2013-11-12, 17:34
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Varför gör inte åklagarna en sådan här eminent sammanställning för att klart och tydligt reda ut vad som egentligen gäller. Men denna sammanställningen så finns det absolut inga tvivel längre att han haft möjlighet både i tid och rum, oavsett vad pappan säger.

Jag tror personligen att benen läggs dit under natten till den 20:e, sedan får han nys om att något är på gång i området senare samma dag. Kanske han själv är i området och då ser hur Missing People går in i ödehuset, stämmer bra i så fall tidsmässigt och han gör sig direkt oanträffbar fram till nästa eftermiddag.

Exakt, vilket gör att kedjan då faller sig enklare att isåfall ses ur åklagar synpunkt.
Senast redigerad av Imthisnice 2013-11-12 kl. 17:37.
Citera
2013-11-12, 17:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nej, något stort blodbad har det sannolikt inte varit tal om i lägenheten, vilket förvisso även rättsläkaren vittnar om, inga större blodkärl har träffats av huggen vilket gör att det inte har pumpats ut något blod vid dödande, snarare runnit i mindre mängder, då kroppen innehöll mycket blod på grund av inre blödningar.

Det är svårt att få ihop ett sannolikt scenario i lägeneheten, har VB hållits kvar i lägenheten mot sin vilja, med tanke på att magen var tom och hemma väntade mat, vilket hon normalt brukar vara hemma mellan 19-20 för att äta.

Samtalet till 112 som kopplas fel, under alla andra omständigheter så kan det finnas massor av förklaringar till detta, men at någon försökt ringa 112 samma dag denne blir mördad gör ju att man mistänker att hon de facto kände sig hotad.

Sista sms:et skickar hon 18:40 och hon svarar inte på MBs sms som kommer en dryg halvtimme senare, det talar för att det är i princip uteslutet att denna smsintensiva tjej hade några som helst möjligheter eller tillgång till sin mobil efter 18:40.

Sannolikt var VBs sista sms droppen för KJ och när han inte heller fick det sex som han ville ha så kanske han slet av henne kläderna för att våldta henne. Det är inte helt omöjligt att han fick spelet och började med att försöka strypa VB. Därefter högg han henne plågsamt i ryggen för att slutligen hugga henne i bröstet så att hon dör.

Sedan slår han in henne i något maskeringsnät, därav fibren på kroppen, och slutligen sätter han en plastpåse över hennes huvud.

Något blodskvättande har det inte varit tal om och kanske hon låg på en madrass, den försvunna sängen eller en matta, som nu helt har gått upp i rök.

Han får ut henne från lägenheten och därefter så dumpar han henne, antingen i skogen eller direkt i värnet. Dit återkommer han någon av de närmast dagarna för att stycka upp henne kropp, han börjar med händerna och sedan låren. Det är nog på grund av att han sjabblar med det sista låret, då han väljer helt fel plats att kapa, som han överger vidare styckning av kroppen.

Därefter placeras torson ut på fyndplats 2 och några dagar senare blir han nojig att området ska börja sökas igenom, vilket innebär att värnet kommer vara en naturlig plats att söka på, så då beger han sig åter dit för att flytta de sista kroppsdelarna.

Att dessa hamnar i ödehuset är svårt att förstå, antingen så ville han att de skulle hittas, eller så är han så dum så han trodde det var en säker plats då han avrapporterat detta som genomsökt. Det kan också vara så att han blev rädd för något och valde första bästa plats, kanske han inte hittade någon grop att lägga benen i så han placerade benen temporärt i ödehuset för att komma tillbaka nästkommande natt, men då hade dessa redan hittats.
Briljant!
Det ter sig mycket troligt att det hela kan ha gått till på det här viset.
Citera
2013-11-12, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Är det MB som är GM? Vad han är så var han ett offer för en stalker, oavsett om han satt sej i den situationen själv eller ej.
De vuxna, mogna sätten att hantera en stalker existerar inte dessvärre. Det finns de som inte vågar polisanmäla av rädsla för vad stalkern ska ta sej till.
Det finns t o m de som försökt att ta sina liv då deras liv blivit ett helvete trots alla sätt att försöka blidka eller undkomma sin plågoande.

MB skulle det stå.
Citera
2013-11-12, 17:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Varför gör inte åklagarna en sådan här eminent sammanställning för att klart och tydligt reda ut vad som egentligen gäller. Men denna sammanställningen så finns det absolut inga tvivel längre att han haft möjlighet både i tid och rum, oavsett vad pappan säger.

Jag tror personligen att benen läggs dit under natten till den 20:e, sedan får han nys om att något är på gång i området senare samma dag. Kanske han själv är i området och då ser hur Missing People går in i ödehuset, stämmer bra i så fall tidsmässigt och han gör sig direkt oanträffbar fram till nästa eftermiddag.

Vad är det som säger att han lagt ut benen den 20e?
Ett vittne han med hunden tittade åt vänster och såg alltså inte åt höger, så vad är det för problem med benen egentligen?
Citera
2013-11-12, 17:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vad är det som säger att han lagt ut benen den 20e?
Ett vittne han med hunden tittade åt vänster och såg alltså inte åt höger, så vad är det för problem med benen egentligen?

Det som talar mer för den 20:e än andra dagar är att han är ute och far den natten, man har ingen koll på vad han gör under 15 timmar.

Men det kan förstås ha skett tidigare, den 12:e var folk dock inne i huset, om jag inte minns fel, och då var det tomt. Så mellan den 13:e fram till och med natten mot den 20:e kan benen ha placerats i ödehuset.
Citera
2013-11-12, 17:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det som talar mer för den 20:e än andra dagar är att han är ute och far den natten, man har ingen koll på vad han gör under 15 timmar.

Men det kan förstås ha skett tidigare, den 12:e var folk dock inne i huset, om jag inte minns fel, och då var det tomt. Så mellan den 13:e fram till och med natten mot den 20:e kan benen ha placerats i ödehuset.

Okej, för jag själv har svårt att tro att dåren är ute senare än efter mordkvällen/natten och placerar ut delarna. Dom vill bli av med skiten fort. Det är sällsynt att man flyttar på likdelar, men visst kan det förekomma. Vittnet med hunden är i alla fall väck eftersom den tittat åt ett håll bara. Vittnen den 12 får man titta på igen då om det kan vara att dom är bergsäkra. Vad anser åklagarna om att det kan ha placerats ben senare ? Har dom med det scenariot?

Va inte KJ inne i huset och sa att det inget fanns ? Meddelat till lednings centralen hos polis.

Det är en kille och en tjej den 12 maj som påstår sig varit i gula huset.
Har dom hörts som vittnen i domstolen?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-12 kl. 17:53.
Citera
2013-11-12, 17:53
Medlem
Citat:
Ahhh, och då sparade han blod och lite likdoft.... Det här är inte fiction det är ren verklighet, så något scenario om plantering är inte aktuellt och det finns inget spår av ett sånt sjukt fantasifullt scenario.
Är det du eller rikskrim/mordkommissionen som utreder det här fallet?
Bra då vet du att spekulationer inte är några sanningar., Så i klartext betyder det att dina åsikter kan du ha men pådyvla inte tråden detta som några sanningar.

1. Alltså, det finns ju lite fall där sådant genomförts tidigare. Tonifallet har väl nämnts i tråden, där stulna handskar placerades på mordplatsen för att peka i fel riktning. Ett annat fall där SKL avslöjade polisen med att förfalska bevis var i coldcase-Skinheadsmordet på 1990-talet, då den berömde spanaren ansåg sig ha hittat DNA med nya metoder på rekvisit från utredningen medan SKL kunggjorde i tidningarna att det var manipulation. Så helt fantasibaserat är det inte, däremot måste ju polismyndigheten ha rutiner så att sådana påståenden kan motbevisas, så att det inte fler Silbersky-Grekland-Kalle fall.
Citera
2013-11-12, 17:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Alltså, det finns ju lite fall där sådant genomförts tidigare. Tonifallet har väl nämnts i tråden, där stulna handskar placerades på mordplatsen för att peka i fel riktning. Ett annat fall där SKL avslöjade polisen med att förfalska bevis var i coldcase-Skinheadsmordet på 1990-talet, då den berömde spanaren ansåg sig ha hittat DNA med nya metoder på rekvisit från utredningen medan SKL kunggjorde i tidningarna att det var manipulation. Så helt fantasibaserat är det inte, däremot måste ju polismyndigheten ha rutiner så att sådana påståenden kan motbevisas, så att det inte fler Silbersky-Grekland-Kalle fall.

Det är inte riktigt samma som i detta fallet att lägga några handskar på en plats direkt.
Polisen har mörkat i ett fall på 90 talet också, och då finns planterings teorin i det här fallet?
Och på vilket av rikets säkerhet sitter KJ?
Citera
2013-11-12, 17:56
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Jag tycker samtliga hänger upp sig för mycket vid de sista dagarna före gripandet om placeringar mm. En journalist är i gula huset några dagar efter påträffandet av benen och beskriver mörkret i huset. Endast några springor i väggen lyser, förutom fönstergluggen.

Denna glugg sprider ett bestämt ljus i rummet. Övrigt lämnas i dunkel och mörker. Med det faller att man skulle kunna se om huset är tomt genom att titta in. Så snabbt kan inte ögat anpassa sig och inte så länge man står i ljuset. MPS fynd görs i skenet av ficklampor.

Benen är bättre bevarade än torson, men med tanke på den likvätska som avsatts på golvet, tror jag att benen har legat där en betydligt längre tid. Benen påverkades inte av värmen ute i lika hög grad som torson, som låg oskyddad. Gula huset är stort och jag tror inte dagstemperaturen överskred +12. Nattetid första veckan tror jag bestämt, låg mellan 2-4 plusgrader. Huset höll sig säkert i kylskåpstemperatur.

Kan vara därför inte "fågelhunden" reagerade och visade intresse för något i husets anslutning, för oavsett hundtyp visar de flesta jyckar intresse för kadaver. Vilket "fågelhundens" husse inte trodde.

Akrob*ten tog lite bilder på kladdet och det är ifrån dem jag tror att benen placerats ut senast en vecka efter hennes försvinnande.
Citera
2013-11-12, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subcutan
Var det exflickvännen I*a (d) som vittnade idag? KJ tycks ju varit intresserad av henne enligt henne själv, samt att han själv skrivit det i ett sms till ngn kompis enl FUP (sms-listorna).
Jag är inne på motiv.. KJ verkade inte kär i VB och inte heller svartsjuk, däremot intresserad/kär i ett annat ex?
Får inte ihop att KJ skulle ha ngt motiv att ta VB av daga.

Inte jag heller. KJ må vara egen och udda på sitt sätt, men jag har ur FUP:en inte något som tyder på att han har varit aggressiv, slagits eller våldsbenägen. Sedan att han leker krig med likasinnade i skogen med plastgevär är helt ofarligt. Det är en lek.

Snarast säger dom flesta att KJ är lugn, snäll och omtänksam. En person som ställer upp och bryr sig om andra. Han har liksom ingen potential/motiv/förmåga att utföra brottet.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Okej, för jag själv har svårt att tro att dåren är ute senare än efter mordkvällen/natten och placerar ut delarna. Dom vill bli av med skiten fort. Det är sällsynt att man flyttar på likdelar, men visst kan det förekomma. Vittnet med hunden är i alla fall väck eftersom den tittat åt ett håll bara. Vittnen den 12 får man titta på igen då om det kan vara att dom är bergsäkra. Vad anser åklagarna om att det kan ha placerats ben senare ? Har dom med det scenariot?

Va inte KJ inne i huset och sa att det inget fanns ? Meddelat till lednings centralen hos polis.

Det har åklagarna absolut, jag uppfattar att de tror att benen är ditlagda senare, nån eller några dagar innan de hittas, än tidigare.

KJ påstår att han var inne i stugan den 9:e, men det är osäkert då folk som varit dit efter det datumet sett spindelväv i fönstret. Någon avrapportering som han påstår att han har gjort verkar inte heller kunna bekräftas.

Efter det datumet har dock fler varit till ödehuset och letat efter just VB och då inte upptäckt några ben. Tror den sista var vid ödehuset den 12:e.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-11-12 kl. 18:01.
Citera
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Får han aldrig sova?

Snart så får han sova alla timmar på dygnet då han inte är upptagen med arbetsplikten på anstalten eller sitter i terapisamtal på den rättspsykiatriska institutionen...

Allvarligt, jag tror han inte sov särskilt mycket eller särskilt bra under denna period. Jag har kollat på den i sin helhet och saker och ting händer slag i slag på ett sätt som jag tror han inte förutsåg och måste haft svårt att hantera.

Kortfattat.

Han har sin relativt lugna period mellan den 5-8:e. Då sitter han mest och spelar datorspel.

Sedan brakar helvetet loss den 8:e med efterlysningen av VB, polisförhöret och alla MPS-sök han känner sig tvingad att vara med på med på. Dessa pågår i stort sett dagligen fram till den 18:e.

Den 11:e har han en liten paus för Airsoft. Det är den enda dagen som sticker ut såtillvida.

Från den 13:e och framåt brakar hela skiten loss när hans namn blir känt här på FB och han uppvaktas av media. Det är så pass stressande att han drar till stugan i Altersjön den 13-17:e.

Från den 18:e till den 23:e är det istället föräldrahemmet som gäller.

Från den 21:e ca kl 12 är också fyndet av benen känt, vilket måste vara än mer stressande.

Kort sagt: MPS-sök, avslöjandet av hans identitet och fynden av benen måste ha tagit sin tribut rejält. Att saker och ting eskalerade snarare än blev lugnare.

Dagen innan han blir gripen sitter han på bio och super ur en saftflaska. Jag tycker den bilden säger en hel del om vilken sinnesstämning han befann sig i då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in