2014-01-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
det skulle inte förvåna mig- åtminstone att GM är nära vän med en polis! Tycker att mycket i det här fallet påminner om palmemordet....

På vilket sätt påminner detta om ett statsministermord, där ett skjutvapen användes? Man vet inte, men man kan anta att mordet var ett beställningsjobb.
Jag tror inte att VB mördades på beställning och att KJ är en hitman. Att en polisman skulle vara inblandad, kan det preciseras närmare?
Citera
2014-01-29, 18:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur var det nu, Bodengrabb introducerade 1 gul Ica påse här i tråden, så minns jag det. Därefter kan KJ ha läst om den i tråden, och med hans dåliga minne så har 1 gul påse blivit en sanning för honom eftersom att det är upprepat ett antal gånger, i förhör, sa han att han gav en plastpåse eller 1 gul Ica påse?

Eller så var det "Bodengrabb" som präntade in en gul påse i KJs historia när de sökte med MPS tillsammans. Sen kom de på att lansera TP också till historien. Bodengrabb gillar ju inte bögar i Boden enligt sina tidigare inlägg i andra trådar. Lika barn - leka bäst.
Citera
2014-01-29, 19:02
Medlem
highfives avatar
Sen tipsade OY Bodengrabb kring 13-15/5 om att han och MPS borde söka vid Mjösjöberget. Här kanske OY kan beskriva det hela lite bättre. Sen har jag mina två pm om att en minderårig tjej som sett två personen vid gula huset den 16/5 på kvällen. En av personerna skulle varit KJ. Den 20/5 hittas benen i huset och ME springer raka vägen till gula huset och in genom fönsterluckan och gör fynden.
Citera
2014-01-29, 19:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Här kan vi nog hitta mer... vi måste "gräva djupare"...

Det är också min uppfattning. Börja med att fundera på varför AB mamma har koll på sonens knivar och vem och när de byter operatör.
Citera
2014-01-29, 19:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
hrm intressant... Tror ni att han spanade på VB? Han kanske till och med följde efter henne, lite diskret och handlade bara "för att"......

Jag tror att MB föreslog att Vatchareeya skulle plugga^^ hos KJ den 4 maj, det var inte hennes förslag. På så sätt lurades hon ut och plockades upp, förmodligen av MB, och att MB föreslog att han skulle hämta upp henne på en överenskommen plats när middagen på Pär & Micke's var överstökad. Troligen "råkade" KJ finnas i faggorna och han tog med sig VB hem för några timmar. Det kan vara så att VB fått en gul ICA Kvantum påse av MB att ha sina böcker i eftersom hon antagligen inte hade något att bära dessa i när hon träffade Berg.
Citera
2014-01-29, 19:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror att MB föreslog att Vatchareeya skulle plugga^^ hos KJ den 4 maj, det var inte hennes förslag. På så sätt lurades hon ut och plockades upp, förmodligen av MB, och att MB föreslog att han skulle hämta upp henne på en överenskommen plats när middagen på Pär & Micke's var överstökad. Troligen "råkade" KJ finnas i faggorna och han tog med sig VB hem för några timmar. Det kan vara så att VB fått en gul ICA Kvantum påse av MB att ha sina böcker i eftersom hon antagligen inte hade något att bära dessa i när hon träffade Berg.

KJ säger ju att han gav henne en påse, jue
Citera
2014-01-29, 19:40
Medlem
henkesss avatar
Angående själva mordet. Ni tror inte att en duktig kampsportare hade gjort det hela lite snyggare. MB kan snabbt och enkelt kväva nån till döds. Varför skulle MB som är en kontrollerad kampsportare använda tillhygge på det sättet. Ni som säger att MB har gjort detta, ni kan inte ha tänkt till riktigt. Många hugg mot kroppen låter snarare som en yngre rädd person. KJ.
Citera
2014-01-29, 19:43
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är också min uppfattning. Börja med att fundera på varför AB mamma har koll på sonens knivar och vem och när de byter operatör.

Mm En annan sak jag funderar kring är förhör med grannar på KJ adress , är det INGEN som sett KJ komma hem med någon den aktuella dagen 4 maj, dessa förhör är gjorda 11 maj vid dörrknackning.
MEN vid senare förhör när de har hitta de första kroppsdelar då börjar det poppa diverse saker de sett. Det är väl fullt naturligt att det blir så folk börjar parat med varandra rykten börjar cirkulera osv.
Men det jag funderar lite kring är åkte de någonsin hem till KJ överhuvudtaget?? Vad säger att de inte åkte någon annanstans? I förhör har ju KJ haft väldigt svårt att berätta hur resan gick till hans hem från VB tid och vilken väg osv.
Likadant vad de gjorde i lägenheten, kanske helt enkelt pga att de aldrig åkte dit!!
Citera
2014-01-29, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Som en radanmärkning kan nämnas att ICA Kvantum verkar ha gula plastpåsar .. (Bodengrabb)

Ica Supermarket har gula påsar. Ica kvantum har vita.
Citera
2014-01-29, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Mm En annan sak jag funderar kring är förhör med grannar på KJ adress , är det INGEN som sett KJ komma hem med någon den aktuella dagen 4 maj, dessa förhör är gjorda 11 maj vid dörrknackning.
MEN vid senare förhör när de har hitta de första kroppsdelar då börjar det poppa diverse saker de sett. Det är väl fullt naturligt att det blir så folk börjar parat med varandra rykten börjar cirkulera osv.
Men det jag funderar lite kring är åkte de någonsin hem till KJ överhuvudtaget?? Vad säger att de inte åkte någon annanstans? I förhör har ju KJ haft väldigt svårt att berätta hur resan gick till hans hem från VB tid och vilken väg osv.
Likadant vad de gjorde i lägenheten, kanske helt enkelt pga att de aldrig åkte dit!!

Telefonerna verkar ju ha åkt dit iaf. Både kjs och Vbs.
Citera
2014-01-29, 19:51
Medlem
highfives avatar
Tror även vädret kan säga en del när benen/kroppsdelarna började flyttas. Den 16/5 upphörde fem dagars regnande och temperaturen började stiga rätt rejält.

Sen att KJ städade just hallen innan polisen knackade på tror jag ha sin förklaring i att han kan gått i något olämpligt som han fått under sulorna. Troligtvis körde/åkte han inte i Sonatan eftersom inga fynd gjorts i kupén.

http://www.kebnekaise.nu/se/vader/statistik.php?station=21710&year=2013&month=05
Citera
2014-01-29, 19:53
Medlem
Citat:
det skulle inte förvåna mig- åtminstone att GM är nära vän med en polis! Tycker att mycket i det här fallet påminner om palmemordet....

Say what? Tänker du på att båda fallen innehåller ett mord eller? Ser du fler likheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in