2013-12-02, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ett läger tror att KJ är GM, ett annat att MB har med saken att göra. Finns det möjligtvis något som kan koppla ihop de här två herrarna på något vis, förutom smör?

VB var ju Bodens thaimaffia, utpressning, manipulation och glad för knivar. Kan hon ha hotat både KJ och MB den där kvällen, hotat att avslöja något som hade fått AN Facebookdebacle att framstå som ett skämt?

Jag har svårt att se vad hon kunnat hota KJ med. Han hade inga pengar, var öppen med sin bisexuella läggning och dom hade ingen djup passionerad relation. Dessutom, eller tack vare, en relation utan konflikter.

Lättare är det med mina "glasögon" att rikta blickarna åt andra håll. VB var ju ganska hemlighetsfull med sina ev manliga relationer.

Vad vet jag.
Citera
2013-12-02, 23:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
MB är glad för knivar... Hon hotade ju med att avslöja relationen till MB för AN!!!............................................. ....... vilket blev hennes död

Kniv och vapenentusiaster i en salig röra, den ene hotar att skära halsen av den andre, så här höll det på, vi har läst om det, inte konstigt att det gick som det gick. KJ verkar trots allt ha varit den med det till ytan nyktraste förhållningssättet till vapen, men i de lugnaste vattnen simmar ...

De flesta verkar tro att KJ tog livet av VB bara sådär, men det kan ju faktiskt vara så att det var VB som var den som kastade första stenen, eller kniven. Hon kunde ju göra galna saker enligt KJ.

Kanske dödade KJ henne av misstag, ett dråp som han sedan försökte dölja?

EDIT;KJ försökte att få det hela att se ut som ett bestialiskt ritualmord, de många sticken, stympning, utplacering av ben osv. Kanske dog VB av en kvävning.
Senast redigerad av OY 2013-12-02 kl. 23:40.
Citera
2013-12-02, 23:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
DET UNDRAR JAG OCKSÅ! Det hela är mycket märkligt. De frågar inte ens var MBs och VBs sexuella möten brukade äga rum (vilket troligtvis är där hon mördades)? Diskbänken i sushirestaurangen?

MB berättade för polisen, bl a. Aldersjön, utanför bilen.
Citera
2013-12-02, 23:36
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Varför tror du inte på VB mor?

C*tttaliya svarade att Vatchareeya tog böckerna i en plastpåse, hon vet inte vad det var för plastpåse. C*ttaliya är säker på detta. Det var fysikböcker och något anteckningsblock som Vatchareeya tog med sig när hon gick.

Hon säger ju att dottern tog böckerna i en plastpåse, finns det någon speciell anledning till att du tror på en annan historia?

Men i rättegångs förhören har jag för mig att VBs mamma sa att hon var säker på att VB INTE hadde sina böcker etc i någon plastpåse när hon lämnade hemmet den 4 Maj.
Citera
2013-12-02, 23:39
Medlem
Citat:
Kniv och vapenentusiaster i en salig röra, den ene hotar att skära halsen av den andre, så här höll det på, vi har läst om det, inte konstigt att det gick som det gick. KJ verkar trots allt ha varit den med det till ytan nyktraste förhållningssättet till vapen, men i de lugnaste vattnen simmar ...

De flesta verkar tro att KJ tog livet av VB bara sådär, men det kan ju faktiskt vara så att det var VB som var den som kastade första stenen, eller kniven. Hon kunde ju göra galna saker enligt KJ.

Kanske dödade KJ henne av misstag, ett dråp som han sedan försökte dölja?

Antagligen högg MB henne med en sushikniv i restaurangen på diskbänken. Han skulle just inleda en sexuell akt med henne när hon inte ville eller återigen hotar med att avslöja honom- MB får nog och hugger/skär sönder henne.
Citera
2013-12-02, 23:40
Medlem
Citat:
Soldater eller inte, de finns knappast i den miljö kvinnan sågs en lördagskväll, om ens någonsin nuförtiden.

Gammpöjkar eller inte, de uppehåller sig knappast kring just de tre-fyra bostadshusen som kvinnan sågs vid, ragga gör man på krogen, inte på landet mellan ett industriområde och skogen, även i Boden, i synnerhet en lördagskväll.

Ditt argument är krystat tycker jag.
Inte bara krystat utan fullständigt missförstått. Poängen var och är att Boden dräller av yngre kvinnor med utländsk härkomst och ett flertal av dessa bor på asylboende och har inte en susning om detta mord så vittnet kan ha sett vilken kvinna som helst förutom VB.
Citera
2013-12-02, 23:40
Medlem
Citat:
MB berättade för polisen, bl a. Aldersjön, utanför bilen.

Skedde det enbart där? Det kan ha skett på flera ställen? Jag tror att den platsen där deras sexuella akter huvudsakligen ägde rum också är där han högg ihjäl henne.
Citera
2013-12-02, 23:41
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
MB och ANs inblandning i det här måste utredas noga. Min uppfattning är att väldigt tyder på att de är inblandade.

Bilen, ofredande kommentarer, starka känslor mellan alla tre + ev parets barn, tillgång på vapen, fysisk styrka, falska alibi?, smsen, bråk hot och utpressning, agressionsproblematik

Motiv: svartsjuka, hat, rädsla för att själva bli ditsatta/avslöjade

Hursomhelt lär den skyldige bli avslöjad av teknisk bevisning, alt att de ljugit vid förhör, vilselett, skyddat varandra osv. Lika så att de skyldiga/skyldige lägger korten på borden

Citat:
MB är glad för knivar... Hon hotade ju med att avslöja relationen till MB för AN!!!............................................. ....... vilket blev hennes död

Du verkar rätt säker på MB:s och AN:s inblandning i det här ? KJ då ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-02 kl. 23:44.
Citera
2013-12-02, 23:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Antagligen högg MB henne med en sushikniv i restaurangen på diskbänken. Han skulle just inleda en sexuell akt med henne när hon inte ville eller återigen hotar med att avslöja honom- MB får nog och hugger/skär sönder henne.

Mobilen då, den fanns i KJ lägenhet, så, nu sa jag det så slapp någon annan.

Visst, men hon kanske glömde den hos KJ, kanske flydde ifrån honom.
Finns bara en detalj som är svårförklarad, hur och när blodbesudlades KJ bil?
Citera
2013-12-02, 23:44
Medlem
Citat:
DET UNDRAR JAG OCKSÅ! Det hela är mycket märkligt. De frågar inte ens var MBs och VBs sexuella möten brukade äga rum (vilket troligtvis är där hon mördades)? Diskbänken i sushirestaurangen?

Enligt MB i en bil - antingen utanför eller i. Efter skogsvägar - oklart var. Bilen är avyttrad i början på sommaren.

Utanför är ju svårt att tänka sig under sen höst och vinter/tidig vår. Detta är ett förhållande han försökt avsluta sedan slutet på sommaren 2012 men som pågått fram till februari/mars (minst) dvs inte många plusgrader då. Utomhus.
Citera
2013-12-02, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Du verkar rätt säker på MB:s och AN:s inblandning i det här ?

JAAA det är ju uppenbart att de är inblandade!!!
Citera
2013-12-02, 23:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Inte bara krystat utan fullständigt missförstått. Poängen var och är att Boden dräller av yngre kvinnor med utländsk härkomst och ett flertal av dessa bor på asylboende och har inte en susning om detta mord så vittnet kan ha sett vilken kvinna som helst förutom VB.

Du missförstår också tycker jag. Vad gör en asylsökande ung brud på den platsen vid den tiden, har du en rimlig och trovärdig förklaring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in