Citat:
Ursprungligen postat av
Namibia1
Du kan ju kolla mitt tidigare inlägg ang vad du säger om hunden.
Det har aldrig slagit dig att tex efter den stora städningen i KJs hem så försvann allt bråte från golvet som Grabben kunnat bita på (understimulerad) och rent och fint som det var återstod bara kabeln.
Ja, han har inte googlat på hur man styckar en hund, däremot kom det upp bilder som skulle kunna vara användbara i sammanhanget. Vad han hade för exakt avsikt med sin googling vet varken du eller jag.
Klart det kan vara som du säger. Om det var ett brott rent allmänt att döda sitt husdjur skulle jag inte drömma om att förespråka att han skulle dömas på det material vi har. Däremot ser jag det som ganska fånigt att försöka twista det till att det mest troliga är att han talar sanning. Det finns tillräckligt med besvärande omständigheter runt det hela för att resa en mängd frågetecken kring hur det gick till. Uppenbarligen var han inte beredd på frågan heller i domstolen. Hade han verkligen googlat för att t ex leta efter ett sätt att göra första hjälpen så tänker jag att han med all sannolikhet hade kommit ihåg det (han minns ju enligt sig själv ganska detaljerat vad som hände den där natten och morgonen) och svarat det. Men istället blir han ställd och drar till med en lögn om att han gjort den vid ett helt annat tillfälle. Det var inte uttänkt, jag är övertygad om att han är tillräckligt smart för att inse att alla datoranalyser kan kopplas till en tidpunkt. Så varför ljuger han om han nu har rent mjöl i påsen? Varför skaffar han undan hundkroppen så snart solen gått upp?
Det kan man undra.