2014-04-04, 04:38
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jaha ja! jamen det är ju präcis som med spaningsledaren Selini som ändrade sig angående datum för span på KJ , "OJ NÄH informationen som vi redovisat var tyvär inte als som vi hadde sagt"

Här har vi en komentar från

Polisslarv spräckte alibi

19:59 | 13-11-11

Quote:
Men i polisens PM, som ingår i förundersökningen, står att man haft koll på 22-åringen från den 18 maj.
–?Ja, jag har skrivit fel. Den 18 och 19 följde vi det andra objektet, säger Micael Selini, som uppger att det står fel på flera ställen i PM:et.

Quote:
Trovärdighetsfråga

Förre överåklagaren Sven-Erik Alhem, Kurirens expert under rättegången, ser slarvet som ett stort klavertramp. Han anser att det äventyrar trovärdigheten i spaningsinsatsen.
–?Det är oförlåtligt, eftersom det har legat till grund för åklagarens bevisvärdering, säger han och fortsätter:
–?Om han kommit och sagt att han råkat skriva fel datum för undertecknandet hade varit en annan sak. Men det här är som om en rättsläkare kommer och säger att "jag skrev njuren i stället för hjärtat".

Hur i hellsicke ska man kunna kunna ha tillit till denna utredningen,
det är ju det rena rama Kalle Anka ???!!!
Citera
2014-04-04, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Han beskriver det först på ett fullständigt obegripligt sätt med bågar hit och dit men när inte folk fattar så tar han fram likheten med en halverad penna. Jag lade ned lite tid på att rita hur en halverad penna ser ut i ett tidigare inlägg. Där finns inga bågar och åklagaren är helt bortgjord och säger jaha utan att ha fattat ett jota.

Nu har ju inte jag sett pennan han syftar på. Han tycks peka på en penna han ser i rättsalen Den kan ju i och för sig varit rund istället för sexkantig. Då blir ju beskrivningarna han presterat ännu mer förbryllande. Tänk vad mycket enklare det vore att lägga fram en hög med olika verktyg som han får peka ut.

Man får ju intryck av att dom vill ha en ganska flytande beskrivning, så dom kan välja vad som passar dom bäst. Fast det gör dom nog ändå.
Citera
2014-04-04, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ett namn som faller i tankarna som exempel är pappa Alm. Som bevis på att personlighetstypen existerar, då. Jag tror inte att Mats Alm är inblandad i det här fallet.

Förklarar väl varför anhöriga inte vittnar under ed.
Citera
2014-04-04, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Såvitt jag har förstått av beskrivningar.

Enligt skissen från Gula Huset så är det på pricken.
Citera
2014-04-04, 05:00
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Här är ursprung. Googla Find Candace.

Ja jag vet det har diskuterats tidligare i tråden, det är bandet Venetian Snares som gav ut en EP som heter "Find Candace"

Här är två inlägg som jag postade 7 och 8 Mars 2014:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

http://en.wikipedia.org/wiki/Find_Candace

Om nu denna SF har något med VBs död att gjöra så är min teori att han haft starka fantasier om att just döda en asiatisk flicka präcis som i videoen "Find Candace", och att han då har kopierat mordet från videoen.
Man kan ju fråga sig varför han valde att ha just den bilden som sin profilbild? och varför han tog bort den samma dag som jag postade att han hadde den på sin FB profil här på Flashback, det pekar ju mycket start på att han följer denna tråd.

Han har förbindelser till Boden och är facebook vänn med flera personer som finns i KJs krets av vänner.
Tyvärr har han, i går, stängt ner sin facebook och han kan nu heller inte längre hittas som vän på facebook profiler hos de personer i KJs krets där jag tidligare hittat honnom.
Så denna SF har städat upp ordentligt på facebook de senaste dagarna man kan fråga sig själ varför?

Jag har desutom bevis för att denna SF är psykiskt sjuk.
Senast redigerad av Theforeigner 2014-04-04 kl. 05:02.
Citera
2014-04-04, 05:14
Medlem
Theforeigners avatar
I den här Venetian Snares - "Find Candace" videoen är det ju till och med en riktig kvinna som mördas och inlindas i plast, och det förgår i et värn /ruin, gå till dom sista 2 minuterna på videoen, det är HEMSKT !!!
Och detta påminner otroligt mycket om hur, ialla fall jag, förställer mig att mordet på VB kan ha försegått:

http://www.youtube.com/watch?v=8rkbvTYQbqk
Citera
2014-04-04, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja, jag läste det (har tryckt i mig trådens alla inlägg ). Hen gav alltså uttryck för en subjektiv bedömning ang detta, vilket tydligt angavs. Men jag menar som jag skrev (nu något reviderat):
Vad som är besynnerligt är att utgå från att VB var avklädd trots att det inte finns något utlåtande om det från förundersökningen, trots att ingen sakkunnig uppgett det under förhandling.

Vi har diskuterat det här med avsaknandet av fibrer i såren tidigare.
Kan bero på klädesmaterial, hur vasst vapnet är med mera.
Blir mest gissningar.
Citera
2014-04-04, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
En sak jag verkligen undrar över i den här tråden är varför ingen, eller väldigt få, verkligen tar upp frågan om JJ:s ev inblandning i det hela? Som medhjälpare att städa upp?

Är det helt otänkbart att en pappa skulle göra nåt sånt för sin son? För mig är det inte alls otänkbart. Boden är ett litet samhälle där alla känner alla. Hela familjen är etablerad där, med hus, sommarstuga, bilar och stadiga jobb. Men så finns den här underlige kurren i familjen. Som bröderna knappt vill umgås med. Som pappan får sopa upp efter, bana väg för, år efter år. Allt för att hålla det inom familjen. Få det att verka normalt.

Troligen vet familjen att det inte står rätt till i skallen på KJ. T.o.m mamman säger i förhör "hans sjukdom". Inte hans " funktionshinder". De betraktar honom alltså som sjuk.

Jag tror att åklagarna har helt rätt vad gäller hans hund. Och att JJ hjälpte till att städa upp efter den.
Sen var det dags igen. Nu var det en människa.

Hur JJ resonerar och tänker vet inte jag. Men jag är fullt övertygad om att han kan ha hjälpt KJ att städa undan även den här gången.

DNA:t på VB:s vrist kan lika gärna ha varit JJ:s som KJ:s. Det är däremot fullständigt osannolikt att det kan röra sig om DNA från karatetränaren. Eller andra random personer som figurerar i den här tråden.

Den här KJ är en fullständig knäppskalle. Mordet handlar varken om svartsjuka, våldtäktsförsök eller nåt liknande. Det handlar om en totalt skruvad individs gärningar.

Klart han inte tänker öppna käften och skvallra om farsan. Det har han lärt sig också under åren.

Har man kollat MBs DNA?
Det har jag missat.
Citera
2014-04-04, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
En orsak är att de flesta som skriver här är inne på en alternativ GM, finner sig inte i det enkla att det faktiskt är som det ser ut...att knäppgöken Kristoffer Johansson har mördat och styckat VB bara för att säkringen gick. Att JJ har städat som alltid efter sin son är inget att skriva om.

Det kan ju möjligen bero liite på hur utredningen har sköts.
Citera
2014-04-04, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tydligen kommer även polisen till insikt om det ( ) och gör en korrigering: "Rättelse 13-08-30.
13-08-28 meddelade MR att uppgiften om när ringsignalen ändrats var felaktig.
Vid en ny undersökning visade det sig att det inte gick att säga när ringsignalen ändrats." (767)

Hur kan dom ha så svårt med datumangivelse?
Citera
2014-04-04, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Antagligen sågs de 2014-04-01.

Japp, ett mycket troligt datum.
Citera
2014-04-04, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Håller helt med. Utredningen är under all kritik. Jag är inne på min 3:e vända nu. Precis som du skriver är det upprörande att utredningen är så usel. Man har alldeles för tidigt låst sig vid en gärningsman. Vilket har gett upphov till att det finns så många obesvarade frågor som vi nog aldrig kommer att få svar på.
Speciellt tragiskt är det givetvis för inblandade parter. Jag tänker då på VB:s familj och även på KJ:s familj.
Många har blivit uthängda, alldeles i onödan.
Det tycks vara lätt för dig och Remark att vräka ur er åsikter men undgå att närmare redovvisa grunden för era påståenden men ni bägge är kanske självpåtagna experter. Jag har läst hundratals polisutredninga och finner definitivt inget anmärkningsvärt, polisutredningar ser ut så här. En polisutredning är ständigt en avvägning av vad som är såväl möjligt som försvarbart stt utreda. Vissa åtgärder är kanske önskvärda men inte lagligt möjliga. Det torde vara få uttedningar där en alternativ gärningsman, MB, är så utredd som i denna utredning. På vilket jämförelsematerial grundar ni ert påstående? Vilken egen erfarenhet har ni av polisutredningar? Vad exakt hade behövts ytterligare för att göra uttedningen till en bra utredning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in