2014-04-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Ännu mindre anledning att mörda om AN visste om relationen! Det hade ju räckt för MB att bara avsluta relationen med VB.

Precis. Problemet är bara att han aldrig gjorde det. Om det anade/visste AN. Tror att VBs sista meddelande på Facebook fick säkringarna att ryka hos AN ...
Senast redigerad av Remark 2014-04-24 kl. 22:25.
Citera
2014-04-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
MB planerade förmodligen inte att åka in på livstid, eller vad tror du?
Du menar att MB trodde att det inte ens fanns en aldrig så liten risk att åka fast? Han kanske är optimistiskt lagd?! (obs ironi)
Citera
2014-04-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han försökte ju, säger han.
Enligt MB och även enligt vissa av VB:s SMS hade de ju levt i celibat ett tag redan verkar det som.
Citera
2014-04-24, 22:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Enligt MB och även enligt vissa av VB:s SMS hade de ju levt i celibat ett tag redan verkar det som.
Vad handlade SMS:en om 4 maj, tror du? Hur man slår hårt i karate?
Citera
2014-04-24, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Precis. Problemet är bara att han aldrig gjorde det. Om det anade/visste AN. Tror att VBs sista meddelande på Facebook fick säkringarna att ryka hos AN ...

Absolut- det var där bägaren rann över helt enkelt!
Citera
2014-04-24, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
M. Ja, det var bara 3:an som jag ansåg vara motiverad att svara på.

Jag som hade hoppats mest på 4:an.
Citera
2014-04-24, 23:32
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Absolut- det var där bägaren rann över helt enkelt!
Och vad hände exakt när den där bägaren ska ha runnit över?
Det kanske du kan upplysa om?
Citera
2014-04-24, 23:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg

[--]

4. Har inte du trott på ditt scenario under en avsevärd tid utan att något som helst framkommit till stöd för din hypotes. Om nu KJ skulle "erkänna" att han fick frispel och på egen hand mördade VB så skulle det väl inte ändra din inställning. Du skulle väl fortfarande tro att han skyddade sina kumpaner och att det fortfarande finns ett videoband som visar mordet och som några väl betrodda sitter och runkar till. Fundera på vad som skulle behövas för att du skall överge ditt scenario om det överhuvudtaget finns något?

[--]

Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Jag som hade hoppats mest på 4:an.

Jag tror inte är KJ är den som får "frispel" i brådrasket - han blev ju förbannad på U. S. för det där med hunden som det insinuerades om men som U. S. inte kan veta mer om än om vem som mördade Vatchareeya Bangsuan. I fallet med 'Grabben' kände sig KJ träffad, påkommen, men så var inte fallet med VB eftersom man var fler om mordet på henne - med hunden var han ju ensam, och det tog .. Att KJ skyddar sina medbrottslingar är jag övertygad om, att gola skulle inte vara förenligt med Commander Johanssons "soldatheder" .. När straffet inte blev mer än drygt sex år netto kommer han förmodligen att hålla ut. Det var därför jag postade om att HR borde sticka en fängelsedom på minst arton år under näsan på honom. Det hade förmodligen fått Commander Johansson att börja reflektera över situationen. Nej, jag skulle inte tro KJ om han erkände mordet och att han varit ensam om detta, i varje fall oerhört svårt att köpa ett sånt påstående. En sällsynt hypotetisk utveckling - varför skulle han göra det, målet är ju avgjort.
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-25 kl. 00:41.
Citera
2014-04-25, 00:03
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad handlade SMS:en om 4 maj, tror du? Hur man slår hårt i karate?

Möjligt .. Att slå hårt i karate handlar mera om koncentration än om styrka.
Citera
2014-04-25, 00:05
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Faktum är att om inte blodet hade dykt upp i KJ:s bagage, hade MB varit dömd idag för mord på VB.
Kvalificerar sig ju klart till raden av de mest dumma, okunniga inläggen som postats i trådens
historia.

Säg till LarsIngvar att hans fru verkar alldeles ha tappat verklighetskontakten.
Citera
2014-04-25, 05:39
Medlem
Citat:
Ännu mindre anledning att mörda om AN visste om relationen! Det hade ju räckt för MB att bara avsluta relationen med VB.

Det du missar här är att VB vägrar att släppa MB. Hon skriver meddelanden på karateklubbens öppna sida, på sin facebook, skckar 1000 sms i månaden, ringer om vartannat o.s.v. Hon bygger upp ett hat hos MB och AN som dämnar när hon möter dem på lördagskvällen.
Citera
2014-04-25, 08:55
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Kvalificerar sig ju klart till raden av de mest dumma, okunniga inläggen som postats i trådens
historia.

Säg till LarsIngvar att hans fru verkar alldeles ha tappat verklighetskontakten.

Hur menar du nu? Att KJ skulle blivit dömd även utan besudlat bagage?
Mellan de två "misstänkta" minus KJ:s bagage torde MB ligga mest pyrt till. Väl?
Tror du inte att åklagarna till slut hade "tvingats" (trots att de själva fattar dessa beslut) att djupare utreda MB, husrannsakan, analyser mm, då även vi kunnat ta del av den massa av indicier som talar för MB som GM.
Faktum är att när relationen VB/MB är som mest infekterad, försvinner hon och hittas mördad. Det är ett egendomligt sammanträffande, tycker jag.
TO avsåg ingen speciell i sitt anförande att brottet kan ha skett i affekt, men han hade precis omtalat MB som alternativ GM. TO sådde tvivel som tog sig direkt.
Det är mycket tro i fallet utan vetskap.

Eller har du fler mördare på lut?

Eller är det isf ett cold case?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in