2013-11-09, 19:56
Medlem
Cinnabars avatar
Klack från damsko vid ödehuset? Vill minnas att amatörfotografen/privatspanaren som var där hade med sig sin tjej. Det nicket försörjde tråden med liverapporter inledningsvis.
Citera
2013-11-09, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag trodde vi diskuterade KJ:s karaktär? Han älskade ju enligt egen utsago Vatchareeya, även om det inte har framkommit mycket i tingsrätten som tyder på det. En del har i tråden påstått att han är så snäll och minsann inte har något "motiv" eller anledning till att döda henne. Men nog är mord pga eller åtminstone utlöst av olycklig kärlek en av de vanligaste orsakerna. Betydligt vanligare än kallhamrade män som styckmördar sina älskarinnor för att inte frun ska bli arg på dem.

Kan kärleken mellan MB & VB varit olycklig, ja rent utav farlig ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-09 kl. 20:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där tro jag inte på, jag har avlivat ett antal katter, hundar och hästar men skulle aldrig för mitt liv kunna avliva en människa oavsett skäl. Nej, det finns inget logiskt i tankesättet.
Fast det är skillnad på att avliva en hund, häst eller katt för att de är sjuka (eller liknande, som jag antar att det har varit i ditt fall) och att döda och STYCKA en hund för att man tycker att det är spännande.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Ja om det var så MrFold menade kan jag förstå det han skrev. Men att föra i bevis att KJ styckade hunden lär ju vara enormt mycket svårare än att bevisa att han stycka VB. Att tro han skulle berätta om det om han har gjort det känns ju jävligt utsiktslöst iochmed att han nekar till styckat VB.

Så det finner jag som en hopplöst försök av åklagare.

Jag kan tänka mig att hela förhöret runt hunden var ett sätt att ytterligare sänka KJ:s trovärdighet genom att man räknade med att han skulle börja slingra sig och ta till lögner för att komma undan. Och det lyckades man ju med, man lyckades också ge rätten en glimt av att "det fromma lammet" KJ faktiskt kan bli arg också. Rejält arg. Det hade man förmodligen inte räknat med, men tog säkert tacksamt emot. Inte någon särskilt snygg taktik, men visst har hundincidenten en viss - om än svag - relevans i utredningen.

Jag ska säga att jag inte känner mig säker på vad som verkligen hände med hunden. Att han gjorde sig av med den så snabbt och som han gjorde istället för att ringa pappa som brukade fixa allting tyder dock på att något mindre lämpligt ur KJ:s synvinkel hade hänt. Googlingen "Hund annatomi" natten när hunden dör kan inte förklaras på ett rimligt sätt och det är betecknande att KJ både i polisförhören (där han verkar ha kommit undan med det) och i rätten (där det inte gick lika bra) försöker hävda att det handlar om att han vill hjälpa nån kompis som skaffat en valp. Jag kan dock tänka mig att hunden faktiskt dog av en olycka och att han bestämde sig för att stycka den för att få ner den i en säck, ett beteende han insett var olämpligt att berätta för någon om efteråt. Efter mordet blev det naturligtvis ännu mer olämpligt...
Citera
2013-11-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Har läst precis allt, och precis som någon sa, att dom är med betyder inte att dom leder arbetet
om du då förstår skillnaden på det, sen är vi många som ser alternativa vägar & inte låter oss hjärntvättas av en fub, enligt dig så är en Fub 110% tillförlitlig
Sitter du på något mer än oss andra tex slasken

Sen en tidspåföljd för mord, där ligger praxis på 10 år & under, eller livstid, vet inte vars du fick 16 år & upp ifrån

1. Kalmar tingsrätt dömde en man i 18-årsåldern för mord - sluten ungdomsvård i 4 år.
2. Örebro tingsrätt dömde en man i 19-årsåldern för mord (och annat) - 8 års fängelse.
3. Örebro tingsrätt dömde en man i 19-årsåldern för mord (och annat) - 8 års fängelse.
4. Örebro tingsrätt dömde en man i 22-årsåldern för mord - 10 års fängelse.
5. Växjö tingsrätt dömde en man i 31-årsåldern för mord (och annat) - 10 års fängelse.
6. Jönköpings tingsrätt dömde en man i 50-årsåldern för mord - 10 års fängelse.
7. Kalmar tingsrätt dömde en man i 33-årsåldern för mord (och annat) - rättspsykiatrisk vård.
8. Eksjö tingsrätt dömde en man i 35-årsåldern för mord - rättspsykiatrisk vård.
9. Alingsås tingsrätt dömde en man i 24-årsåldern för dubbelmord - livstids fängelse.
10. Göteborgs tingsrätt dömde en man i 37-årsåldern för mord - rättspsykiatrisk vård.
11. Stockholms tingsrätt dömde en man i 39-årsåldern för mord - rättspsykiatrisk vård.
12. Stockholms tingsrätt dömde en man i 32-årsåldern för mord (och annat) - livstids fängelse.
13. Stockholms tingsrätt dömde en i 51-årsåldern för mord - 10 års fängelse.
14. Stockholms tingsrätt dömde en man i 27-årsåldern för mord - rättspsykiatrisk vård.
15. Göteborgs tingsrätt dömde en man i 41-årsåldern för mord - livstids fängelse.
16. Göteborgs tingsrätt dömde en man i 38-årsåldern för mord - rättspsykiatrisk vård.
17. Norrköpings tingsrätt dömde en man i 26-årsåldern mord - livstids fängelse.
18. Norrköpings tingsrätt dömde en man i 46-årsåldern för mord - livstids fängelse.
19. Norrköpings tingsrätt dömde en man i 27-årsåldern för mord (och annat) - livstids fängelse.
20. Örebro tingsrätt dömde en kvinna i 28-årsåldern för mord - 10 års fängelse.
21. Örebro tingsrätt dömde en kvinna i 17-årsåldern för mord - sluten ungdomsvård i 4 år.
22. Kristianstads tingsrätt dömde en man i 22-årsåldern för mord (och annat) - livstids fängelse.
23. Västmalands tingsrätt dömde en man i 23-årsåldern mord (och annat) - livstids fängelse.
24. Gällivare tingsrätt dömde en man i 31-årsåldern för mord - 10 års fängelse.
25. Sollentuna tingsrätt dömde en man i 46-årsåldern mord (och annat) - livstids fängelse.
26. Sollentuna tingsrätt dömde en man i 43-årsåldern för mord - 9 års fängelse.
27. Sollentuna tingsrätt dömde en man i 21-årsåldern för mord - 10 års fängelse.
28. Uppsala tingsrätt dömde en man i 50-årsåldern för mord - 10 års fängelse.
29. Uppsala tingsrätt dömde en man i 36-årsåldern för mord - livstids fängelse.
30. Halmstads tingsrätt dömde en man i 47-årsåldern för mord - livstids fängelse.
31. Nyköpings tingsrätt dömde en man i 47-årsåldern för mord - livstids fängelse.
32. Varbergs tingsrätt dömde en man i 56-årsåldern för mord (och annat) - livstids fängelse.
33. Luleå tingsrätt dömde en kvinna i 51-årsåldern för mord - livstids fängelse.
34. Luleå tingsrätt dömde en man i 47-årsåldern för mord - rättspsykiatrisk vård.
35. Handens tingsrätt dömde en man i 23-årsåldern för mord - 6 års fängelse.
36. Handens tingsrätt dömde en man i 27-årsåldern för mord (och annat) - livstids fängelse.
37. Gävle tingsrätt dömde en man i 30-årsåldern för mord - rättspsykiatrisk vård.
38. Stockholms tingsrätt dömde en kvinna i 27-årsåldern för mord - rättspsykiatrisk vård.
39. Falu tingsrätt dömde en man i 47-årsåldern för mord - livstids fängelse.
40. Helsingborgs dömde en man i 58-årsåldern för mord - livstids fängelse.
41. Borås tingsrätt dömde en man i 37-årsåldern för mord - 10 års fängelse.
42. Lidköpings tingsrätt dömde en man i 42-årsåldern för mord - 10 års fängelse.
43. Lunds tingsrätt dömde en man i 49-årsåldern för mord - livstids fängelse.
44. Örebro tingsrätt dömde en kvinna i 46-årsåldern för mord - 10 års fängelse.
45. Linköpings tingsrätt dömde en kvinna i 32-årsåldern för mord - rättspsykiatrisk vård.
46. Sollentuna tingsrätt dömde en man i 41-årsåldern för mord - livstids fängelse.
47. Uppsala tingsrätt dömde en man i 33-årsåldern för mord - livstids fängelse.
48. Umeå tingsrätt dömde en man i 30-årsåldern för mord - livstids fängelse.
49. Jönköpings tingsrätt dömde en man i 38-årsåldern för mord - rättspsykiatrisk vård.

» Källan är som sagt Tidningen Fokus och artikeln http://www.fokus.se/2007/10/svenska-morddomar-2006-hela-listan/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Och hur snäll är man om man gör slut med ngn pågrund av hudfärg för att kompisarna inte gillar ens flickvän?
Hotar i de lägen man känner sig i underläge?
KJ har säkert fina sidor men han har en annan sida också och det vet bl.a. Familjen om. Det är inte för intet oron fanns om att vederbörande uppvisade en ökad empati lömskhet ( enligt släkting i den har FB)
Vem ska jag utge mig för att vara släkting till? Du får välja
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Har läst precis allt, och precis som någon sa, att dom är med betyder inte att dom leder arbetet
om du då förstår skillnaden på det, sen är vi många som ser alternativa vägar & inte låter oss hjärntvättas av en fub, enligt dig så är en Fub 110% tillförlitlig
Sitter du på något mer än oss andra tex slasken

En sak du inte följt med i ser jag är lagskärpningen av mord, men det är i nivå på din miss med riksmordkommissionen.

Sidan
231 Ser namnet och var personen kommer ifrån. Har du missat detta så totalt? Aj, det va pinsamt. Och med 5 personer till från rikskriminalen som varit delaktiga i förundersökningen, så framhåller du husrannsakan hos andra utan grunder?

Citat:
Straffet för mord är i Sverige efter lagändring 2009-07-01 fängelse på viss tid, lägst 10 år och högst 18 år eller livstid
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-09 kl. 20:02.
Citera
Medlem
Cyborg_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Tittar man på den där bilden, ser inte det högra avtrycket ut att vara symetriskt med det vänstra? Alltså att det skarpare avtrycket är en högersko och det vänstra en vänstersko, eller?

Ja men dom påstår ju att det är en sko med klack?!?! tycker det ser ut mer som en träningssko eller möjligtvis en arme känga om bilden ska föreställa att skon pekar uppåt... ähh jag vet inte vad jag ser.

Kanske 2 avtryck, ett uppåt och sen ett tvärs över ?
Citera
2013-11-09, 20:00
Medlem
Citat:
Det är en bred rand längst ner innan Y:et kommer, så den skon är det i alla fall inte.
Nej inte den skon,men en militärisko skulle det kunna vara...och KJ går mycket klädd i militär kläder. Förutom den 4 maj och vid fler tillfällen enl grannens vittne då var han civilklädd.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-11-09 kl. 20:17.
Citera
2013-11-09, 20:00
Medlem
highfives avatar
Citat:
Är inte alls kunnig inom militärdojor men som bilden ser ut, känns det som en känga. Men, den mindre tydliga delen från en sko ser inte ut att se likadan ut som den mer tydliga.
Polisen hade försökt finna vilken sko det var via sin skodatabas. Troligtvis en utländsk känga/stövel. Kanada eller Nederländerna? Kom att tänka på supercommandern Arth*r Pf*ff (u,a). Han var väl från Nederländerna?
Citera
2013-11-09, 20:01
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Kan kärleken mellan MB & VB varit olycklig ?

Från VB:s sida var den ju det. Från MB:s sida tycker jag verkligen inte det går att utläsa ur vare sig FB-konversationen eller mönstret i SMS-konversationen. Det brukar inte vara den olyckligt kära parten som skickar ett SMS på varje 10 som den andre skickar... Hans agerande tyder inte på något annat än en gubbsjuk 50-åring. Kan inte heller se att en person som han skulle bli olyckligt kär i en så pass märklig person som VB tyvärr var.
Citera
2013-11-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Vem ska jag utge mig för att vara släkting till? Du får välja
Var det du som berättade det i Flashback? Orkade inte leta reda på inlägget i denna otroligt långa tråd....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in