2013-05-20, 23:35
Medlem
Kuriren har lagt in en odetaljerad karta på området http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6844926
Citera
2013-05-20, 23:36
Medlem
Spindelfridas avatar
Gammelängsberget är ett f d fort. I området finns ett flertal baracker. Såg det på Wikimapia. Stället ligger i ett stort skogsområde, men mindre vägar leder fram till fortet.
Citera
2013-05-20, 23:36
Medlem
Sätter ni det i samband med den 20-åriga Vatchareeya Bangsuan?

- Det kan ha ett samband och därför ska nu fyndet undersökas omgående. Vi går inte ut med mer än så, säger Erik Johansson, polisen, vid 23-tiden till NSD.
Citera
2013-05-20, 23:37
Medlem
tjackkurts avatar
http://utbult.org/galleri/Bunker,%20Militart%20och%20Museer/2010%20Mc%20semester/11%20Boden,%20Gammelangsfortet/index.html bilder på gammelängsfortet! finns som sagt en skoterstuga eller större byggnad på vägen upp
Citera
2013-05-20, 23:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Kan nån markera avspärrningen på en karta?
Det lär vara här.
Citera
2013-05-20, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisterrose
Känns ju isf som att teorin om rattfylleri/bilolycka kan stämma. Föraren får panik och gömmer kroppen innan han kör vidare. Någon nämnde här om dagen en artikel om en rattfyllerist som åkte dit samma dag som VB försvann. Sen är ju frågan vilken tid han åkte fast.

Har precis flyttat mig från sängen och tillbaks till datorn. Men vi lär väl inte få någon mer information ikväll, med tanke på hur tystlåtna polisen varit innan.

Varför tror du på den teorin? Den där historien om rattfylleristen har troligen inte med saken att göra. Han skulle i så fall ha kört ihjäl henne runt 21 sedan kastat i liket i bilen och åkt ut i skogen och dumpat för att sedan åka tillbaka till centrala Boden vid 23 och blir gripen. Känns osannolikt, det är väl vanligt att folk grips för rattfylla en lördagsnatt.
Citera
2013-05-20, 23:39
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Varför tror du att det hände just där?

Någon påstod tidigare i tråden att det var där först Sävastmasten låg fri för uppkoppling. Gick hon från KJ vid 21-tiden, kommer hon fram till korset några minuter senare. Någon kan ha kommit i bil och känt igen henne och än värre hyst agg till henne. Polisens förvirrade uttalanden och massmedias dravel skulle plötsligt falla på plats.
Citera
2013-05-20, 23:40
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Sätter ni det i samband med den 20-åriga Vatchareeya Bangsuan?

- Det kan ha ett samband och därför ska nu fyndet undersökas omgående. Vi går inte ut med mer än så, säger Erik Johansson, polisen, vid 23-tiden till NSD.

Hade detta varit ett standardsvar om VB´s kropp hittats? Eller hade man då sagt att en kropp hittats?
Citera
2013-05-20, 23:41
Medlem
Det är inte fortet, så mkt vet jag
Citera
2013-05-20, 23:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Någon påstod tidigare i tråden att det var där först Sävastmasten låg fri för uppkoppling. Gick hon från KJ vid 21-tiden, kommer hon fram till korset några minuter senare. Någon kan ha kommit i bil och känt igen henne och än värre hyst agg till henne. Polisens förvirrade uttalanden och massmedias dravel skulle plötsligt falla på plats.

Okej, intressant tanke.
Citera
2013-05-20, 23:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Är du förvånad? Det enda som förvånar mig är om mördaren efter så här lång tid inte har utraderat alla spår. Det är ju direkt klantigt i så fall. Skulle inte tro att dom har funnit kroppen men kanske någonting som kan ha tillhört VB.
I alla fall den mest händelserika dagen hittills. Nya indikationer på att MB är inblandad. Det var ju otroligt skönt att höra att det var honom som hon hade messat under kvällen och förhoppningsvis något fynd i skogen. Jag börjar bli lite mer optimistisk faktiskt.

Vem? Vad? MB?
Jag förstår inte alls vad du talar om eller vem du talar om.
Jag inväntar faktauppgifter om vad man hittat och om det rör sig om ett brott.
Citera
2013-05-20, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Hade detta varit ett standardsvar om VB´s kropp hittats? Eller hade man då sagt att en kropp hittats?
måste ju vara nå blod å kläder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in