2013-05-21, 12:29
Medlem
Leverflundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Att MB och hans frus FB-konton är borttagna kan ju bero på att de är under utredning eller så vill de gå under jorden. Jag menar är de helt oskyldiga i detta vad finns det då för mening med att släcka ner en sida där man hade över 800 st vänner?

Du tror inte att de kan ha fått veta att Flashbacks vargar sitter och läser allt de gör på Fb? Jag hade stängt ner min sida då också.
Citera
2013-05-21, 12:29
Medlem
Fuckmesidewayss avatar
Jag tänker lite såhär, om man hittat en kropp i delar säger man att man hittat kroppsdelar då?, låter mer logiskt att säga att man hittat kroppsdelar om nåt saknas, annars säga en kropp i delar
Citera
2013-05-21, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
på frågan om de inte kan eller inte vill säga om det är en man eller kvinna så svarade polisen att de inte kan.
då borde det inte räcka med att kroppen är styckad för då borde ju kön gå att fastställa, om det inte är så att bålen saknas.

Polisen har sagt att de fortsätter söka efter kroppsdelar.

Är det klarlagt att huset är platsen för fyndet?
Citera
Medlem
ME077s avatar
Det som talar för KJ är ju att delarna (troligtvis) är styckade. (Ifall han mördade henne i sin lght och måste frakta bort kroppen). Det som talar emot KJ är varför han då skulle placera delarna i ett hus, istället för i skogen eller älven.
Citera
Medlem
Jag börjar tvivla på hela den här grejen. Polisen beter sig som vanligt som totalamatörer och dom tiger som muren.

De fynd som man har gjort kan ha varit vad som helst. Kan man inte avgöra kön så måste det antingen bero på att kroppen är starkt förmultnad eller bränd, eller så har man bara hittat exempelvis inälvor.
Hittar man en större bit hud bör det utifrån behåring till exempel gå att avgöra kön och rastillhörighet.

Om vi antar att det är VB och att hon är styckmördad så måste det vara en mycket sjuk person som är den skyldige. Det är slarvigt och klantigt gjort, men framför allt fruktansvärt brutalt.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Att kroppsdelar saknas kan beror på att djur varit där och rotat runt eller att GM transporterat bort kroppsdelar för att försvåra identifiering.
Knappast djur inomhus.

Kan de kalla en kropp som saknar huvud för kroppsdelar?
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Att MB och hans frus FB-konton är borttagna kan ju bero på att de är under utredning eller så vill de gå under jorden. Jag menar är de helt oskyldiga i detta vad finns det då för mening med att släcka ner en sida där man hade över 800 st vänner?
Att man inser att tietusen kriminalfallsnördar kommer att söka igenom kontot på längden och på tvären pronto och publicera allt som verkar ofördelaktigt?
Citera
2013-05-21, 12:31
Medlem
Kan dom två i bilen vara pluggkompisen och "vittnet" som såg VB lämna kompisens lägenhet kl 21:00? "Vittnet" kanske skulle skjutsa hem henne.

Eller så kanske delarna tillhör någon helt annan och planen är att inte dessa ska gå att identifiera.
Citera
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckmesideways
Jag tänker lite såhär, om man hittat en kropp i delar säger man att man hittat kroppsdelar då?, låter mer logiskt att säga att man hittat kroppsdelar om nåt saknas, annars säga en kropp i delar

Vad svamlar du om?
Citera
Medlem
Kstyles avatar
Citat:

För att de får en massa skit för att de hängts ut i en FB-tråd med 1,5 miljoner visningar och över 6000 inlägg?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiiaa
Sa det att de inte visste om det var en man eller kvinna eller att de inte kunde säga det (typ vi vet, men kan inte avslöja det)?

Polisen fick frågan: Är det en man eller en kvinna?

Polisen: Det kan jag inte svara på förs vi fått provsvaren från kriminaltekniska labratoriet.
Citera
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Det kan bero på att är oroliga, eller att de förstår att nu kommer FB att granska dom med lupp vilket betyder att även deras vänner granskas och då kanske de vill skydda dom.Det skulle jag göra oskyldig eller ej.

Även om jag vore oskyldig skulle jag inte vilja att människor sitter och granskar alla mina bilder, sprider dom, granskar mina vänner, pekar ut mig eller mina vänner som misstänkta våldtäktsmän, perversa typer, styckmördare etc.

Man behöver inte stänga ner helt utan kan ha sin FB vilande och sätta igång den när som helst i ursprungligt skick igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in