2014-01-28, 19:49
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad är det som är så kul? Markeringen indikerar att t ex. ett lik har legat i bilen, och i hypotesen blir markeringen ett indicium. Har ni svårt för ordförståelse?

Samma innebörd, vad är problemet?

EDIT; Du missar det fetmarkerade och glömmer bort det understrukna.

ne.se Citat;

indikation, något som talar för att ett visst förhållande föreligger; inom medicinen omständighet som utgör skäl för att vidta en viss åtgärd, t.ex. vid utredningen eller behandlingen av en sjukdom eller ett symtom.

Jaha... så dessa två ord har samma betydelse? Okeeeej....

Indicium - omständighet eller tecken som utan att direkt ge information om det som ska bevisas ändå pekar på eller gör det möjligt att sluta sig till detta.

Indikation - något som talar för att ett visst förhållande föreligger.

Hur var det nu med förskoleklassen? Har du ens gått förskola?
Senast redigerad av zero73 2014-01-28 kl. 19:51.
Citera
2014-01-28, 20:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Har du kollat filmen?

Ulf ser att det ligger ett vitt ark i bagaget på alla tre vilar... sedan när Uno krafsar i sista bilen på pappret så syns det nog ganska tydligt att man skurit en stor bit från mattan i KJs bagage.

Har inte hittat någon stans i Fupn att sök i KJs bagage har gjorts med fler hundar än Uno.

Oavsett vilket, hunden lägger sig ner(markerar) utan påverkan från föraren, jag kan iaf inte se att föraren gör det. Det stämmer troligen, jag kan inte finna stöd för att man har använde mer än Uno, lite dumt kan jag tycka, liksom mycket annat som verkar korkat.

Läste nyss, ett hundsök i segment tre slutfördes inte av just det ekipaget jag läste om, anledningen var att föraren var kallad till ett möte med åklagaren. Blev det färdigsökt sedan, det vet jag inte.

Markeringen i vardagsrummets vänstra hör, använde man BlueStar där, lyftes listen från väggen bort?

För att ta några exempel.
Citera
2014-01-28, 20:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleblaou
Är det intressant då KJ säger att VB var hos honom till 21:00 eller har jag förstått fel?

Kan det vara om VB inte gick direkt hem till KJ utan blev upptagen med annat ett tag. Kanske med MB under någon del av den tid som förflöt fram till hans familjesammankomst inleddes, kl. 19. Kanske VB anlände till KJ betydligt senare än vad KJ säger - om hon överhuvudtaget anlände alls, ingen har sett henne komma till området eller sett henne lämna det.
Citera
2014-01-28, 20:11
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Oavsett vilket, hunden lägger sig ner(markerar) utan påverkan från föraren, jag kan iaf inte se att föraren gör det. Det stämmer troligen, jag kan inte finna stöd för att man har använde mer än Uno, lite dumt kan jag tycka, liksom mycket annat som verkar korkat.

Läste nyss, ett hundsök i segment tre slutfördes inte av just det ekipaget jag läste om, anledningen var att föraren var kallad till ett möte med åklagaren. Blev det färdigsökt sedan, det vet jag inte.

Markeringen i vardagsrummets vänstra hör, använde man BlueStar där, lyftes listen från väggen bort?

För att ta några exempel.

Jag är inte speciellt kunnig på hundar men nog kan en hund läsa sina ägare.
Finns det någon i tråden som har bra kunskap om hur hundar och förare kan kommunicera och som kan kolla på filmen och göra en bättre bedömning.
Citera
2014-01-28, 20:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jaha... så dessa två ord har samma betydelse? Okeeeej....

Indicium - omständighet eller tecken som utan att direkt ge information om det som ska bevisas ändå pekar på eller gör det möjligt att sluta sig till detta.

Indikation - något som talar för att ett visst förhållande föreligger.

Hur var det nu med förskoleklassen? Har du ens gått förskola?

Hahahaha, du är så korkad så att du kastar skit på fläkten, jo, det är vad du gör med det inlägget.

Omständighet/tecken - Något

Pekar på - talar för

Sluta sig till detta - Förhållande föreligger

Hundens markering är ett indicium som talar för att ett t ex. lik har legat i bagageutrymmet.

Hundens markering är en indikation som gör att man kan sluta sig till att t ex. ett lik har legat i bagageutrymmet.

Hur vi än vrider och vänder på saken så är hundens markering en tydlig signal om att något som har med död människa att göra har en koppling till den här bilen.

Synonym till korkad är det inte ens värt att nämna, du skulle troligen inte förstå vad jag menar.
Citera
2014-01-28, 20:14
Medlem
ballobass avatar
Här beskriver han hur han skulle gjort för att döda någon :

citat:
Jag hade inte styckat upp för…när…… Vatchareeya, vad det är som har hänt så att man
får en grund på den personen som……………..jag har fantiserat om eller den personen jag
inte hittat namnet än eftersom att ni har hittat namnet på den personen. Då kommer jag inte
att säga Vatchareeya något mer. Då kommer jag faktiskt säga namnet på den person som jag
fantiserat om, den person som gjorde illa…som mördade min före detta flickvän………..
Ehh…och…ehh…ja, men då kan man säga personen istället. Ehh…in…man ska inte slicea
upp någon. Det är liksom…det är ………………. Alltså man ska inte använda någon form av
kniv eller…mmm…stickverktyg över huvud taget för att det blir så mycket teknisk bevisning
runt omkring en så att…det är liksom…en kropp…kroppen innehåller väl ett visst tryck ändå
så att…och man har ju sett på alla de här splatterfilmerna, att hugger man av en arm så
sprutar det blod över allt och det vill man ju inte ha om man ska mörda nån annan person
eftersom att då…ehh…det är ju ett sånt jäkla mycket be…bevisning överallt så att det skulle
vi inte ha utan vi skulle väl använda oss utav en hängsnara

Vi alltså han å hans kompis AB
Citera
2014-01-28, 20:17
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han renoverade sin restaurang. Kl 15:44 betalade han på ICA Kvantum och 15:57 betalade han på Coop. Vid 17:30-18-tiden åkte han hem för att byta om och duscha och blev hämtad 18:15, enligt kvitton och egen utsago.

Mm, men vem ger Berg alibi under tiden han inte befann sig på ICA Kvantum och Coop ? Är det bekräftat att det var MB som verkligen handlade - eller är han bara innehavare av kvitton ?
Citera
2014-01-28, 20:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Mm, men vem ger Berg alibi under tiden han inte befann sig på ICA Kvantum och Coop ? Är det bekräftat att det var MB som verkligen handlade - eller är han bara innehavare av kvitton ?
Mobilpositionering styrker hans historia.
Citera
2014-01-28, 20:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Jag är inte speciellt kunnig på hundar men nog kan en hund läsa sina ägare.
Finns det någon i tråden som har bra kunskap om hur hundar och förare kan kommunicera och som kan kolla på filmen och göra en bättre bedömning.

Ja, hunden kan läsa av dig och mig också, men den lyder föraren på kommandon, han varken säger eller visar att hunden ska lägga sig där den lade sig ner. Dessutom skiljer man på arbete och fritid, hunden ges en startsignal att nu är det jobb som gäller, då lägger den sig när den hittar sin målsubstans. I det här fallet är ligga en markering, kunde lika gärna vara joddla sjösalavalsen om man kunde lära hunden det.
Citera
2014-01-28, 20:23
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
hm
kan man förvänta sig mer än så, kvitton måste väl vara bra..eller
avkräver man mer än så tycker jag att det blir ganska långt gånget i ett normalfall eller?
Citera
2014-01-28, 20:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Här beskriver han hur han skulle gjort för att döda någon :

citat:
Jag hade inte styckat upp för…när…… Vatchareeya, vad det är som har hänt så att man
får en grund på den personen som……………..jag har fantiserat om eller den personen jag
inte hittat namnet än eftersom att ni har hittat namnet på den personen. Då kommer jag inte
att säga Vatchareeya något mer. Då kommer jag faktiskt säga namnet på den person som jag
fantiserat om, den person som gjorde illa…som mördade min före detta flickvän………..
Ehh…och…ehh…ja, men då kan man säga personen istället. Ehh…in…man ska inte slicea
upp någon. Det är liksom…det är ………………. Alltså man ska inte använda någon form av
kniv eller…mmm…stickverktyg över huvud taget för att det blir så mycket teknisk bevisning
runt omkring en så att…det är liksom…en kropp…kroppen innehåller väl ett visst tryck ändå
så att…och man har ju sett på alla de här splatterfilmerna, att hugger man av en arm så
sprutar det blod över allt och det vill man ju inte ha om man ska mörda nån annan person
eftersom att då…ehh…det är ju ett sånt jäkla mycket be…bevisning överallt så att det skulle
vi inte ha utan vi skulle väl använda oss utav en hängsnara

Vi alltså han å hans kompis AB

Skarpsynt du är. Mycket intressant, och är det AB han fantiserat om också, som han ska berätta om sedan tro?

EDIT; FUP s.2012, här pressas han om AB och det gula huset, har en viss känsla av att KJ var där med AB.
Senast redigerad av OY 2014-01-28 kl. 20:48.
Citera
2014-01-28, 20:35
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Mobilpositionering styrker hans historia.

Som jag ser det styrker mobilpositioneringarna endast var mobilerna befunnit sig - det säger ingenting om vem/vilka som haft kontroll över dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in