Citat:
Ursprungligen postat av
bolinda
Får han aldrig sova?
Snart så får han sova alla timmar på dygnet då han inte är upptagen med arbetsplikten på anstalten eller sitter i terapisamtal på den rättspsykiatriska institutionen...
Allvarligt, jag tror han inte sov särskilt mycket eller särskilt bra under denna period. Jag har kollat på den i sin helhet och saker och ting händer slag i slag på ett sätt som jag tror han inte förutsåg och måste haft svårt att hantera.
Kortfattat.
Han har sin relativt lugna period mellan den 5-8:e. Då sitter han mest och spelar datorspel.
Sedan brakar helvetet loss den 8:e med efterlysningen av VB, polisförhöret och alla MPS-sök han känner sig tvingad att vara med på med på. Dessa pågår i stort sett dagligen fram till den 18:e.
Den 11:e har han en liten paus för Airsoft. Det är den enda dagen som sticker ut såtillvida.
Från den 13:e och framåt brakar hela skiten loss när hans namn blir känt här på FB och han uppvaktas av media. Det är så pass stressande att han drar till stugan i Altersjön den 13-17:e.
Från den 18:e till den 23:e är det istället föräldrahemmet som gäller.
Från den 21:e ca kl 12 är också fyndet av benen känt, vilket måste vara än mer stressande.
Kort sagt: MPS-sök, avslöjandet av hans identitet och fynden av benen måste ha tagit sin tribut rejält. Att saker och ting eskalerade snarare än blev lugnare.
Dagen innan han blir gripen sitter han på bio och super ur en saftflaska. Jag tycker den bilden säger en hel del om vilken sinnesstämning han befann sig i då.