2014-04-20, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Skall återknyta lite till förhör med GM, där talar han om sex de skulle haft och samtidigt så under denna övning så skall offret skickat sms till annan person XX.
Det är alltså en kollision i FUP mellan de uppgifter GM lämnar i olika förhör.

Nu vet jag att det finns böjelser där bl.a. telefonsex kan vara en, men vad jag förstår så har inte offret dessa böjelser och att det skulle skickats sms samtidigt under sexakterna är nonsens. GM har snärjt in sig redan här.

Hur stor är sannolikheten att offret skickar sms till XX då hon samtidigt har sexakter med GM, möjligheten finns givetvis men är högst osannolik.

Jag tror att GM har viss sanningshalt i det han säger för det är vad han kommer ihåg, han ville ha sex med offret men fick Nej och då for alla säkringar och vad som hände sedan förtränger han.
För han är det viktigt att ta upp sexakten för det är hans lilla alibi att deras möte var högst normalt vilket det inte blev och denna unga tjej fick sätta livet till.
Sen om man dessutom lägger till hans hygien så ter det sig ännu mer negativt att offret skulle vilja ha sex och oralsex med en pinne full av gammal ost..

Hon var en dramaqueen och stalkade XX som gärna tog emot när det passade och det är väl uppenbart och det kunde inte GM hantera när det blev närhet och han var no:2 i bästa fall.

Konfrontation mellan GM och offer ledde till mordet och därefter har GM agerat väldigt genomtänkt och kalkylerande, därav så är spåren få men ändock så starka att han döms "utom rimligt tvivel" att med uppsåt mördat VB av både TR och HR.

Kan dock ej förlika mig med "dråp" men jag är inte jurist.. jag har istället valkar i händerna utav hårt arbete och förstår nog inte juridiska kullerbyttor.
Postare som Hamilkar, MrFold m.fl. har gett tråden lite spänst genom deras kunskap om hur och härmed.

Sexakten ljuger KJ om och jag har tidigare varit inne på att det även stuper på hygien. Fritzen fick ju även fram i TR att det i så fall ska ha varit första gången de har sex när VB varit nykter. Att KJ gillar män var nog inte obekant för VB och ännu en anledning att inte ta skit kuken i munnen.
Citera
2014-04-20, 21:30
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Pratar vi om samma KJ? Som berättar om att han har sex med VB?
Ja. Några av kamraterna som känner honom väl bekräftar detta. Det var även en som menade att han låtsades ha förhållande med tjejer som ett "cover" för de rätta känslorna för sitt eget kön. Som jag skrivit tidigare begriper jag inte att senaste pojkvännen inte förhördes. Förhörsledarna ställde inte heller frågor om detta. Däremot fick KJ redogöra för sina flickvänner sedan han gjorde sin sexdebut. Pojkvännen fanns vid hans närhet även efter 4/5.
Citera
2014-04-20, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ja. Några av kamraterna som känner honom väl bekräftar detta. Det var även en som menade att han låtsades ha förhållande med tjejer som ett "cover" för de rätta känslorna för sitt eget kön. Som jag skrivit tidigare begriper jag inte att senaste pojkvännen inte förhördes. Förhörsledarna ställde inte heller frågor om detta. Däremot fick KJ redogöra för sina flickvänner sedan han gjorde sin sexdebut. Pojkvännen fanns vid hans närhet även efter 4/5.
Om hans sexuella preferenser hade varit till gagn för honom hade advokaten eller han själv all rätt att ta upp detta och exempelvis kalla pojkvännen. Antagligen var det inget som bedömdes vara relevant från någon part.
Citera
2014-04-20, 21:33
Medlem
Citat:
Du ser inga problem med dina gissningar eftersom KJ verkar vara mer intresserad av män än kvinnor?

Ge då underlag att han var "mer" intresserad av män än kvinnor, tycker ljudinspelningar av diverse förhör och även FUP inte ger något som helst i den riktningen mer än GM's egna ord vid något tillfälle.

Visst, han ställde in airsoft eventet 5 maj som skulle gå av stapeln ovanför hans föräldrahem.. en ölflaska i röven och följande diarre.

Han gillade offret och hon var kvinna och inte man om det inte föresvävat dig.

Jag gissar inte utan går på känd fakta gällande både GM och offer, han hade starka känslor för henne men de blev inte besvarade som han ville och därför lever inte VB idag, impusivt dåd.. ja förmodligen när säkringsskåpet brann men ett jäkla bra efterarbete av denna "handikappade" yngling, ensam om kvarlåtenskapen lämnar jag öppen.
Citera
2014-04-20, 21:34
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Sexakten ljuger KJ om och jag har tidigare varit inne på att det även stuper på hygien. Fritzen fick ju även fram i TR att det i så fall ska ha varit första gången de har sex när VB varit nykter. Att KJ gillar män var nog inte obekant för VB och ännu en anledning att inte ta skit kuken i munnen.
Kan faktiskt vara så att KJ tänkte sig en trekant denna kväll.
Citera
2014-04-20, 21:36
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ge då underlag att han var "mer" intresserad av män än kvinnor, tycker ljudinspelningar av diverse förhör och även FUP inte ger något som helst i den riktningen mer än GM's egna ord vid något tillfälle.

Visst, han ställde in airsoft eventet 5 maj som skulle gå av stapeln ovanför hans föräldrahem.. en ölflaska i röven och följande diarre.

Han gillade offret och hon var kvinna och inte man om det inte föresvävat dig.

Jag gissar inte utan går på känd fakta gällande både GM och offer, han hade starka känslor för henne men de blev inte besvarade som han ville och därför lever inte VB idag, impusivt dåd.. ja förmodligen när säkringsskåpet brann men ett jäkla bra efterarbete av denna "handikappade" yngling, ensam om kvarlåtenskapen lämnar jag öppen.
Läser du fup så finner du förhör med kamrater som självmant nämner detta.
Citera
2014-04-20, 21:42
Medlem
highfives avatar
Citat:
Om hans sexuella preferenser hade varit till gagn för honom hade advokaten eller han själv all rätt att ta upp detta och exempelvis kalla pojkvännen. Antagligen var det inget som bedömdes vara relevant från någon part.
Kanske något som advokaten ville, men KJ vägrade. Som du förstår har jag inget svar på frågan, men jag tycker det är märkligt. Lika märkligt som när advokaten inte pressar på mer när det gäller "en man med skägg stänger sovrumsfönstret".
Citera
2014-04-20, 21:43
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Pratar vi om samma KJ? Som berättar om att han har sex med VB?

Ska vi nog ta med stor skepticism .. Jag tror inte KJ har haft sex med VB över huvud taget, någon gång. Finns någon uppgift från VB (facebook eller sms) som bekräftar att de haft sex tillsammans ?
Citera
2014-04-20, 21:49
Medlem
Citat:

Har jag missat något och har TR samt HR missat något.

Var det inte en flaska som kördes upp i eget anus som GM säger och att det då eller lite senare på natten för att vara exakt som förorsakade en icke önskvärd diarre 5'e maj.. Enligt dig så var det nu en okänd pojkvän som alla verkar ha missat under 11 månaders tid. Man slutar inte att förvånas i detta fall men var så god att påvisa din senaste hint om varför GM hade herrbesök utöver det besök han redogjort för, d.v.s. VB och den kvällen försvann hon.
Citera
2014-04-20, 21:49
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Eftersom att DNA analysen enbart hamnade på grad +1 säger det enbart att det inte kan uteslutas att DNAt är KJs, dvs att DNAt från VBs vad kan alltså komma från en annan man.

Låt oss säga att en DNA analys på MB hamnade på grad +2, grad +3 eller grad +4... (se tolkningen i nedanstående tabell...)

Frekvens Slutsats
Grad 0 Frågan lämnas öppen

Grad +1 Högre än 1 på 100 Det kan inte uteslutas att DNAt kommer från X

Grad +2 1 på 100 – 1 på 9 999 Skäl talar för att DNAt kommer från X

Grad +3 1 på 10 000 – 1 på 999 999 Starka skäl talar för att DNAt kommer från X

Grad +4 1 på 1 miljon eller lägre Det kan hållas för visst att DNAt kommer från X

Källa:
https://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=1558437&fileO Id=1564653

Hänvisar till sidan 45 i denna rapporten: http://www.aklagare.se/PageFiles/3825/2008-05%20DNA%20som%20bevis.pdf
Som jag trodde. Du har fortfarande inte förstått fast jag försökt förklara för dig. DNA på VBs bara jämföras med Y-kromosom. Och en sådan jämförelse kan aldrig ge mer än grad +1.
Citera
2014-04-20, 21:54
Medlem
highfives avatar
Citat:
Har jag missat något och har TR samt HR missat något.

Var det inte en flaska som kördes upp i eget anus som GM säger och att det då eller lite senare på natten för att vara exakt som förorsakade en icke önskvärd diarre 5'e maj.. Enligt dig så var det nu en okänd pojkvän som alla verkar ha missat under 11 månaders tid. Man slutar inte att förvånas i detta fall men var så god att påvisa din senaste hint om varför GM hade herrbesök utöver det besök han redogjort för, d.v.s. VB och den kvällen försvann hon.
Om du inte tror på något annat han sagt varför tror du då på ölflaskan i anus? Pojkvännen var även med på festen 30/4 och 17/5 vid Aldersjön.
Citera
2014-04-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Som jag trodde. Du har fortfarande inte förstått fast jag försökt förklara för dig. DNA på VBs bara jämföras med Y-kromosom. Och en sådan jämförelse kan aldrig ge mer än grad +1.

Sant att en sådan jämförelse aldrig kan ge mer än +1.

MEN

Varför kan DNAt på VBs vad "bara jämföras med Y-kromosom"? Hur menar du nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in