den här dagen.
H: Mmm." (s. 1758)

Försäger sig KJ här?
Mycket intressant passage du hittat här. Kan tyda på att VB lämnat lägenheten och att KJ plockat upp henne på vägen.
Citera
2014-05-01, 12:40
Medlem
Citat:
Gissar du aldrig läst mina inlägg. Jag har träffat en av hans närmsta polare, tränat karate med MB. Min polare från Boden har kört krig med dom flertal gånger. Även har han campat med dom.
Jag har nog inte läst alla dina inlägg, det är som sagt några att välja på i denna tråd. Intressant info för övrigt. Hur ser du på möjligheten att fler än KJ kan vara inblandad i mord (inte själva styckningen) ?
Citera
2014-05-01, 12:42
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har läst dina inlägg. Varför trodde du att MB:s fru heter Wichtoria?

Känner inte till AN, aldrig gjort. Wichtoria eller vichtoria, hette en tjej han hade med till träningen, var några år sedan. Lätt att komma ihåg då folk retades med henne pga av sin annorlunda stavning.
Citera
2014-05-01, 12:42
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Mycket intressant passage du hittat här. Kan tyda på att VB lämnat lägenheten och att KJ plockat upp henne på vägen.

Eller så var det kroppen som plockades upp.
Citera
2014-05-01, 12:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Känner inte till AN, aldrig gjort. Wichtoria eller vichtoria, hette en tjej han hade med till träningen, var några år sedan. Lätt att komma ihåg då folk retades med henne pga av sin annorlunda stavning.
Fick du uppfattningen att det var ett förhållande mellan MB och Wichtoria?
Citera
2014-05-01, 12:49
Medlem
En pytteliten detalj som jag inte reagerat på förrän nu:
FUP s.669´
VB skickar sms 2013-05-04 kl 15:54: "är inte du hemma?" (två sms inom en minut med samma meddelande)

Vem skickar hon sms till? Hon hade ju redan en uppgörelse om tidpunkt för hämtning med KJ, så varför skulle hon då skicka sms och ställa frågan om han inte är hemma?

Det kanske finns en enkel förklaring, men jag ser den inte just nu. Någon med en bra idé?
Citera
2014-05-01, 12:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Åkte runt med VB:s mobil för att förvilla utredarna Du tror att KJ och hans polare är så smarta? En av dom som jag känner gick aldrig gymnasiet, KJ själv gick väl särskola. Ska vara MB då som har huvudet på skaft.

Ja, det tror jag - initiativtagare Berg, tillräckligt med huvud på skaftet för att kunna organisera och planera det här. KJ blev en viktig pjäs i detta som den bisarre, mordiske kuf och omvittnade ufo han är.
Citera
2014-05-01, 12:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
FUP s.669´
VB skickar sms 2013-05-04 kl 15:54: "är inte du hemma?" (två sms inom en minut med samma meddelande)

Vem skickar hon sms till? Hon hade ju redan en uppgörelse om tidpunkt för hämtning med KJ, så varför skulle hon då skicka sms och ställa frågan om han inte är hemma?

Det kanske finns en enkel förklaring, men jag ser den inte just nu. Någon med en bra idé?
Det har spekulerats i att VB skickade fel, och avsåg att skicka till MB som var i faggorna och kan ha setts av VB.
Citera
2014-05-01, 12:53
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Jag har nog inte läst alla dina inlägg, det är som sagt några att välja på i denna tråd. Intressant info för övrigt. Hur ser du på möjligheten att fler än KJ kan vara inblandad i mord (inte själva styckningen) ?

R*bin är min kandidat till det. Hans misstänkta inblandning av en våldtäkt på nästan samma gata, finns tråd om den på flashback förövrigt. Hans namn nämns inte i den, men han bodde granne med det. Även en snuskig typ han är riktigt udda. Om det är någon som KJ skulle ta hjälp av, tror jag det vore han.
Citera
2014-05-01, 12:55
Medlem
Citat:
FUP s.669´

Vad sägs om AN?
Citera
2014-05-01, 12:57
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fick du uppfattningen att det var ett förhållande mellan MB och Wichtoria?

Ja, det var nog ingen som tvivlade på det. Hon slutade dyka upp där ganska abrupt, kanske flyttade eller vart avstängd. Eller kom dit andra dagar än jag var där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in