2013-11-20, 09:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag vill framför allt veta varför. Jag tillhör ju dom som tycker att motiv är intressant.

Absolut, det vill jag med. Man vill veta vad som var orsaken till att det slutar så här illa och makabert, men det får vi nog bara veta om han erkänner tyvärr.
Citera
2013-11-20, 10:11
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
VB verkade ha ett stort bekräftelsebehov av det motsatta könet, hon var en söt tjej som hade insett att med sexuella anspelningar kunde hon tillfredsställa det behovet. Ett rus med känsla av makt. Jag tror att VB ville ha MB's fulla uppmärksamhet, men var tyvärr tvungen att dela den med hans fru AN.

AN visste om VB's och MB's förhållande långt tidigare, men trodde att den var avslutad då MB själv hade påstått detta - så var icke fallet. Jag kan bara fantisera om vilken press VB utsatte MB för. Alla dessa sms i tid och otid. Det skulle vara intressant att veta hur ofta de hade möjlighet att träffas.

Jag tror att VB hade planerat sin kväll. Först plugga hemma hos KJ (i hopp om att göra MB sotis) sedan försöka få till en träff med MB.
Tyvärr kan vi inte veta vad dessa två turturduvor kuckilurade om sinsemellan, men det var en hel del text meddelanden under dessa två bara några timmar före VB's död.

VB lämnar KJ's bostad före kl.21 för att träffa MB. Detta är jag övertygad om. Det var helg, kvällen var ung och att välja mellan att stanna hemma med sin tråkiga fru eller träffa VB för lite roligheter är inte ett svårt val.

Jag tror att AN ger MB alibi för att hon är osäker på om han är skyldig eller inte. Knappast att han var hemma HELA kvällen/natten efter restaurangbesöket. Han mötte upp VB.

Ja då får man gratulera MB till det perfekta brottet...
Inte nog med att han fått KJ att strunta i att kontakta VB efter den 4 maj samt springa runt i området där kroppsdelarna hittades. Han har också obemärkt lyckats gnida in VBs kroppsdelar i KJs bil för att lämna doft samt sprida ut blod. Han har tagit sig in till KJ och planterat tejpen. Detta utan att någon märkt något. Han har jobbat och gjort sina aktiviteter som vanligt så han har dessutom lyckats pricka in allt detta osedd på sin fritids och när KJ (som var hemma lite hur som helst) inte var hemma.
Citera
2013-11-20, 10:13
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
Alltså kort och gott, det som jag anser talar för den tilltalade 22-åringens oskuld är som sagt att det föreligger svagheter i bevismaterialet och ett rimligt tvivel. Åklagarna har enbart lyft fram det som talar mot den tilltalades oskuld och bortsett från det som talar för den tilltalades oskuld.
Alltför många viktiga frågor återstår fortfarande i detta rättsfall, främst;

När?

Var?

Hur?

Vem?

Vad är det som talar mot den tilltalade?
Citera
2013-11-20, 10:14
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Absolut, det vill jag med. Man vill veta vad som var orsaken till att det slutar så här illa och makabert, men det får vi nog bara veta om han erkänner tyvärr.

Inte ens då är det säkert att vi får veta den rätta orsaken. det kan bli en version som är mer tillrättalagd.
Det är nog få, även om de erkänner ett styckmord, som erkänner att de t ex ville se hur det var att stycka nån, ville ha en höftledskula som souvenir etc.
Orsaken kan vara för grotesk och makaber för våra små oskyldiga öron.

Att få veta exakt vad som hände är ju otroligt viktigt för anhöriga både till offer och GM.
Det är svårt att gå vidare och läka utan den infon. Många efterlevande till offer har ju vittnat om att fantasin oftast är värre än fakta.

Detta varför? kommer att spöka för dem resten av livet.
Senast redigerad av LaScala 2013-11-20 kl. 10:16.
Citera
2013-11-20, 10:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
3000 sidor...

Tomma tunnor skramlar mest, och då syftar jag främst på Guardian Angel och MrsMagoo som så bergsäkert och frenetiskt tjatar om att slasken "inte går" att få ut. Ta reda på fakta istället för att spamma tråden med gallematias. Sundsvalls tingsrätt är ju verkligen rätt källa...ring polisen i Norrbotten idag och hör själva om Boden-slasken. Be att få bli kopplad till en av de två förhörsledarna.

KJs teckning sista dagen var sannolikt till mamman. Hon var inte där alls. KJ undrade och han ville "krama" henne. Pappan och brorsan hade han redan sett och haft ögonkontakt med i rättssalen.

Någon önskade pressmeddelandet från i måndags eftermiddag. Om det inte har lagts ut i tråden än är det bara att ringa eller e-posta Luleå TR och be dem skicka det.

Ja, vi har väntat på den båda tunnorna, men det va ett tag sedan nu du skulle leverera.
Det är dock inte förhörsledaren som sekretessprovar slasken i varje handling var för sig , så du kanske inte fick informationen om att skulle dom lämna något kommer du inte kunna läsa det.

Men du har tid på dig, så tills du levererar så kan vi bara sitta och invänta då du missat lagstiftningen om sekretessbelagt material som skyddar den enskilde så pass bra att man inte lämnar ut en slask.

'Sundsvalls tingsrätt tillhör svenska domstolar så jag tror nog på det före jag tror på ett troll på flashback i alla fall. Och jag vet ju dessutom, så du kan sitta där och desinformera tråden om påståenden som inte har bärighet,.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-20 kl. 10:31.
Citera
2013-11-20, 10:38
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Inte ens då är det säkert att vi får veta den rätta orsaken. det kan bli en version som är mer tillrättalagd.
Det är nog få, även om de erkänner ett styckmord, som erkänner att de t ex ville se hur det var att stycka nån, ville ha en höftledskula som souvenir etc.
Orsaken kan vara för grotesk och makaber för våra små oskyldiga öron.

Att få veta exakt vad som hände är ju otroligt viktigt för anhöriga både till offer och GM.
Det är svårt att gå vidare och läka utan den infon. Många efterlevande till offer har ju vittnat om att fantasin oftast är värre än fakta.

Detta varför? kommer att spöka för dem resten av livet.

Jag tror att det började med hunden. Den dog säkert av att ha bitit i sladden. När den ändå var död fick KJ för sig att granska hundens kroppsdelar närmare. Det finns en anledning till varför det fanns förhållandevis mycket blod runt där KJ bodde denna dag samt varför ingen har sett den döda hunden. En person (särskilt med Aspergerproblematik) skulle blivit helt handlingsförlamad om hunden "bara" hade dött.
Samma sak händ med VB. Hon kanske hånade honom för något och han fick ett raseriutbrott. När hon nu också var död...
Citera
2013-11-20, 10:43
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag tror att det började med hunden. Den dog säkert av att ha bitit i sladden. När den ändå var död fick KJ för sig att granska hundens kroppsdelar närmare. Det finns en anledning till varför det fanns förhållandevis mycket blod runt där KJ bodde denna dag samt varför ingen har sett den döda hunden. En person (särskilt med Aspergerproblematik) skulle blivit helt handlingsförlamad om hunden "bara" hade dött.
Samma sak händ med VB. Hon kanske hånade honom för något och han fick ett raseriutbrott. När hon nu också var död...

Troligt.

Sedan spelar det egentligen ingen roll vad som framkommer. Om KJ skulle ställa ned limburken och rapa fram ett erkännande med motiv, gärningsplats och tid och allt blir bekräftat av alla inblandade och utredare skulle det ä n d å finnas personer i denna tråden som ändå skulle tro det var karategubben som gjort det... och sedan manipulerat/skrämt KJ att erkänna.
Citera
2013-11-20, 10:45
Medlem
Citat:
Det fetade: där har du fel trots din erfarenhet av äktenskap. Det finns många sådana fall dokumenterade i kriminalhistorien, särskilt i den amerikanska. Styckning är väl mindre vanligt men t o m i lilla Sverige finns det i modern tid åtminstone ett exempel.
Studierektorn i Örebro mördade och styckade sin fd älskarinna då hon blev ett hot mot hans nuvarande relation.

För det mesta slängs inte en gammal uttjänt kärring bort för en ung "söt" älskarinna.
Det finns saker i ett äktenskap som väger tyngre än en tillfällig flirt.
Lojalitet, respekt, social status mm. En gammal uttjänt kärring kan ha betydligt mer att ge än en ung "söt" tjej som inte skyr nåra medel för att förstöra ett äktenskap.
Jag sätter "söt" inom citationstecken för "söt" ligger i betraktarens öga i detta fall. Enbart.

De flesta äktenskap forsätter faktiskt trots otrohet. Att du anser att man slänger bort en gammal uttjänt kärring för en ung "söt" galen tjej är tragiskt att läsa. Dina spelregler gäller som tur är inte för alla.

Jag tillhör inte de som tror att MB är skyldig. Jag ser honom tvärtom som ett offer för en hänsynslös stalker och utpresserska. Hans otrohet är inte brott, däremot är hans lilla "söta" vänsterprassel kriminell.
Stalking kan ge upp till fyra års fängelse, utpressning ända upp til sex år i sina grövsta former.
Och MB var inte det enda offret, fler offer fanns. Det finns dokumenterat.

MB är ett offer ?
Du menar att det är kriminellt att som yngre tjej vara kär/beroende av en annan Man -
6 års fängelse skulle alltså den styckade Vactareeya flickan få enligt din bedömning? Har du inget hut i kroppen?!!!.
Det är då en väldig tur att inte du är åklagare eller brottsutredare.

Angående kasta ut kärringen..
Jag menar inte att man slänger bort en uttjänt kärring för en yngre välskapt dam hur som helst.
Men om "kärringen" inte har mer hut i kroppen och inte klarar av att lösa detta problem INTERNT, utan ränner ut på Facebook och spyr skit över en ung tjej - som senare visar sig ligga upphuggen i skogen- då skulle nog jag ta ett enskilt samtal med henne. Och kasta ut henne också om hon inte fattar vad hon håller på med. MEN dock UTAN att därefter sätta bo med en 20 åring.
Men Nu antar jag att detta par redan har rett ut denna sak - och anser som alla andra att detta är en obegripligt tragisk historia.
Citera
2013-11-20, 10:47
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel

Det låter troligt. T o m sannolikt.
Citera
2013-11-20, 10:49
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Det gick även rykten om att MB hade ytterligare en älskarinna som han träffat redan innan VB mördades. Stackars AN.
Det där med byte av avloppssystem är nog bara en slump.

Det är nog svårt att avskriva detta som ett rykte eftersom i likhet med VB, gick även denna älskarinna under falskt namn i hans kontakter i mobilen. C Carlsson Kalix. Finns att läsa i Fup också.
Citera
2013-11-20, 11:00
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
MB är ett offer ?
Du menar att det är kriminellt att som yngre tjej vara kär/beroende av en annan Man -
6 års fängelse skulle alltså den styckade Vactareeya flickan få enligt din bedömning? Har du inget hut i kroppen?!!!.
Det är då en väldig tur att inte du är åklagare eller brottsutredare.

Angående kasta ut kärringen..
Jag menar inte att man slänger bort en uttjänt kärring för en yngre välskapt dam hur som helst.
Men om "kärringen" inte har mer hut i kroppen och inte klarar av att lösa detta problem INTERNT, utan ränner ut på Facebook och spyr skit över en ung tjej - som senare visar sig ligga upphuggen i skogen- då skulle nog jag ta ett enskilt samtal med henne. Och kasta ut henne också om hon inte fattar vad hon håller på med. MEN dock UTAN att därefter sätta bo med en 20 åring.
Men Nu antar jag att detta par redan har rett ut denna sak - och anser som alla andra att detta är en obegripligt tragisk historia.

Lär dej läsa gubbe! Jag skrev inte att straffet för att vara KÄR renderar ett långt fängelsestraff.
Jag skrev att stalking resp utpressning gör det.
Och, ja, den som är utsatt för nåt sånt är ett offer. Även i strikt juridisk mening.
Jag har så pass mycket hut i kroppen att jag inte utsätter nån för stalking eller utpressning. Hur kär jag än är. Den personen respekterar jag och värnar om.
Att VB hittades uppstyckad i skogen utplånar tyvärr inte vad hon sysslade med.
Hyckleri är inte klädsamt hur tragiskt än ett styckmord är.
Hennes beteende kan ju dessutom vara en förklaring till något i den här historien. Observera nu att jag skriver KAN vara, inte att det ÄR.
Om mitt yrke eller utbildning vet du inget. Du skulle bli förvånad.
Senast redigerad av LaScala 2013-11-20 kl. 11:02.
Citera
2013-11-20, 11:04
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Troligt.

Sedan spelar det egentligen ingen roll vad som framkommer. Om KJ skulle ställa ned limburken och rapa fram ett erkännande med motiv, gärningsplats och tid och allt blir bekräftat av alla inblandade och utredare skulle det ä n d å finnas personer i denna tråden som ändå skulle tro det var karategubben som gjort det... och sedan manipulerat/skrämt KJ att erkänna.
Det tror jag faktiskt inte.

Och nej, jag är inte elektriker. Jag arbetar inom rättsväsendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in