2014-02-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ofor
Inte misstänkt enligt TR men av många här i tråden och misstänkt under FU
Jag känner inte MB, men jag har erfarenhet av AS och ser inget konstigt i KJ agerande.
Citera
2014-02-21, 22:12
Medlem
findays avatar
Citat:
Jag känner inte MB, men jag har erfarenhet av AS och ser inget konstigt i KJ agerande.
Så du ser inget konstigt med att han mördat och styckat VB?
Men MB känner du inte och anger han som psykopat, verkar som att du har lite problem med begreppen.
Citera
2014-02-21, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Men MB känner du inte och anger han som psykopat, verkar som att du har lite problem med begreppen.

Om det får vi låta HR uttala sig om. Innan dess finns en tunn indiciekedja. Endast det. Låt HR pröva bevisningen som TR anser räcker för dom.
Citera
2014-02-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Jag tror inte att KJ är skyldig!
Citera
2014-02-21, 23:33
Medlem
Känner du en psykopat?

Det är inte lätt ens för utbildade psykologer att göra en diagnos. Men en "enkel" checklista sk Hares ger en fingervisning. 30 av 40 möjliga poäng ger en indikation - inte mer.

http://www.psykopat.se/kannetecken-pa-en-psykopat.php

Detta eftersom psykopat är ofta förekommande i denna tråd.

Jag lyckas inte få så många poäng vad gäller KJ, vilket jag inte är så förvånande över eftersom det vore helt tvärtemot den diagnos för AS och ADD som han haft sedan unga år.

Vad hos KJ stämmer överens med denna Hares-skala? Undrar jag.

Min fråga gäller särskild dom som envist påstår att dom med säkerhet kan ställa den diagnosen på KJ.

OK. Kom igen nu och pricka av listan!
Senast redigerad av Remark 2014-02-21 kl. 23:36.
Citera
2014-02-21, 23:44
Medlem
Citat:
Det finns en av de misstänkta som fyller de flesta villkoren för psykopati och det är MB

exakt! Det är skrämmande hur MB fungerar samt helt otroligt slarvigt att hans bilar, restaurang och hem aldrig undersöktes!
Citera
2014-02-21, 23:45
Medlem
Citat:
Jag tror inte att KJ är skyldig!

det är han inte heller!
Citera
2014-02-21, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Yes, såklart dom ändrar storyn för att öppna upp möjligheter för tingsrätten att döma. Dom hade avfört lägenheten helt och hållet, tills dess att bevis och vittnen gjorde att OM kj var skyldig så var det mest troligt att ändå lägenheten var mordplatsen. Därför öppnade dom upp för den möjligheten trots att dom avfört den, och ett flertal kriminaltekniker avfärdat den som mordplats.
Skulle en enda av de tekniker som varit inne i lgh trott något annat, så skulle åklagaren aldrig avfört den, utan hållt det öppet hela tiden.
Hon gjorde en blunder.

Håller med om att benen är borttagna för att GM inte kunde flytta liket i sin helhet. Vilket också säger en del om kj som förövare.

Varför skulle han flytta på liket?
När man letat på alla platser som binder honom till mordet, och inte hittat ett enda spår. Inte det minsta lilla blodstänk i lägenheten, inte i badrummet, inte på soffan, inte mellan fogarna i kaklet, inte på balkongen, inte i köket osv, heller inte i föräldrarnas lägenhet, garaget, sommarstugan, och andra platser.

Tycker inte du att det är konstigt att man hux flyx hittar lite blod i bakluckan? Men inget i förarsätet, inte på pedalerna, inte i baksätet, inte på ratten, inte på växelspaken, inte på kofångaren, inte på några kläder, inte på några skor, inte i hans hår, inte på hans händer, unde naglarna osv. Zip nada.

Tycker inte du det är konstigt att poliserna i boden inte letat hos MB och på hans eventuella mordplatser, bilar och kläder?

Jag tycker det är skitkonstigt faktiskt
.

Jag instämmer till 100 % och tycker också att det är jävligt konstigt att de inte letat hos MB.. blir riktigt upprörd och jag ser mycket allvarligt på detta- ett MYCKET allvarligt misstag har begåtts!
Citera
2014-02-21, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Jo men om han nu mördade henne i ett värn långt ute i skogen, varför stycka henne och flytta henne? Finns liksom inga skäl.

precis.
Citera
2014-02-22, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har tidigare presenterat en tanke kring händerna; att de kapats inte för att undanröja utan för att avsätta spår.
Tänkt att VB kanske aldrig kom hem till KJ den 4/5; KJ blev upprörd över att VB pratade om/sms:ade till MB, KJ svänger av för att tala ut och allt spårar helt ur (inom mobiltäckningsområdet för KJ:s lgh).

För att sedan kunna styrka sin berättelse om samkväm etc i lgh kapar KJ händerna för att "komma åt" hennes avtryck och därigenom kunna "placera" henne i lgh.
Det finns uppgifter om att VB tidigare varit hemma hos KJ (helt säkra?) men kanske gjorde ändå KJ bedömningen att han behövde "färska" avtryck för att bli trovärdig.

Edit: finner inte ovanstående sådär direkt sannolikt. Men sannolikt är KJ en störd person så vem vet?

Att händerna sparats för att kunna utföra planteringen i KJs bil? Kan det vara så? Eller bara för att GMs DNA fanns under VBs naglar?
Citera
2014-02-22, 00:51
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Jag instämmer till 100 % och tycker också att det är jävligt konstigt att de inte letat hos MB.. blir riktigt upprörd och jag ser mycket allvarligt på detta- ett MYCKET allvarligt misstag har begåtts!
Snillen spekulerar. Var kommer alla KJ fans ifrån helt plötsligt Enda misstaget som begåtts är att Sverige har för klent straff för såna som KJ. Varför ska dom leta hos MB? Antingen vill du få fart på tråden med skitsnack. Eller har du sovit dig förbi allting. Är KJ som är dömd för detta. Låter som du har nått personligt agg mot MB. Men vill du så gärna sätta dit MB så föreslår jag att du kontaktar Polismyndigheten. Och sedan slänger fram alla dina bevis du har mot MB. Men så länge du rabblar upp samma dynga som du kör med här, så är jag säker på att du får lika lite gehör som här inne.
Senast redigerad av henkess 2014-02-22 kl. 00:57.
Citera
2014-02-22, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Snillen spekulerar. Var kommer alla KJ fans ifrån helt plötsligt Enda misstaget som begåtts är att Sverige har för klent straff för såna som KJ. Varför ska dom leta hos MB? Antingen vill du få fart på tråden med skitsnack. Eller har du sovit dig förbi allting. Är KJ som är dömd för detta. Låter som du har nått personligt agg mot MB. Men vill du så gärna sätta dit MB så föreslår jag att du kontaktar Polismyndigheten. Och sedan slänger fram alla dina bevis du har mot MB. Men så länge du rabblar upp samma dynga som du kör med här, så är jag säker på att du får lika lite gehör som här inne.

KJ är dömd i TR i ett indiciemål. Låt oss se vad HR tycker om den bevisningen och dess juridiska hållbarhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in