2014-01-06, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Så bara för att du inte visar upp dina skador är alla som gör det "attentionwhores"? Du är väl bara din egen referens, att K visat sina beror på att han undersöks av läkare (på psyk om jag minns rätt?)
Antagligen har dessa skador ensamt inget att säga oss om skyld eller oskuld men man tolkar ju med eller sitt bagage. Även utan bagage.
Jag har aldrig medvetet skadat mig själv så utan bagage blir min tolkning då
-Han skadar sig för att han när dåligt.

Varför mår han dåligt?
Pga den situation han befinner sig i?
Pga att han mördat V?
Både och?
Inget av det?

Nej, givetvis inte. Men jag tror att många självskadare gör det i hemlighet. Så att Bosse inte visste det säger inte något alls. Sen behöver man såklart inte vara en attentionwhore bara för att folk vet om det. Men jag tror att de som mår riktigt dåligt kanske inte vill att folk runt omkring ska veta det.

Jag anser att KJ verkar ha väldigt mycket bagage. Dels har han blivit utstött under många år och då jag hört mig för bland folk som kommer därifrån och vet vem han är så säger de flesta att han är jävligt konstig och dum i huvudet. Jag tror inte han har haft ett lätt liv direkt. Så det behöver inte vara så att han skadat sig själv på grund av att han dödat VB. Bara att en nära person försvinner skulle då trigga mig till att ta till såna beteenden.

Men med det säger jag inte att jag tror att han är oskyldig. Det är väldigt mycket som pekar på honom.
Citera
2014-01-06, 21:35
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hela fallet är ett enda stort fluff-fluff, från förhör, span, åtal och rättegång. De två, från början kaxiga, åklagarna såg ganska nervösa ut i slutet och efter rättegången. Innerst inne vet de med sig att om detta åtal väckts i en annan del av landet, hade de varit helt bortgjorda.
Det är möjligt, men vad hade det med mitt inlägg att göra menar du?
Citera
2014-01-06, 22:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162

Varför mår han dåligt?
Pga den situation han befinner sig i?
Pga att han mördat V?
Både och?
Inget av det?

Beror på hur vi definierar "må dåligt". Jag tror inte KJ "mår dåligt" av att han mördat/medverkat i mordet på Vatchareeya, det var säkert en tillfredsställande upplevelse för honom, men han vill ge intryck av att må psykiskt dåligt beroende på att han räknar med att detta kan påverka straffet - livstids fängelse eller psykvård. Och han kan antas må dåligt då han inte räknade med att åka fast och bli fälld, vilket han inte hade blivit om brandplanen gått i lås. Mer invecklat än så tror jag inte hans "mår dåligt" är.
Citera
2014-01-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Beror på hur vi definierar "må dåligt". Jag tror inte KJ "mår dåligt" av att han mördat/medverkat i mordet på Vatchareeya, det var säkert en tillfredsställande upplevelse för honom, men han vill ge intryck av att må psykiskt dåligt beroende på att han räknar med att detta kan påverka straffet - livstids fängelse eller psykvård. Och han kan antas må dåligt då han inte räknade med att åka fast och bli fälld, vilket han inte hade blivit om brandplanen gått i lås. Mer invecklat än så tror jag inte hans "mår dåligt" är.

Du verkar leva i villfarelsen att man kan kan "kan knäppa på och av" sitt NPF. Det är lika osannolikt som att en person med dyslexi ena dagen kan läsa men en annan dag inte får ihop en mening som är begriplig. Är det du menar?

Att nedsättningen är viljestyrd?
Citera
2014-01-06, 23:17
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Hela fallet är ett enda stort fluff-fluff, från förhör, span, åtal och rättegång. De två, från början kaxiga, åklagarna såg ganska nervösa ut i slutet och efter rättegången. Innerst inne vet de med sig att om detta åtal väckts i en annan del av landet, hade de varit helt bortgjorda.

Absolut så. Man vet i grova drag hur Vatchareeya dog. Man har noterat de många sticken i ryggen som plågade henne samt de dödande sticken i hjärttrakten. Man vet att hennes dödskamp var utdragen. Men utöver detta vet man ingenting. Man vet inte när VB dog och man vet inte var. Man har inte påträffat mordvapnen och man vet inte vem/vilka som hållit i dessa. Ändå meddelar tingsrätten att övertygande bevisning föreligger. Ett fantastiskt påstående, sanningen är ju att tingsrätten i verkligheten har skapat denna "övertygande bevisning" av luft. Förvånande att advokat Forssberg inte gick mycket hårdare åt åklagarnas "övertygande bevis", men det kommer kanske i de fortsatta förhandlingarna. I en annan del av landet hade försvaret, bildlikt talat, kört dessa åklagare och åtalet genom en flistugg.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-06 kl. 23:27.
Citera
2014-01-06, 23:31
Medlem
Citat:
Absolut så. Man vet i grova drag hur Vatchareeya dog. Man har noterat de många sticken i ryggen som plågade henne samt de dödande sticken i hjärttrakten. Man vet att hennes dödskamp var utdragen. Men utöver detta vet man ingenting. Man vet inte när VB dog och man vet inte var. Man har inte påträffat mordvapnen och man vet inte vem/vilka som hållit i dessa. Ändå meddelar tingsrätten att övertygande bevisning föreligger. Ett fantastiskt påstående, sanningen är ju att tingsrätten i verkligheten har skapat denna "övertygande bevisning" av luft. Förvånande att advokat Forssberg inte gick mycket hårdare åt åklagarnas "övertygande bevis", men det kommer kanske i de fortsatta förhandlingarna. I en annan del av landet hade försvaret, bildlikt talat, kört dessa åklagare genom en flistugg.

Du formligen "sprutar" ut väldigt många motstridiga åsikter.

Du t.o.m. motsäger dig själv. Från det ena inlägget till ett senare.

Jag avser inte att öda energi på att vederlägga det. Läs själv på dina postningar.
Citera
2014-01-06, 23:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du verkar leva i villfarelsen att man kan kan "kan knäppa på och av" sitt NPF. Det är lika osannolikt som att en person med dyslexi ena dagen kan läsa men en annan dag inte får ihop en mening som är begriplig. Är det du menar?

Att nedsättningen är viljestyrd?

Vad jag menar är att en psykopat alltid försöker dupera sin omgivning om det gagnar saken. Och gagnar saken - åstadkomma strafflindring genom uppvisat självskadebeteende - tror KJ att han kan lyckas med om han inte blir genomskådad.
Citera
2014-01-06, 23:41
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du formligen "sprutar" ut väldigt många motstridiga åsikter.

Du t.o.m. motsäger dig själv. Från det ena inlägget till ett senare.

Jag avser inte att öda energi på att vederlägga det. Läs själv på dina postningar.

Ge ett exempel på sådana inlägg.
Citera
2014-01-07, 00:16
Moderator
OYs avatar
Det fanns inga fibrer i sårskadorna va? Tyder på att VB var avklädd på överkroppen, det brukar man inte vara utomhus vid den årstiden, jag ser det som ytterligare ett tecken på att skadorna åsamkades inomhus.

Varför naken? Det är vanligt när man har sex, klädbyte eller ska lägga sig för att sova.

Jag har problem med att utröna vad i det rättsmedicinska utlåtandet som är likfläckar och kan således inte bilda mig en uppfattning om hur den döda kroppen har legat. Någon som kan precisera alla sådana fläckar så att vi kan bena ut i vilken kroppsställning liket har legat?

Överhudsavskrapningar kan inte bestämmas i tid, om de uppstått när VB levde eller efter dödens inträde. Jag tycker att de är intressanta och kan säga något om hur kroppen har hanterats om de inte fanns före dödens inträde, t ex. släpning och vilken typ av yta det skett på.
Citera
2014-01-07, 00:26
Medlem
Citat:
Hur kom mordutredarna fram till att Berg inte kan vara en mördare ?

Ett styckmord är för komplicerat för Berg, men inte för KJ .. Hur kommer du fram till den slutsatsen ?

Berg äger en sushirestaurang där det rensas och filéas fisk. Du utgår i resonenemanget från att sushirestaurangen saknar vatten och avlopp .. Varför gör du det ? Är det så ?

Tekniker har undersökt KJ:s avlopp (men fann inga spår av något slag, eller bevis) - men inte Bergs. Varför har tekniker inte undersökt Bergs avlopp ?

Kan inte förstå varför sushirestaurangen aldrig undersöktes...

..Om VBs likdelar bara legat utomhus och i ödehuset i ca ett dygn innan de hittades .. har inte KJ alibi för den tiden? då var han väl ute med MPS och letade efter VB?
Citera
2014-01-07, 00:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det fanns inga fibrer i sårskadorna va? Tyder på att VB var avklädd på överkroppen, det brukar man inte vara utomhus vid den årstiden, jag ser det som ytterligare ett tecken på att skadorna åsamkades inomhus.

Varför naken? Det är vanligt när man har sex, klädbyte eller ska lägga sig för att sova.

Jag har problem med att utröna vad i det rättsmedicinska utlåtandet som är likfläckar och kan således inte bilda mig en uppfattning om hur den döda kroppen har legat. Någon som kan precisera alla sådana fläckar så att vi kan bena ut i vilken kroppsställning liket har legat?

Överhudsavskrapningar kan inte bestämmas i tid, om de uppstått när VB levde eller efter dödens inträde. Jag tycker att de är intressanta och kan säga något om hur kroppen har hanterats om de inte fanns före dödens inträde, t ex. släpning och vilken typ av yta det skett på.

Jag tror VB släpades levande från det fordon hon transporterades i till platsen där hon mördades, vilket kan ha varit en byggnad. Fordonet kunde antagligen inte ta sig ända fram till byggnaden, så hon släpades sista sträckan dit. Möjligen bunden vid handlederna med ett rep.
Citera
2014-01-07, 00:29
Medlem
Citat:

varför får det gå till så just där och inte i andra delar av landet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in