2014-02-16, 03:52
Medlem
Jag anser det förvånande när de här benen kom till Gula huset den 18-20 maj och sedan var det förhandling i Piteå Tingsrätt i november, då kommer åklagarna med att spaningen hade upphört några dagar innan den 20 maj för att sedan återupptagas efter den 20 maj och KJ han häktades den 23 maj.
De här missade dagarna var till fördel för åklagarnas anklagelse mot KJ, men för Forssberg var det en nackdel gällande hans försvar av KJ.
Citera
2014-02-16, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltisanti
Jag har suttit i polisförhör och ljugit, dock inte om några grövre brott DOCK känner jag personligen folk som dömts mot sitt nekande till alltifrån grovt narkotikabrott, grova misshandlar, vapenbrott, spritsmuggling osv mot sitt nekande trots att de i allra högsta grad varit skyldiga, och i många fall, även ett gällande grovt narkotikabrott, har de blivit dömda på indiciekedjor mot sitt nekande (som alltså varit lögn).Så självklart går det att neka sig genom både förundersökning och rättegång även när det gäller grova brott, det säger ju sig självt.

Du visar gång på gång hur skruvad din logik är. Här har du alltså läst ett "inlägg" av en okänd person som du tyckte lät trovärdigt. Därför kan ingen ljuga i polisförhör. Hur är det möjligt att dra en sån slutsats? Du blandar än en gång ihop dina egna åsikter och teorier med fakta.
Det är exakt vad jag förklarat att det går inte att komma med en massa lögner under en längre tid utan förhörsledarna kommer underfund med att personen ljuger.
Nu finns det personer som nekar vilka bevis som än ställs mot dem, men de blir fällda ändå som du framför i inlägget. Orsaken är väl den att deras nekande blir inte trovärdigt, när det kan inses att de är skyldiga.
Jag kan inte se att personen som skrev inlägget hade fel, jag tror du missförstod hans tankegång.
Citera
2014-02-16, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colapop123
Intressant men Jocke Forsell är inte den kille som gjort detta, jocke gör saker i plödslig ilska och är övrig tid väldigt trevlig och snäll. Han är inte någon som hade fått ihop hela den koncpirationen lite för avancerat för att vara han liksom :P Han är ju dock bla. känd för sin våldshistorik mot kvinnor. Jocke är dessutom en fighter, han väger säkert 100kg muskler och ser ut som en proffsfighter ikroppen. Nä den dagen jocke dödar nån så blir det för att ha slagit eller sparkat ihjäl någon. Vidare så är Therese Forsell en bra tjej som inte gör mycket väsen av sig. Hon jobbar heltid på ica kvantum och håller på med kroppsbyggning men har inga större skandaler eller känd kriminalitet bakom sig.

Anabola?
Citera
2014-02-16, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Åter till bagageluckan. Har sett en mängd diskussioner kring låsningens vara eller icke-vara. Av vad jag har kunnat utläsa av FUP så låste KJ i samband med spel. I övrigt var det si och så, liksom lägenheten. Han låste alltså inte per automatik, vilket stämmer mycket väl överens med en ADD-problematik. När KJ i förhör berättar att han låser så betyder det i hans värld att han låser när han anser det vara nödvändigt.

Tänkt scenario: 11 e maj, tidigt på morgonen. KJ hämtar upp sina airsoftpolare som ställer in sina ryggsäckar mm i bagaget. För tillfället är det närapå tomt, förutom en plastpåse och ett par handskar (setts användas av KJ under dagen den 9 e). En av dessa ryggsäckar innehåller VB:s kläder och eventuellt annat blodigt material. Handskar och plastpåse kontamineras när ryggsäcken sätts ner. När ryggsäcken tas ut dras den över listen. Vattenläckan från flaskan samma dag väter handskarna.

Jag vet att liknande teorier har avhandlats här tidigare. Min fråga är om det skulle kunna vara teoretisk möjligt. Är ointresserad av om KJ är gärningsman eller inte. Är det ett möjligt scenario?

Vid spelet på Väderkvarnshöjden den 11 e har alla fått olika uppdrag. KJ och WL har i uppdrag att gräva en förläggning. Efter fullgjort uppdrag saknas spaden och blir efterlyst via Fb. WL påstår i förhör att han glömde att ta med sig spaden tillbaks.

Följdfråga: kan en ryggsäck finnas nedgrävd i området?

Jag har frågat ett antal gånger här i tråden, vilka som åkte med KJ aktuell dag då vatten läckan i bagaget inträffade, men har inte fått riktig klarhet. Tror att någon transporterade händer/ben i KJs bil....
varför har MB haft telefonkontakt med WL / WL mamma är också intressant..
Citera
2014-02-16, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
M. Ja, jag tror förr på att MB hämtade VB, gav instruktioner och lovade hämta henne senare på kvällen när familjemiddagen en på Pär & Micke's var avklarad. Jag väldigt osäker på om Vatchareeya verkligen befunnit sig i KJ:s bostad överhuvudtaget under eftermiddagen/kvällen de 4 maj eftersom ingen har sett henne komma dit eller lämna området. Inte omöjligt att några hittills okända MB- eller KJ-kontakter plockade henne och tog henne nånstans ..

Edit: Tänkbart att VB blev frihetsberövad och fråntagen sin mobil - därefter började en stunds kajkande mellan masterna för att förvilla spanarna. Tror jag.

Om VB inte befunnit sig i KJ:s bostad, hur kom då tejprullen dit, antingen KJ:s eller VB:s? Hade VB besökt KJ tidigare under våren, framgår det av FUP?
Citera
2014-02-16, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Det är troligen bara i diktens värld som det går att knyta TF och JF till fallet VB. Ett exempel på sådant skulle kunna vara följande:
JF arbetade hos MK som har bilverkstad. KJ har enligt rykte vid något tillfälle lämnat in sin bil för reparation hos denne MK. Tillfälle har funnits att göra en kopia på bilnyckeln.
JF var registrerad ägare av en svart Chevrolet Pickup som har stått vid MK garage ca 450 m från gula huset. Lämpligt fordon att ta sig fram med på väg och terräng vid den aktuella årstiden.
TF är syster till JF och var granne till KJ. Tillfällen har funnits att hålla koll på när KJ anländer och lämnar sin lägenhet. Tillfällen att plantera spår i hans lägenhet utan att bli röjd.
Både MK och JF har ett förflutet. Kapabla att göra saker. En ska tidigare ha åkt för misshandel av thailändsk kvinna.
MK son har en vit skåpbil.
Ett gäng ungdomar körde fast i terrängen den 12 maj och fick hjälp att komma loss av en Jocke (JF?).

Men det stannar där.

Det finns inget som talar för att dessa individer har något att göra med VB.
Polisen har spårat och funnit Jeepen samt avfärdat den från utredningen. JF och TF är ointressanta för utredarna och har sannolikt hamnat i slasken.

Bilen var inte längre i JF:s ägo vid den tidpunkten även om det officiella ägarbytet inte var registrerat. Han är inte inblandad.
Citera
2014-02-16, 10:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Om VB inte befunnit sig i KJ:s bostad, hur kom då tejprullen dit, antingen KJ:s eller VB:s? Hade VB besökt KJ tidigare under våren, framgår det av FUP?
Tejprullen kan ha legat på skåpet hur länge som helst. Dammlagret på den tyder på det.
Citera
2014-02-16, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tejprullen kan ha legat på skåpet hur länge som helst. Dammlagret på den tyder på det.
Om den inte har kommit på våren måste den ha kommit dit för tre år sedan, rätta mig om jag har fel. De har väl inte träffats sedan KJ gjorde slut. Hur länge har KJ bott i lägenheten, framgår det av FUP?
Citera
2014-02-16, 11:20
Medlem
findays avatar
Citat:
Vilken bild visar det, jag ser ingen bild i FUP som skulle tyda på det?
Citera
2014-02-16, 11:21
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Om den inte har kommit på våren måste den ha kommit dit för tre år sedan, rätta mig om jag har fel. De har väl inte träffats sedan KJ gjorde slut. Hur länge har KJ bott i lägenheten, framgår det av FUP?

1 år.

Jag har fortfarande inte hittat några som helst uppgifter på att VB varit i KJs lägenhet fler gånger än just denna dag.
Citera
2014-02-16, 11:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Vilken bild visar det, jag ser ingen bild i FUP som skulle tyda på det?
Sid 289, bild 11. Ställ in 400 % så syns dammet.
Citera
2014-02-16, 11:38
Medlem
findays avatar
Citat:
Sid 289, bild 11. Ställ in 400 % så syns dammet.
Inte tycker jag att det ser ut som damm, snarare ljus, skugga och kamera som skapat det som synvilla, om det skulle varit den mängden damm på tejpen hade den aldrig varit aktuell i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in