Dom har sökt och funnit något, så oavsett så är det MPS man skriver om. Det är sökgruppen Missing people som under kvällen har gjort vissa fynd i ett område vid Gammelängsberget utanför Boden. Polisen fick kännedom om upptäckten klockan 20.55 och under kvällen har polis arbetat på platsen http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6844926
Fan det stinker mord.
Lagt upp länkar med bilder,, plus detta citerar från person på plats ;
Dom släppte ut en polisbil å 4 andra bilar, vägen upp är fortfarande blockerad
Jag tror hon går Flottiljvägen upp mot Åbergsleden och framme i korset händer något, därav mobilens kontakt med Sävastmasten. Var VB eller ägodelar påträffas är något annat. Vi får se..
Dom har sökt och funnit något, så oavsett så är det MPS man skriver om. Det är sökgruppen Missing people som under kvällen har gjort vissa fynd i ett område vid Gammelängsberget utanför Boden. Polisen fick kännedom om upptäckten klockan 20.55 och under kvällen har polis arbetat på platsen http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6844926
Fan det stinker mord.
Är du förvånad? Det enda som förvånar mig är om mördaren efter så här lång tid inte har utraderat alla spår. Det är ju direkt klantigt i så fall. Skulle inte tro att dom har funnit kroppen men kanske någonting som kan ha tillhört VB.
I alla fall den mest händelserika dagen hittills. Nya indikationer på att MB är inblandad. Det var ju otroligt skönt att höra att det var honom som hon hade messat under kvällen och förhoppningsvis något fynd i skogen. Jag börjar bli lite mer optimistisk faktiskt.
Känns ju isf som att teorin om rattfylleri/bilolycka kan stämma. Föraren får panik och gömmer kroppen innan han kör vidare. Någon nämnde här om dagen en artikel om en rattfyllerist som åkte dit samma dag som VB försvann. Sen är ju frågan vilken tid han åkte fast.
Har precis flyttat mig från sängen och tillbaks till datorn. Men vi lär väl inte få någon mer information ikväll, med tanke på hur tystlåtna polisen varit innan.