Citat:
Ursprungligen postat av
cleyton
MB är ett offer ?
Du menar att det är kriminellt att som yngre tjej vara kär/beroende av en annan Man -
6 års fängelse skulle alltså den styckade Vactareeya flickan få enligt din bedömning? Har du inget hut i kroppen?!!!.
Det är då en väldig tur att inte du är åklagare eller brottsutredare.
Angående kasta ut kärringen..
Jag menar inte att man slänger bort en uttjänt kärring för en yngre välskapt dam hur som helst.
Men om "kärringen" inte har mer hut i kroppen och inte klarar av att lösa detta problem INTERNT, utan ränner ut på Facebook och spyr skit över en ung tjej - som senare visar sig ligga upphuggen i skogen- då skulle nog jag ta ett enskilt samtal med henne. Och kasta ut henne också om hon inte fattar vad hon håller på med. MEN dock UTAN att därefter sätta bo med en 20 åring.
Men Nu antar jag att detta par redan har rett ut denna sak - och anser som alla andra att detta är en obegripligt tragisk historia.
Lär dej läsa gubbe! Jag skrev inte att straffet för att vara KÄR renderar ett långt fängelsestraff.
Jag skrev att stalking resp utpressning gör det.
Och, ja, den som är utsatt för nåt sånt är ett offer. Även i strikt juridisk mening.
Jag har så pass mycket hut i kroppen att jag inte utsätter nån för stalking eller utpressning. Hur kär jag än är. Den personen respekterar jag och värnar om.
Att VB hittades uppstyckad i skogen utplånar tyvärr inte vad hon sysslade med.
Hyckleri är inte klädsamt hur tragiskt än ett styckmord är.
Hennes beteende kan ju dessutom vara en förklaring till något i den här historien. Observera nu att jag skriver KAN vara, inte att det ÄR.
Om mitt yrke eller utbildning vet du inget. Du skulle bli förvånad.