Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-02, 22:42
  #56257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Handlade MB och AN tillsammans på COOP och Kvantum. Har för mig att han påstår att han handlade, och AN säger att hon har visat kvitton på att hon har handlat. Kanske olika kvitton, och har troligen ingen betydelse för fallet, men jag är nyfiken, en trovärdighetsfråga bara.

EDIT;M*cke är även på Coop och handlar penslar och ingredienser till såser. Han får senare åka till Coop en gång till för att köpa smör.

Kvittot på smöret? Kanske inte lönt att dra momsen på det, kastat?
Vill man veta vad smöret skulle användas till den här gången?
Citera
2013-12-02, 22:52
  #56258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Handlade MB och AN tillsammans på COOP och Kvantum. Har för mig att han påstår att han handlade, och AN säger att hon har visat kvitton på att hon har handlat. Kanske olika kvitton, och har troligen ingen betydelse för fallet, men jag är nyfiken, en trovärdighetsfråga bara.

EDIT;M*cke är även på Coop och handlar penslar och ingredienser till såser. Han får senare åka till Coop en gång till för att köpa smör.

Kvittot på smöret? Kanske inte lönt att dra momsen på det, kastat?

Mg veterligen var MB en gång på Coop och en gång på Kvantum enl kvitton. Vilket inköp AN pratar om vet jag inte.

EDIT. Jag irriterar mig också på det där icke-existerade kvittot på smör. Varför nämner han det överhuvudtaget?
Citera
2013-12-02, 22:55
  #56259
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Vill man veta vad smöret skulle användas till den här gången?

Hehe

Inte jag iaf, undrar bara varför ett antal andra kvitton från den dagen är sparade men inte detta. Handlar två gånger inom loppet av cirka femton minuter i stadens förmodligen två största matvarubutiker och glömmer smöret. Sånt som händer, säkert en glömsk anställd som inte sa till MB att smöret var slut i restaurangen, men var är kvittot? I övrigt var han noga med att spara kvitton från aktuellt dygn.
__________________
Senast redigerad av OY 2013-12-02 kl. 22:59. Anledning: Stavfel
Citera
2013-12-02, 22:58
  #56260
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mg veterligen var MB en gång på Coop och en gång på Kvantum enl kvitton. Vilket inköp AN pratar om vet jag inte.

EDIT. Jag irriterar mig också på det där icke-existerade kvittot på smör. Varför nämner han det överhuvudtaget?


Jag vet inte heller vilka inköp AN gjorde, men hon säger själv till polisen att hon visat eller lämnat in dem till myndigheten, minns inte vilket. Men handlat har hon gjort enligt förhör, och hon glömde också smöret tydligen.
Citera
2013-12-02, 23:02
  #56261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mg veterligen var MB en gång på Coop och en gång på Kvantum enl kvitton. Vilket inköp AN pratar om vet jag inte.

EDIT. Jag irriterar mig också på det där icke-existerade kvittot på smör. Varför nämner han det överhuvudtaget?


Håller med dig! Det är mycket svammel och vilseledning + FLERTALET LÖGNER i MBs uttalanden under förhöret att det börjar bli löjligt. Utöver det va ju förhörsledarna(de flesta) även rätt snurriga och ställde en massa ledande frågor.

Styckningen skedde troligtvis i samband med "storstädningen"/ omålningen i sushirestaurangen.
__________________
Senast redigerad av giveawayyourlove 2013-12-02 kl. 23:05.
Citera
2013-12-02, 23:06
  #56262
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sluta nu. Händelserna bara några dagar efter fick honom säkert att dra sig till minnes vad som hände sista gången han såg henne. Eller försvann ditt ex direkt efter att ni skildes?

Erinring KAN funka på det viset. Men det är inte särskilt troligt att tämligen exakta klockslag, plastpåsar och platsen man skildes åt i lägenheten skulle uppenbara sig som ett trollslag. Det är inte någon särskilt vedertagen syn numer att ALLT fastnar i långtidsminnet som man upplever och sen kan plockas fram bara man har rätt nycklar.

Sättet han gång på gång inklusive till flera av sina vänner (se förhören) beskriver dessa saker bär mycket mer den konstruerade historiens prägel än en äkta återerinrings. Något bevis är det förstås inte, men när man ser det i ljuset av kända fakta UTAN tillägg av cirkelbevisningsteorier (dvs: Han har bortom allt rimligt tvivel kört hennes döda kropp i sitt bagageutrymm) så blir det begripligt. Sen har jag sagt tidigare och kan säga det igen att jag inte utesluter att hon kan ha lämnat lägenheten ändå levande och helt frivilligt. Men den stämning som KJ beskriver vid deras avsked har inte existerat någon annanstans än i hans fantasi.
Citera
2013-12-02, 23:14
  #56263
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Modern är lite arg och har egen domstol enligt Google iallafall:

Ja, hon framstår som galen av sorg, vilket i och för sig är förståeligt. Men jag personligen har dock lite problem med att hon lägger ut en bild på KJ på sin öppna FB-sida.
Hennes kommentarer under bilden ser väldigt märkliga ut i översättning. Hon talar, enligt Googles översättning från thailändska till engelska, om katthår och blod i en bil m fl konstigheter. Det förekom tidigare en person i tråden som kunde översätta thailändska till svenska, vi skulle behöva hen nu.
Mamman har också lagt upp flera bilder på VB, bl a coverbilden som visar en glad VB i sin studentmössa
Citera
2013-12-02, 23:18
  #56264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Håller med dig! Det är mycket svammel och vilseledning + FLERTALET LÖGNER i MBs uttalanden under förhöret att det börjar bli löjligt. Utöver det va ju förhörsledarna(de flesta) även rätt snurriga och ställde en massa ledande frågor.

Styckningen skedde troligtvis i samband med "storstädningen"/ omålningen i sushirestaurangen.


VB visste att MB va livrädd för att hon skulle avslöja honom och förstöra hans rykte. VB hade berättat för MB vilken skitstövel han var som gjorde som han gjorde... MB hade sagt att han ville "göra sig av med" / "döda" VB. MB har hotat på liknande sätt förut. MB hade starka känslor för VB samtidigt som han inte ville förlora tryggheten han hade hos AN. MB samlar på knivar och vet hur en styckning går till. MB var pressad/stressad/rädd och kände sig kränkt av det som VB sagt samt att hon var extremt nära att avslöja honom för att hon själv skulle få upprättelse- vilket resulterade i all han blev flyförbannad..

Han brukade köra VB hem när hon ville. VB lämnade KJ vid 21 och blev upphämtad av MB. Frågan är var de brukade ligga med varandra? Sushirestaurangen- på diskbänken/"skärbrädan"? eller ut i stugan/bilen/ödehuset/skogen?
__________________
Senast redigerad av giveawayyourlove 2013-12-02 kl. 23:33.
Citera
2013-12-02, 23:21
  #56265
Moderator
OYs avatar
Ett läger tror att KJ är GM, ett annat att MB har med saken att göra. Finns det möjligtvis något som kan koppla ihop de här två herrarna på något vis, förutom smör?

VB var ju Bodens thaimaffia, utpressning, manipulation och glad för knivar. Kan hon ha hotat både KJ och MB den där kvällen, hotat att avslöja något som hade fått AN Facebookdebacle att framstå som ett skämt?
Citera
2013-12-02, 23:23
  #56266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold


Sättet han gång på gång inklusive till flera av sina vänner (se förhören) beskriver dessa saker bär mycket mer den konstruerade historiens prägel än en äkta återerinrings. Något bevis är det förstås inte, men när man ser det i ljuset av kända fakta UTAN tillägg av cirkelbevisningsteorier (dvs: Han har bortom allt rimligt tvivel kört hennes döda kropp i sitt bagageutrymm) så blir det begripligt. Sen har jag sagt tidigare och kan säga det igen att jag inte utesluter att hon kan ha lämnat lägenheten ändå levande och helt frivilligt. Men den stämning som KJ beskriver vid deras avsked har inte existerat någon annanstans än i hans fantasi.

Och var mördades då VB och var styckades hon vilket rimligen borde skett före biltransporten?

Jag uppfattar det inte som att han beskriver någon stämning, utan det var väl ungefär som när dom träffas (vilket inte är särskilt frekvent). Hon håller på med sitt och han ser på TV. En hastig kram, en plastpåse till böckerna och hejdå.

Det är så jag uppfattar det.

EDIT. Att han kommer ihåg plastpåsen beror på att andra påsar än systempåsar inte förekommer hos KJ. Han bar inte hem några mängder mat direkt. Det tror jag är den enda anledningen.
Citera
2013-12-02, 23:24
  #56267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ett läger tror att KJ är GM, ett annat att MB har med saken att göra. Finns det möjligtvis något som kan koppla ihop de här två herrarna på något vis, förutom smör?

VB var ju Bodens thaimaffia, utpressning, manipulation och glad för knivar. Kan hon ha hotat både KJ och MB den där kvällen, hotat att avslöja något som hade fått AN Facebookdebacle att framstå som ett skämt?

MB är glad för knivar... Hon hotade ju med att avslöja relationen till MB för AN!!!............................................. ....... vilket blev hennes död
Citera
2013-12-02, 23:27
  #56268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Varför låter man då MB dra två olika versioner utan att konstatera som fakta att den ena inte alls stämmer.
Ingen följdfråga heller.

DET UNDRAR JAG OCKSÅ! Det hela är mycket märkligt. De frågar inte ens var MBs och VBs sexuella möten brukade äga rum (vilket troligtvis är där hon mördades)? Diskbänken i sushirestaurangen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback