Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Jag har tänkt på en sak som jag på riktigt tycker är intressant:
Ponera att KJ mördat VB utomhus och styckat henne och skött hela dumpningen själv.
Fine.
Sen tar han hem handskarna, påsen och tejpen. Vilket är helt ologiskt om han lyckats så här långt. Alla dessa grejer hade han kunnat gräva ner, elda upp eller dumpa i ett vattendrag när han ändå höll på.
Men säg i alla fall att allt detta skett.
Tror ni då att en så slarvig person inte hade lyckats besudla även förarplatsen i bilen?
Borde han inte varit kladdig och därmed lämnat spår i framsätet?
Även om han skulle haft med ombyte så hade ju hans styckarkläder följt med hem på samma sätt som övriga grejer, eller?
Jag får det till att om det är KJ måste han haft en medhjälpare. KJ skulle inte klara denna procedur utan att klanta till det.
Det optimala vore om man styckade inomhus och kastade alla kläder osv osv, men då är frågan var?
Det krävs mycket mer planering än att bara knivmörda någon, stycka den och sen köra hem. Hade han gjort så hade hela framsätet varit besudlat.
Mycket sannolikt. Kj har INTE kunnat tänkt på alla detaljer. Skulle han ha tagit med sig ombyte?
Och slänga mer än hälften av sakerna som blivit blodiga men glömma bagageutrymmet. Han hade ju faktiskt 18 dagar på sig att städa ur.
Detta talar emot att KJ utfört dådet.
Kj har alltså gjort sig av med detta någonstans;
* täckplast som man har när man målar
* en kockkniv modell tyngre (styckkniv)
* två olika typer av stämjärn/smal kniv
* en uppsättning kläder och skor
* vbs kläder och skor
* vbs skolböcker
* vbs mobiltelefon
* en icapåse
* ngn form av vapen som han slig henne i huvudet med, kanske ett baseballträ?
* två händer
* en höftkula
* kanske en säng full med blod
Sen har han glömt att slänga följande;
* en konsumpåse med blod
* en handske med blod
* blod i bilen
* en tejprulle
Vet ni hur mycket blodet sprutar när mannhugger ngn i hjärtat två gånger? Jag vet inte, men kan tänka mig att det är en hel del. Och om det var ett utdraget mord borde det finnas blod överallt kring mordplatsen, vilket också talar emot hemmet.
Väggar, golv, säng, soffa överallt blod...