Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Här har vi en komentar från
Polisslarv spräckte alibi
19:59 | 13-11-11
Quote:
Men i polisens PM, som ingår i förundersökningen, står att man haft koll på 22-åringen från den 18 maj.
–?Ja, jag har skrivit fel. Den 18 och 19 följde vi det andra objektet, säger Micael Selini, som uppger att det står fel på flera ställen i PM:et.
Quote:
Trovärdighetsfråga
Förre överåklagaren Sven-Erik Alhem, Kurirens expert under rättegången,
ser slarvet som ett stort klavertramp. Han
anser att det äventyrar trovärdigheten i spaningsinsatsen.
–?
Det är oförlåtligt, eftersom det har legat till grund för åklagarens bevisvärdering, säger han och fortsätter:
–?Om han kommit och sagt att han råkat skriva fel datum för undertecknandet hade varit en annan sak.
Men det här är som om en rättsläkare kommer och säger att "jag skrev njuren i stället för hjärtat".
Hur i hellsicke ska man kunna kunna ha tillit till denna utredningen,
det är ju det rena rama Kalle Anka ???!!!