Citat:
Ursprungligen postat av
OY
En idrottsledare och restaurangägare som underlät sig att komma en medmänniska till undsättning, kvinnan mördades pga det, den rubriken tror jag inte att MB ville se på löpen. Det kan visst finnas ett starkt motiv till att dölja vad han visste. Och på något vis känns det som att AN faktiskt visste vad som höll på att ske med VB, kanske anade hon efter att ha läst MB sms från VB.
Ja, precis vad jag tror. Det här paret är så fegt. Även om de inte är inblandade, så tror jag att de var livrädda för att bli det, med tanke på MBs historik med VB. Han berättade allt för frun, som får en kris med uppesittarnatt och elaka kommentarer till VBs mor. Det var modern hon vände sig till, det ska man komma ihåg... inte VB.
De arrangerar även en skum "släktmiddag" där alla med kort varsel inte kan delta. De vet att de behöver alibi. Tyvärr ställer sommartiden till det och AN sjabblar med tiden, annars hade deras uppgifter varit nästan samstämmiga. De trodde att det räckte med den hastiga middagen, men de fick fler frågor.
Med reservation för att allt ovan kan vara fel. Enbart MB visste om det här, och berättade inget för sin fru, det var han som manipulatoriskt fixade släktmiddag för sitt eget alibis skull. Jag skulle vilja veta när de bokade bordet.