2013-11-10, 21:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosven
Vilken sida i FUP kan jag läsa det?
Tilläggsprotokoll, sid 1.
Citera
2013-11-10, 22:00
Medlem
Helt ärligt, om KJ hade fimpat någon på ett "utdraget och smärtsamt sätt" i en säng, vad är oddsen för att det skulle räcka med att bära ut sängen för att komma undan?

Stickskadorna måste omgående gjort att minst en liter blod kom ut i sängen och med ett sprattlande offer och en huggande gärningsman hade både rum och gärningsman varit rejält blodiga.

Finns inte på kartan att KJ skulle kunna städa sig själv och packa ihop offer utan att smeta blod över halva hemmet och ha kadaverin överallt.

Rummet ser dessutom både stökigt och dammigt ut, så någon grundlig städning har nog inte gjorts där på länge.

Säng-spåret som åklagaren fiskar efter är idiotiskt.
Citera
2013-11-10, 22:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTY007
Detta kan verkligen vara ett spår... möjlig MG... KJ skulle nog inte lämna ut honom. Bra Quarrel!!!
Härligt om du oxå redigeärar din undertext.
Bra med mobbnings fri tråd...och du är väl farfar till den.

Och vips så har vi ett satanistspår igen, eller vad tycker ni att vi ska kalla det?
Citera
2013-11-10, 22:01
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Hur som helst känns det som det finns ganska säkra uppgifter på att VB setts gående 21:30 av en kvinna i bil. Undrar om VB gått från KJ vid 21 så som han säger...kanske hon fått skjuts av någon då hon sagt att hon är så rädd för mörkret..

Alltså: Det blir lite förvirrande i tråden när någon som inte hängt med vare sig i FUP:en eller rättegången kommer in och påstår en massa saker. Det finns inga "säkra uppgifter". Personen du pratar om kunde varken i förhören eller nu på rättegången säga att kvinnan hon såg var lik VB. Hon kan bara säga att det var en ung, söt tjej som såg asiatisk ut och hade mörka kläder på sig. Men hon såg henne bara ett par sekunder och hon minns inte ljusförhållandena. Hon ändrade sig dessutom angående i vilken riktning kvinnan gick. Det finns heller ingen direkt rimlig förklaring till vad VB skulle ha gjort på denna väg.
Citera
2013-11-10, 22:03
Medlem
Citat:
Hur som helst känns det som det finns ganska säkra uppgifter på att VB setts gående 21:30 av en kvinna i bil. Undrar om VB gått från KJ vid 21 så som han säger...kanske hon fått skjuts av någon då hon sagt att hon är så rädd för mörkret..

Solen i Boden går ner ca 21.30 men det innebär inte på något sätt att det blir mörkt då.
Citera
2013-11-10, 22:03
Medlem
Zisselas avatar
Jag tycker tråden går i cirklar nu. Allt det härmed Schlangen har ju varit uppe tidigare och han kom ju också själv in och "förklarade sig" i tråden...
Citera
2013-11-10, 22:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Jag tycker tråden går i cirklar nu. Allt det härmed Schlangen har ju varit uppe tidigare och han kom ju också själv in och "förklarade sig" i tråden...

Och den förklaringen är värd? Menar du på fullaste allvar att om man misstänks för något så räcker det med bikt och avbön i tråden för att vi ska tappa intresset? Synd att inte KJ och MB har förstått det.
Citera
2013-11-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Skulle nog kunna tänka mig att bagageluckegolvet var täckt under transporten men att listen inte var det. Materialet som användes för detta är givetvis bortslängt eller förstört.
Klok tanke..så kan det definitivt gått till.
Citera
2013-11-10, 22:08
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosven
Vilken sida i FUP kan jag läsa det?

Ryggsäckarna togs i beslag på s. 249 och har således undersökts visuellt. De har däremot inte varit inne på SKL. Styvfadern hade heller inte sett några missfärgningar på dem (970). Modern uppgav (971) att den ryggsäck som Vatchareeya använde till såväl skolan som sina träningskläder aldrig hade blivit tvättad.
Citera
2013-11-10, 22:09
Medlem
Citat:
Vittnet var inte alls säker på att det var hon. Så jag vet inte vad som hände med vittnesmålet i praktiken
Citera
2013-11-10, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Jag har tänkt på en sak som jag på riktigt tycker är intressant:
Ponera att KJ mördat VB utomhus och styckat henne och skött hela dumpningen själv.
Fine.
Sen tar han hem handskarna, påsen och tejpen. Vilket är helt ologiskt om han lyckats så här långt. Alla dessa grejer hade han kunnat gräva ner, elda upp eller dumpa i ett vattendrag när han ändå höll på.

Men säg i alla fall att allt detta skett.
Tror ni då att en så slarvig person inte hade lyckats besudla även förarplatsen i bilen?
Borde han inte varit kladdig och därmed lämnat spår i framsätet?

Även om han skulle haft med ombyte så hade ju hans styckarkläder följt med hem på samma sätt som övriga grejer, eller?

Jag får det till att om det är KJ måste han haft en medhjälpare. KJ skulle inte klara denna procedur utan att klanta till det.
Det optimala vore om man styckade inomhus och kastade alla kläder osv osv, men då är frågan var?

Det krävs mycket mer planering än att bara knivmörda någon, stycka den och sen köra hem. Hade han gjort så hade hela framsätet varit besudlat.

Mycket sannolikt. Kj har INTE kunnat tänkt på alla detaljer. Skulle han ha tagit med sig ombyte?

Och slänga mer än hälften av sakerna som blivit blodiga men glömma bagageutrymmet. Han hade ju faktiskt 18 dagar på sig att städa ur.

Detta talar emot att KJ utfört dådet.

Kj har alltså gjort sig av med detta någonstans;

* täckplast som man har när man målar
* en kockkniv modell tyngre (styckkniv)
* två olika typer av stämjärn/smal kniv
* en uppsättning kläder och skor
* vbs kläder och skor
* vbs skolböcker
* vbs mobiltelefon
* en icapåse
* ngn form av vapen som han slig henne i huvudet med, kanske ett baseballträ?
* två händer
* en höftkula
* kanske en säng full med blod

Sen har han glömt att slänga följande;
* en konsumpåse med blod
* en handske med blod
* blod i bilen
* en tejprulle

Vet ni hur mycket blodet sprutar när mannhugger ngn i hjärtat två gånger? Jag vet inte, men kan tänka mig att det är en hel del. Och om det var ett utdraget mord borde det finnas blod överallt kring mordplatsen, vilket också talar emot hemmet.
Väggar, golv, säng, soffa överallt blod...
Citera
2013-11-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Alltså: Det blir lite förvirrande i tråden när någon som inte hängt med vare sig i FUP:en eller rättegången kommer in och påstår en massa saker. Det finns inga "säkra uppgifter". Personen du pratar om kunde varken i förhören eller nu på rättegången säga att kvinnan hon såg var lik VB. Hon kan bara säga att det var en ung, söt tjej som såg asiatisk ut och hade mörka kläder på sig. Men hon såg henne bara ett par sekunder och hon minns inte ljusförhållandena. Hon ändrade sig dessutom angående i vilken riktning kvinnan gick. Det finns heller ingen direkt rimlig förklaring till vad VB skulle ha gjort på denna väg.

Om hennes mål var att "göra ett ärende" till Sävast innan hon skulle gå hem. Var väl det en rimlig väg att välja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in