2013-11-12, 17:57
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Okej, för jag själv har svårt att tro att dåren är ute senare än efter mordkvällen/natten och placerar ut delarna. Dom vill bli av med skiten fort. Det är sällsynt att man flyttar på likdelar, men visst kan det förekomma. Vittnet med hunden är i alla fall väck eftersom den tittat åt ett håll bara. Vittnen den 12 får man titta på igen då om det kan vara att dom är bergsäkra. Vad anser åklagarna om att det kan ha placerats ben senare ? Har dom med det scenariot?

Va inte KJ inne i huset och sa att det inget fanns ? Meddelat till lednings centralen hos polis.

Det är en kille och en tjej den 12 maj som påstår sig varit i gula huset.
Har dom hörts som vittnen i domstolen?

Det finns vittnen som varit vid ödehuset den 10, 12 och 18 maj. Jag har svårt att tro att alla dessa skulle missat benen i huset.
Citera
2013-11-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Utifrån hans vittnesmål idag, tyckte du att det framkom att han på något sätt var begåvningshandikappad?

Varför skulle en person med normalt fungerade huvud återvända till en kropp som denna har gjort sig av med för att sedan tömma på blod och slutligen plantera i någons bil, när det inte finns några spår varken på kroppen eller fyndplatsen som kan knytas till MB?

Nej jag tror inte MB är begåvingshandikappad, tvärtom vet jag att han inte är det. Det där är bara din tolkning.

Som huvudmisstänkt är det väl ett ganska starkt motiv om man kan få någon annan till att bli huvudmisstänkt istället?
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det finns vittnen som varit vid ödehuset den 10, 12 och 18 maj. Jag har svårt att tro att alla dessa skulle missat benen i huset.

Vittnen är aldrig så säkra och se bara på den med hunden den såg inte åt rätt håll ens, så den kan man stryka. Nja, jag tror nog inte att någon tar extra risker med att flytta omkring delar även om det är möjligt. Frågan är vad sa dom andra vittnena i domstolen om deras iakttagelser?`

Sen får du gärna ta upp de vittnena som varit vid gula huset, men inte han med hunden och inte dom den 12 maj. Men gärna det tredje vittnet.

Citat:
Det har åklagarna absolut, jag uppfattar att de tror att benen är ditlagda senare, nån eller några dagar innan de hittas, än tidigare.

KJ påstår att han var inne i stugan den 9:e, men det är osäkert då folk som varit dit efter det datumet sett spindelväv i fönstret. Någon avrapportering som han påstår att han har gjort verkar inte heller kunna bekräftas.

Efter det datumet har dock fler varit till ödehuset och letat efter just KJ och då inte upptäckt några ben. Tror den sista var vid ödehuset den 12:e.

Knepigt i så fall tycker jag, men dom måste väl gardera sig för både vittnen och annat som kan framkomma. Överkroppen låg nära också och han skulle alltså tassa omkring där igen då vilket är konstigt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-12 kl. 18:01.
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
MB skulle det stå.

Det gjorde det ju?
Du kan jämföra en kvinnlig stalker med en man som förföljer sitt ex. De är lika dåligt mottagliga för vuxna, mogna resonemang. De slutar aldrig. Ibland inte förrän de haft ihjäl kvinnan i vissa fall.
En vidrig besatthet och hävdandet av sitt eget ego.
Däremot har jag aldrig hört att offret för stalkingen tillgripit våld men det kanske förekommer?
Citera
2013-11-12, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nämn en enda person i FUP som beskriver KJ som:
... våldsam? elak? hotfull? manipulerande? egoistisk eller dylikt.

Det kan du inte, för det finns inte där.

Och hur många gånger har du inte hört att " - Jag trodde inte han kunde göra detta. " " - Han var alltid så trevlig. ", " - Jag blev chockad när jag fick reda på att det var han. Han var en sådan härlig granne. ". osv om kända mördare genom åren?

Jag kan också tycka att KJ är mer "likeable" än MB när jag läser FUP. Men bevis är bevis. Dessutom blev jag relativt övertygad i förhören med KJ utöver bevisen då.

Jag har för mig du var grym i tråden innan FUP:en släpptes. Vettiga inlägg. Men nu är det som att du är helt blind åt ena hållet. Du känner säkert så mot oss som är övertygade om att det är KJ men jag kan t ex erkänna att jag gärna hade sett att MB fått mer utrymme i FUP:en. Du blundar för alla bevis och går bara efter MB för att av två personer du absolut inte känner så verkar han mest trolig.

Du har väl inte kärat ner dig i KJ? Tänkte på hans " Jag måste övertala alla om att jag verkligen hade diarré så jag drar till med att jag har kört upp en dildo i baken för vem skulle erkänna en sådan sak om man inte har gjort det. " - lögn? Den fick vi ju reda på i samband med FUP och det var då du började din MB-crusade!
Citera
2013-11-12, 18:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Utifrån hans vittnesmål idag, tyckte du att det framkom att han på något sätt var begåvningshandikappad?

Varför skulle en person med normalt fungerade huvud återvända till en kropp som denna har gjort sig av med för att sedan tömma på blod och slutligen plantera i någons bil, när det inte finns några spår varken på kroppen eller fyndplatsen som kan knytas till MB?

Jag vill understryka att jag inte tror på vare sig MB eller planteringsspår i nuläget, dock kan jag ha synpunkter på resonemangen, t ex. eftersom att MB forskades fram här i tråden och det skrevs mycket om honom och AN så är det väl inte helt otänkbart att han känt sig utpekad redan då, och ville vrida över fokus på någon annan, t ex. KJ som vid tiden var den som misstänktes vara den sista personen som såg VB i livet. Glöm inte heller att kroppsdelar verkar vara tvättade.
Citera
2013-11-12, 18:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli

VID, inte I, är det inte så?
Citera
2013-11-12, 18:06
Medlem
Citat:
Det är inte riktigt samma som i detta fallet att lägga några handskar på en plats direkt.
Polisen har mörkat i ett fall på 90 talet också, och då finns planterings teorin i det här fallet?
Och på vilket av rikets säkerhet sitter KJ?

1. Och smeta in dem i resultat.

2. Det finns nog väldigt många fler fall skulle jag tro. Men annars brukar sådana gm-planteringar ske på annat vis, dvs. lite random fimpar mm. placeras på platsen och ger lite mixade gm för polisen att leta efter, tex. vid inbrott och liknande. Vanligtvis så finns ju rätt gm i DNA högen, men det är ju svårt för polisen att hitta rätt bland flera potentialer så att säga. Därefter finns ju spurious-DNA i olika former, dvs. att en person på platsen som är oskyldig har avsatt DNA eller liknande.

3. Polisen måste ju ge åklagaren möjligheten att använda bevisen för att få den tilltalade fälld. Polisen kan ju inte hoppas på att domstolen består av, hur ska vi säga "enkla människor med lågt förstånd".

4. Vad KJ har med rikets säkerhet att göra kan man fråga sig. Men ifall du syftar på polisens betydelse för rikets säkerhet så är den lika låg som gatsoparnas betydelse ungefär eller golfspelarnas betydelse eller dataspelarnas betydelse.
Senast redigerad av BehindRayban 2013-11-12 kl. 18:22.
Citera
2013-11-12, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Snart så får han sova alla timmar på dygnet då han inte är upptagen med arbetsplikten på anstalten eller sitter i terapisamtal på den rättspsykiatriska institutionen...

Allvarligt, jag tror han inte sov särskilt mycket eller särskilt bra under denna period. Jag har kollat på den i sin helhet och saker och ting händer slag i slag på ett sätt som jag tror han inte förutsåg och måste haft svårt att hantera.

Kortfattat.

Han har sin relativt lugna period mellan den 5-8:e. Då sitter han mest och spelar datorspel.

Sedan brakar helvetet loss den 8:e med efterlysningen av VB, polisförhöret och alla MPS-sök han känner sig tvingad att vara med på med på. Dessa pågår i stort sett dagligen fram till den 18:e.

Den 11:e har han en liten paus för Airsoft. Det är den enda dagen som sticker ut såtillvida.

Från den 13:e och framåt brakar hela skiten loss när hans namn blir känt här på FB och han uppvaktas av media. Det är så pass stressande att han drar till stugan i Altersjön den 13-17:e.

Från den 18:e till den 23:e är det istället föräldrahemmet som gäller.

Från den 21:e ca kl 12 är också fyndet av benen känt, vilket måste vara än mer stressande.

Kort sagt: MPS-sök, avslöjandet av hans identitet och fynden av benen måste ha tagit sin tribut rejält. Att saker och ting eskalerade snarare än blev lugnare.

Dagen innan han blir gripen sitter han på bio och super ur en saftflaska. Jag tycker den bilden säger en hel del om vilken sinnesstämning han befann sig i då.

Var det inte den 19:e han var på bio och det var den 23:e han greps.
Citera
2013-11-12, 18:08
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Vittnen är aldrig så säkra och se bara på den med hunden den såg inte åt rätt håll ens, så den kan man stryka. Nja, jag tror nog inte att någon tar extra risker med att flytta omkring delar även om det är möjligt. Frågan är vad sa dom andra vittnena i domstolen om deras iakttagelser?`

Sen får du gärna ta upp de vittnena som varit vid gula huset, men inte han med hunden och inte dom den 12 maj. Men gärna det tredje vittnet.

Det finns tre vittnesmål om huset den 10. S. 91-96. Samtliga tittade in. Visst är det konstigt att gärningsmannen (förutsatt att hon dog den aktuella kvällen) har flyttat kroppen, men så verkar det vara.
Citera
2013-11-12, 18:09
Medlem
MrsMagoos avatar
10 maj 2013 på kvällen runt 21.00 då det är mörkt ute lyser en person med sin mobil in i huset men ser inget. Och då missing people hittade benen va dom alltså inne i huset och va inte säkra på vad dom såg före de va mycket nära benen.

Jag kan tycka att dom som tittat in genom fönstret möjligen kan ha missat benen.

93
R*bin tittade in genom luckan, men kunde bara se trägolvet på området närmast luckan där ljuset utifrån lyste upp.

97
Ann*-K*rin gick upp på rampen och tittade in i huset och Mattias lyste med mobiltelefonen.
Hon hängde in med överkroppen i huset, hon såg rakt fram och det var ett stort tomt trägolv,
hon såg inte längst bak mot hörnen, där var det för mörkt.
Citera
2013-11-12, 18:09
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
VID, inte I, är det inte så?

Om jag inte minns fel så finns det någon som även varit in i huset efter KJs påstådda besök, dock inte de på fyrhjulingar som letade efter VB, då de stod i gluggen och lyste runt med lampor.

Men får kolla det imorgon, nu är det dags att sova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in