2014-03-22, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Påstående om att hon var gravid kan ha lett till hennes död.

Vem, var påstås det...förutom här?
Citera
2014-03-22, 18:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Vem, var påstås det...förutom här?
Det får du nog fråga Lagro.
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Enligt förundersökningen:
Under mars månad 2013 skriver VB i SMS till MB om att hon skall "ta uppehåll 1 år efter graderingen"
" förlåt att jag tvingade dig " samt något om "för min skull för ditt barn också".
Det här tolkar jag som att hon påstår till MB att hon är gravid.
Citera
2014-03-22, 18:14
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Det kanske var två fickringningar till 112*, som de påstod i HR (alt.kuriren)

Hade Kuriren bevakning? Isåfall var? Skulle vara intressant att jämföra med NSD som säger två. Någon annan tidning som hade onlinebevakning?
Senast redigerad av PeterNoster 2014-03-22 kl. 18:22.
Citera
2014-03-22, 18:17
Medlem
Reviewss avatar
MB har nämnt att han fick vara ifred om han skrev att han jobbade. Det bekräftas också av deras fb-konversation. Min fråga återstår: mot bakgrund av detta - vad var anledningen till VB s påstridighet just denna kväll ? Om MB s ord om att hen var knäpp är sanna, är det då inte troligt att VB syftar på någon som även MB är bekant med ? Jag funderar helt enkelt på om kontakterna, en på fm och en kl 17.06, kan ha föranlett 112-slagningen.
Citera
2014-03-22, 18:19
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Påstående om att hon var gravid kan ha lett till hennes död.

Till vem påstod hon det? Alltså, att hon sa : "Jag är gravid." Vad jag vet sa hon aldrig det rent ut. Bara omskrivningar, typ "du vet väl att jag fått barn"...
Citera
2014-03-22, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Nej, det tycker jag verkligen inte. Vad är det som är lögn i det de säger?

De säger ju "vi menar". Det innebär att de anser att det är så. De säger inte att det vet att det är så eller att SKL har bevisat att det är så. De förklarar bara vilken slutsats de har dragit av det som är känt d.v.s samma typ av tejp, avdragen på samma sätt, dna och blod. Allt är ju helt korrekt. Om deras slutsats sedan är korrekt är upp till TR att bedöma.

Jag har svårt att se hur åklagarna annars skulle agera. Hur skulle de se ut om de stod i rätten och sa "Det kan vara så att den misstänkte utfört mordet. Vi tror att det är så men vi vet ju inte säkert säkert. Lagro på Flashback påstår t.ex. att det kan inses att KJ är oskyldig. Och Quarell är säker på att det är VB's egen tejp. Men vi vill att han döms för mord till fängelse." Det funkar ju inte. De måste ju bilda sig en uppfattning om vad som hänt och sen hävda den. De skall givetvis inte ljuga eller dölja något men de har de inte gjort i uttalandet ovan vad jag kan se.

Detta tillsammans med dna och blod visar att tejpbitarna i håret kommer från tejprullen som ägs av 22-åringen.

Både du och åklagarna vet tydligen något som inte SKL vet.
SKL klassade överensstämmelsen till +1. Du och åklagarna ger den en +4.
Gratulerar. Du har löst fallet.
Citera
2014-03-22, 18:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Till vem påstod hon det? Alltså, att hon sa : "Jag är gravid." Vad jag vet sa hon aldrig det rent ut. Bara omskrivningar, typ "du vet väl att jag fått barn"...

Till KJ säger hon "du vet väl att jag fått barn"
Till MB säger hon något om att han ska sköta om sin hälsa både för henne och för barnets skull.
Citera
2014-03-22, 18:32
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Detta tillsammans med dna och blod visar att tejpbitarna i håret kommer från tejprullen som ägs av 22-åringen.

Hur menar du nu? SKL ger +1 vilket betyder att det är troligare att tejpen kommer från samma rulle än att den inte gör det. Åklagarna säger att de menar att tejpen kommer från samma rulle. Jag förstår ärligt talat inte vad som är problemet. Ännu konstigare är hur du kan få det till att jag ger det en +4. Du måste ha missförstått mig någonstans. För i det refererade inlägget uttalade jag inget om min åsikt om tejpen.

Men jag tycker det är en intressant principdiskussion. Menar du att åklagarna inte skall få hävda att de menar att KJ utfört mordet? Om de inte har +4 bevis från SKL på att det är så? Jag är definitivt ingen jurist men jag tror i så fall du missuppfattat åklagarens uppdrag.

Vad i det åklagaren säger är lögn?
Senast redigerad av Clavell 2014-03-22 kl. 18:36.
Citera
2014-03-22, 18:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Ja det är inget tvivel på den saken. Hon va alltså inte alls gravid. Och nej, hon mördades inte för att hon va gravid. Varför hon mördades kan man fråga KJ om. Han vet säkert varför. Möjligt att hon avvisade honom och han va ju olyckligt kär i henne.- Hon va kär i någon annan.

Rättmedicinska utlåtandet
Bäckenorganen
106. Urinblåsan har blek slemhinna och är tom.
107. De inre könsorganen har ett för åldern normalt utseende. Livmoderslemhinnan är sönderfallande. Inga tecken på graviditet ses.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-03-22 kl. 18:39.
Citera
2014-03-22, 18:37
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Till KJ säger hon "du vet väl att jag fått barn"
Till MB säger hon något om att han ska sköta om sin hälsa både för henne och för barnets skull.

Man kan tolka det som att VB dagdrömde om att få barn, det framkommer att hon önskade sig barn på flera ställen i Fup. Och visste MB med sig att de hade haft skyddat sex, så fanns det nog ingen oro från hans håll.
Citera
2014-03-22, 18:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Åklagaren säger också att det är samma tejp för att båda tejperna har en rak kant. Hon ställer också frågor om det på bandet. Hon verkar inte ha förstått att tejpen är riven längs med tejpen. Om man river en tejp på det viset så är ju en kant rak och den andra taggig. Den raka kanten är ju orginalkanten.
Citera
2014-03-22, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Uno inte Ulf. Det du är övertygad om kommer inte hända och inte under dom premisserna du framför.
Du har fått helt fel uppfattning om kriminalhundarna.

Sen vill jag veta om dom här sk förövarna du talat om och detta badkar, och var finns spåren efter detta?
Är det din fantasi som redogör för förövare eller har du något belägg?
Jag har ingen fel uppfattning om den här hunden Uno utan allt är som jag förklarat.
Uno markerar för vävnad från avliden kropp och blod från avliden person. I det här fallet med KJ:s bil och blodet i bagageutrymmet, kom blodet sannolikt vid styckningen och då är blodet från en avliden person och hunden markerar.
Därför påståendet att det funnits lik i bagageutrymmet är en lögn eller att de har inte varit sakkunniga, de som uttalat och påstått det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in