2014-04-20, 22:47
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
KJ tänkte kanske sätta sig i bilen för att skjutsa någon, VB protesterade och hotade med att anmäla honom för rattfylla(112*), sinnet rinner över?

Jag tror att KJ var onykter ganska tidigt den kvällen, kombinerat med kåthet och diagnoser resulterade det i ett vansinnesutbrott.

Egna random gissningar eller baserar du det på något specifikt i utredningen?
Citera
2014-04-20, 22:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Egna random gissningar eller baserar du det på något specifikt i utredningen?

Jag tycker att det är en rimlig förklaring till 112* och vad som sedan hände med VB. Något har utlöst våldet och jag tror inte på ett event med intressegemensamma.

Som någon menade tidigt i tråden så innehåller en lögn troligen ett visst mått av sanning. Jag tror att alkohol är inblandat, KJ drack friskt, dock stämmer det inte med en öl som KJ säger tror jag. Förvånar mig icke om han drack mycket mer än så, därför uppstod ett gräl, rimligt tycker jag och kan förklara 112*, senare vägras KJ sex.

Alkohol, sex och bilkörning ingår i KJ story, dock så har han ändrat på detaljerna, det tror jag.

EDIT;En ev. älskare till KJ kan vara inblandad, kan inte uteslutas.
Senast redigerad av OY 2014-04-20 kl. 23:02.
Citera
2014-04-20, 23:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jaha nu tror du inte längre på ölflaskan i snuset, men diarr'e tror du fortfarande på? Som du kanske vet finns ingen mordplats, mordvapen, styckningsplats eller styckningsverktyg. Så länge det är så får du stå ut med jag tar upp olika vinklar.

Det finns en bra beskrivning på vad som orsakat de här huggen, så mordvapnet i sig kan han ha slängt efteråt. Mordplatsen är okänd och den kan man bara spekulera om, men en misstanke om att det är lägenheten är väl rimlig eftersom han va tvungen att stycka henne för en sk transport.
Jag ser ingen vansinnes styckning direkt, så det va väl inte direkt för skoj skull han kapade benen och händerna.
Styckningsverktyget är kniv eller yxa har jag för mig rättsläkaren har sagt. Det ena benet är kapat på ett bättre sätt en det andra, och där har han fått karva mycket mer och den som styckat har inga direkta anatomiska kunskaper sa Sporoge-Jakobsen.
Det handlade om några centimeter för högt upp helt enkelt. Händerna är i sig lättare och kräver inga direkta kunskaper. Så det bör ha tagit lite tid med det andra benet i alla fall, och sen ska det då sköljas och antagligen för att minska blodet. Det har sipprat enligt teknikerna som undersökt likdelarna. Hovrätten nämner emballage och det har antingen med plastpåsen att göra eller att hon låg i något emballage. Därför säger teknikern att det läckt i bilens bagage. Det har nog varit en usel packning tror jag med den rena likdoftträff hunden fick.
Citera
2014-04-20, 23:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det finns en bra beskrivning på vad som orsakat de här huggen, så mordvapnet i sig kan han ha slängt efteråt. Mordplatsen är okänd och den kan man bara spekulera om, men en misstanke om att det är lägenheten är väl rimlig eftersom han va tvungen att stycka henne för en sk transport.
Jag ser ingen vansinnes styckning direkt, så det va väl inte direkt för skoj skull han kapade benen och händerna.
Styckningsverktyget är kniv eller yxa har jag för mig rättsläkaren har sagt. Det ena benet är kapat på ett bättre sätt en det andra, och där har han fått karva mycket mer och den som styckat har inga direkta anatomiska kunskaper sa Sporoge-Jakobsen.
Det handlade om några centimeter för högt upp helt enkelt. Händerna är i sig lättare och kräver inga direkta kunskaper. Så det bör ha tagit lite tid med det andra benet i alla fall, och sen ska det då sköljas och antagligen för att minska blodet. Det har sipprat enligt teknikerna som undersökt likdelarna. Hovrätten nämner emballage och det har antingen med plastpåsen att göra eller att hon låg i något emballage. Därför säger teknikern att det läckt i bilens bagage. Det har nog varit en usel packning tror jag med den rena likdoftträff hunden fick.

Det är inte allt för fantasifullt att tänka sig att två personer har hjälpts åt med att stycka kroppen, benen har avskilts från torson på två olika sätt.
Citera
2014-04-20, 23:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det är inte allt för fantasifullt att tänka sig att två personer har hjälpts åt med att stycka kroppen, benen har avskilts från torson på två olika sätt.

Det är nog mer troligt att han började fel och rättade sig senare på det andra i så fall. Det är inget direkt underlag för att vara två gm. Inte med tanke på hur delarna har dumpats heller för den delen.
Lite väl nära körväg, så det är nog inte så troligt.
Citera
2014-04-20, 23:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är nog mer troligt att han började fel och rättade sig senare på det andra i så fall. Det är inget direkt underlag för att vara två gm. Inte med tanke på hur delarna har dumpats heller för den delen.
Lite väl nära körväg, så det är nog inte så troligt.

Så kan det också vara, dock så finns det en vittnesuppgift som antyder att en person till kan vara inblandad, bärhjälpen som sågs bära något tillsammans med KJ. Den händelsen visade utredaren inget större intresse. Det är ett indicium som tillsammans med de olika sätten som benen kapades av ger ett utrymme för att gärningen begicks av mer än KJ, just därför borde det finnas ett rimligt tvivel om KJ är den som höll i mordvapnet tycker jag.

KJ pekar också på att han är för svag för att kunna ha hanterat kroppen, det kan också innebära att en person till är inblandad.
Citera
2014-04-20, 23:20
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Ja. Han har rätt att fatta vilka beslut som helst, inte minst med RPU:n som facit i hand.

Nu var väl KJs beslut att han ville ha en försvarare och att dom kunde starta tills han fick en.
Sedan hölls förhöret i över 6h.
Man undrar om det verkligen tog så lång tid att få kontakt med Bo F.

Märkligt även att man pratar om Grabben under en paus i ett förhöret när hundstackarens död enligt polis och åklagare vara en så viktig del i mordet på VB.

(FUP 1612)
F: Men...den här... Vi pratade lite grand under pausen här, att du hade en hund.
Citera
2014-04-20, 23:23
Medlem
Citat:
Varför bjöd han inte in henne till festen den 30/4? Sen var det VB som bjöd in sig till KJ. Tycker det är märkligt att inte detta kollades iaf. Likaså att det inte kollades vilka lägenheter i närheten som hyrdes ut svart eftersom pojkvännen enligt fup bodde (tillfälligt?) i just Bodsvedjan. Nära och bra.

Kan också tycka att det vore rimligt att man skulle undersökt detta närmare. För mig låter som att "sökarljuset" riktades väldigt snävt. Sedan är KJ väldigt lojal mot nära och kära.

Att KJ var bisexuell var väl känt.
Citera
2014-04-20, 23:28
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Jag tycker att det är en rimlig förklaring till 112* och vad som sedan hände med VB. Något har utlöst våldet och jag tror inte på ett event med intressegemensamma.

Som någon menade tidigt i tråden så innehåller en lögn troligen ett visst mått av sanning. Jag tror att alkohol är inblandat, KJ drack friskt, dock stämmer det inte med en öl som KJ säger tror jag. Förvånar mig icke om han drack mycket mer än så, därför uppstod ett gräl, rimligt tycker jag och kan förklara 112*, senare vägras KJ sex.

Alkohol, sex och bilkörning ingår i KJ story, dock så har han ändrat på detaljerna, det tror jag.

Vad är det som får er så tvärsäkra på att de inte skulle haft sex - att KJ är bi- ?

Kl 18.40 skickar VB sitt sista sms till MB som i förhör påstår ska ha innehållit "svara, svara".
KJ uppger att de på VB:s initiativ började hångla i soffan under Vampire´s Diary, ett program som pågick mellan 18.00-19.00.

Finns inga motsägelser här.

Kan det ha varit så att VB i den stunden var rejält förbannad på MB som inte brydde sig ? Hon bestämmer sig då för att rikta sin uppmärksamhet mot den kille hon sitter bredvid.

Så tror jag det gick till faktiskt.

KJ:s dna på hennes vrist kan ha kommit dit i samband med sexet. Av vad jag har förstått bryts dna sakta ner, av bl a ljus.
Citera
2014-04-20, 23:32
Medlem
Citat:
Jaha nu tror du inte längre på ölflaskan i snuset, men diarr'e tror du fortfarande på? Som du kanske vet finns ingen mordplats, mordvapen, styckningsplats eller styckningsverktyg. Så länge det är så får du stå ut med jag tar upp olika vinklar.
Själv tror jag att KJ inte hade tid att vara med på låtsaskrig dagen efter då han hade en kropp att tänka på. Därför behövde han en ursäkt. Diarré. För ge mer kraft bakom denna påhittade Diarré så berättar han detaljerat hur han fick det. Lögnen blir då bättre, tror han, för vem skulle hitta på en sådan pinsam sak om det inte vore sant. Nu vet jag att en självutnämnd KJ expert i denna tråd inte tror KJ hade sådan taktik i förhören eftersom han har aspbergers men jag tror det för det händer vid ett flertal tillfällen.
Citera
2014-04-20, 23:35
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kan också tycka att det vore rimligt att man skulle undersökt detta närmare. För mig låter som att "sökarljuset" riktades väldigt snävt. Sedan är KJ väldigt lojal mot nära och kära.

Att KJ var bisexuell var väl känt.
Det som sammanfaller är att umgänget som är manligt också håller på med droger. Hur KJ reagerar när han dricker alkohol beskrivs av många i fup. Hur han sen skulle reagera på andra droger det vet vi inte. Sen hade det vara intressant att veta vilken typ a droger det är frågan om. Det är stor skillnad på om det är cannabis, amfetamin eller någon typ av nätdrog som kanske doserats fel. Speciellt med tanke på hans diagnoser.
Citera
2014-04-20, 23:35
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ska vi nog ta med stor skepticism .. Jag tror inte KJ har haft sex med VB över huvud taget, någon gång. Finns någon uppgift från VB (facebook eller sms) som bekräftar att de haft sex tillsammans ?

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag håller med i stora delar, men jag tror också att den verklige Kristoffer är en person som inte många - om någon - kommit i närheten av att beskriva i tråden. Mordgalningen/psykopaten är en bild som vilar på en ytterst bräcklig faktagrund. Men det gör också bilden av den snälle och lugne killen som inte kunde rensa en fisk en gång och nu blivit utsatt för en fasansfull komplott.

[--]

Mordgalen psykopat .. Betyder väl att KJ skulle vara livsfarlig för allmänheten i varje givet ögonblick, och det tror jag inte han är. Och jag tror som sagt inte att han hade sex med VB nån gång, och vad säger att han har haft sex med någon av sina "ex" - är sex i relationen bekräftat av någon av x-en ? Kan ju vara så att sex är ett känsligt kapitel för KJ, att han är 'svennis' men påstår motsatsen inför kompisar. Kanske är han mytoman. Också. Kanske känner han sig värdelös både på tjej- och militärfronten efter debaclet vid antagningen till lumpen - stämplad kronvrak. Tror KJ och någon/några funderade ut ett sätt att begå det perfekta brottet - ett mord som polisen aldrig skulle kunna lösa, nånting som de skulle kunna genomföra utan att torska. Kanske för att boosta tuppkammen, vem vet .. Intressant att få veta vad som låg bakom.
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-21 kl. 00:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in