2014-04-11, 13:12
Medlem
Hur gick det i den sista rättegången? Har inte följt riktigt.
Citera
2014-04-11, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Ja, jag är helt övertygad om samma sak.Har skrivit om det förut flera gånger här i tråden.

Så fort KJ har ställt till nåt jävulskap har han varit där och sopat banan. I TR säger han att han inte tyckte att KJ skulle äga en hund. "Nån som inte kan ta hand om sig själv kan inte ta hand om en hund."
När sedan "Grabben" var borta var det så jävla synd om KJ igen. Mamman säger i förhöret att de då tänkte ge honom en katt istället.Som inte behöver lika mycket tillsyn. Hur tänker man då?

Helt sjukt i mina öron. Men så här har de väl hållit på med honom genom åren, främst verkar det vara gubben som varit drivande och bestämmande.

Ja och han hjälper ju sin son bäst, vet vad som är bäst för Kristoffer, och inte är det fängelse...utan -JAG fixar det här så blir allt bra som alltid.
Citera
2014-04-11, 13:28
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om deras oskuld visades i slasken hade inte advokat Olsson fått fyr på en tändsticka ens. Men han tände en brasa, om än otillräcklig.
Om varken deras skuld eller oskuld visas i slasken finns ingen anledning att ens fundera på att ta upp det, varken för Olsson eller Åklagarna.Dessutom har Olssons brasa fjuttats på lite lätt för att så tvivel och inte att rentvå. Då hade inte ordet dråp funnits med i slutpläderingen och han hade insisterat att KJ skulle försättas på fri fot omedelbart. Det gjordes inte då även Olsson förmodligen insett att KJ är skyldig.
Senast redigerad av yoloits 2014-04-11 kl. 13:41.
Citera
2014-04-11, 13:31
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vet du detta eller tror du bara?
Ja, vad tror du? Vet jag eller tolkar jag en helhet?
Citera
2014-04-11, 13:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Om varken deras skuld eller oskuld visas i slasken finns ingen anledning att ens fundera på att ta upp det, varken för Olsson eller Åklagarna.
Jo, materialet om MB/AN i FUP räcker för att ta upp det, vilket advokat Olsson gjorde. Om det funnits friande material i slasken hade åklagaren hänvisat till det.
Citera
2014-04-11, 13:44
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Dessutom behöver inte utredningen om den familjen gett något av värde för Olsson heller då de är oskyldiga och därför kan det visst finnas uppgifter i slasken om dem.
Citat:
Ja, vad tror du? Vet jag eller tolkar jag en helhet?

Jag hade förväntat mig ett svar, inte en motfråga som jag omöjligtvis kan svara på. Nååå?
Senast redigerad av PeterNoster 2014-04-11 kl. 13:47.
Citera
2014-04-11, 13:47
Medlem
Citat:
Det finns knappast någon utredning om MB/AN i slasken, annars hade inte advokat Olsson fått ved till sin Berg-brasa.

Jaha, och du tror bl.a. att ca en veckas spaning på objektet xx har utan prut hamnat i pappersförstöraren.. kom med något bättre. Han (TO) siktade in sig på helgen 18-19'e att försöka hitta annan möjlig GM med att benen placerades ut då. Det gav Nada... KJ kvarhålles i häktet i väntan domen.
Citera
2014-04-11, 13:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jaha, och du tror bl.a. att ca en veckas spaning på objektet xx har utan prut hamnat i pappersförstöraren.. kom med något bättre. Han (TO) siktade in sig på helgen 18-19'e att försöka hitta annan möjlig GM med att benen placerades ut då. Det gav Nada... KJ kvarhålles i häktet i väntan domen.
Som sagt, det finns inget som friar eller fäller paret MB/AN i slasken. De som tror det har fel.
Citat:
Man kan ännu mindre utgå från att alla uppgifter som enl vissa saknas om tex fam Berg i FUP tyder på att det inte utretts alls och inte liggeri slasken där de undersökningarna med största sannolikhet ligger. Långt från alla uppgifter om tex fam Berg hör hemma i FUP som tillhör målet mot KJ.
Citera
2014-04-11, 13:53
Medlem
Citat:
Om varken deras skuld eller oskuld visas i slasken finns ingen anledning att ens fundera på att ta upp det, varken för Olsson eller Åklagarna.

Hur tänker du där?

Man får svar utifrån dom frågor man ställer. Varken mer eller mindre. Vare sig det avspeglar sig i FUP eller den sk slasken.

Om detta kan man ha synpunkter på.
Citera
2014-04-11, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Ja, jag är helt övertygad om samma sak.Har skrivit om det förut flera gånger här i tråden.

Så fort KJ har ställt till nåt jävulskap har han varit där och sopat banan. I TR säger han att han inte tyckte att KJ skulle äga en hund. "Nån som inte kan ta hand om sig själv kan inte ta hand om en hund."
När sedan "Grabben" var borta var det så jävla synd om KJ igen. Mamman säger i förhöret att de då tänkte ge honom en katt istället.Som inte behöver lika mycket tillsyn. Hur tänker man då?

Helt sjukt i mina öron. Men så här har de väl hållit på med honom genom åren, främst verkar det vara gubben som varit drivande och bestämmande.

Låter som en omsorg de flesta föräldrar kan känna igen sig i. I olika grader förstås. Har man ett barn med NPF blir man naturligt mer överbeskyddande.

Det är inte sjukt alls, det är snarast normalt.
Citera
2014-04-11, 14:10
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag hade förväntat mig ett svar, inte en motfråga som jag omöjligtvis kan svara på. Nååå?
Det var det svar jag valde att ge dig. Min insyn i målet eller logik har jag föga behov av att delge dig.
Citera
2014-04-11, 14:18
Medlem
Citat:
Som sagt, det finns inget som friar eller fäller paret MB/AN i slasken. De som tror det har fel.

Och du har som vanligt rätt.. Nix.. det friande är helt sonika att det inte finns något i utredningen som tyder på någon som helst annan GM än KJ, allt annat är bara trams och tomma spekulationer.

Det är jävligt beklämmande att här i tråden hängs hött o mött ut som för postaren lämplig GM, bara någon kommer med en fullständig absurd ide eller påstående så hakar drevet på utan någon som helst grund för uthängningen.

Det är inte ett jäkla dugg seriöst utan man tycks njuta av att svärta ner personer som på något sätt haft om så liten koppling till offret eller GM.

Jag försvarar inte paret vad gäller mannens i mina ögon utnyttjande av offret för egen lusta och kvinnans fullständigt hjärndöda postningar på fejjan men de har inget med mordet att göra utan det kommer rätt man dömas för även i HR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in