2013-11-03, 16:30
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En idrottsledare och restaurangägare som underlät sig att komma en medmänniska till undsättning, kvinnan mördades pga det, den rubriken tror jag inte att MB ville se på löpen. Det kan visst finnas ett starkt motiv till att dölja vad han visste. Och på något vis känns det som att AN faktiskt visste vad som höll på att ske med VB, kanske anade hon efter att ha läst MB sms från VB.

Ja, precis vad jag tror. Det här paret är så fegt. Även om de inte är inblandade, så tror jag att de var livrädda för att bli det, med tanke på MBs historik med VB. Han berättade allt för frun, som får en kris med uppesittarnatt och elaka kommentarer till VBs mor. Det var modern hon vände sig till, det ska man komma ihåg... inte VB.

De arrangerar även en skum "släktmiddag" där alla med kort varsel inte kan delta. De vet att de behöver alibi. Tyvärr ställer sommartiden till det och AN sjabblar med tiden, annars hade deras uppgifter varit nästan samstämmiga. De trodde att det räckte med den hastiga middagen, men de fick fler frågor.

Med reservation för att allt ovan kan vara fel. Enbart MB visste om det här, och berättade inget för sin fru, det var han som manipulatoriskt fixade släktmiddag för sitt eget alibis skull. Jag skulle vilja veta när de bokade bordet.
Citera
2013-11-03, 16:32
Medlem
zugfahrers avatar
Vad vet vi egentligen om AN och hennes whereabouts den 4:e maj-23:e maj? Hon har inget körkort säger hon men hur har hon tagit sig till/från restaurangen de gånger MB haft karateträningar och skjutsningar av elever. Hon ser inte ut som den cyklande typen direkt. Vi vet dock att hon sågar fisk på onsdagar, då fiskleveransen kommer till sushirestaurangen!

4:e maj
Fram till ca 17:15 vet vi att AN vilat.
17:15-17:45 MB kommer hem och duschar och byter om
18:15 Kommer TL och AL och hämtar upp AN/MB
18:30-18:40 Tar de alla fyra en drink hemma hos TL/AL och promonerar till Pär och Mickes kök.
18:40-20:20 Äter de och betalar för maten. MB får ett antal av SMS av VB "ngn är knäpp" "han är dum i huvudet, jag behöver/möjligen prata med dig". MB raderar dessa SMS och skriver något i stil med "jag jobbar".
20:32-20:39 MB/AN åker Taxi hem till bostaden.
20:39-23:00 AN dricker grogg i köket enligt MB. AN minns inte, tror hon drack vin. MB tog en öl till i köket med AN efter han bokfört, kollat mail, FB och tv. MB tror han såg two and half men eller liknande. MB tror inte gjorde något annat på kvällen, detta enl. förhör fyra dagar efter försvinnandet. MB säger att de lade sig samtidigt. AN tror hon la sig först. AN uppger att taxin var hemma 21:30 första gången och sedan 21:00 andra förhöret. Hon är dock helt säker på att MB varit hemma hela natten.

5:e maj
09:00 MB går på inställt styrelsemöte. Dricker lite kaffe med FL. AN intyger detta styrelsemöte men säger att mötet inte skulle vara förrän 20:00 i förhör?
11:00-12:30 MB har barnträning.
12:30-13:00 MB pratar med Judogänget och åker sedan hem.
15:20 - Åker AN och MB till restaurangen
18:45 - Lämnar de restaurangen
19:00-23:00 MB tror han och AN var hemma resten av kvällen och tror han gick och la sig 23:00.

10:e maj
03:23, 03:47, 04:43 skriver AN på MP's FB sida. ("Kanske inte VID liv" "Fäller inte en tår" "Jag skulle inte offra en minut för den kackerlackan")

MB har blivit förhörd 8:e maj 2 ggr. Sedan förhörd 24:e maj (dagen efter fynden)och 25:e maj, . AN förhörd den 9:e maj och en gång den 24:e maj.

Skickade MB några SMS den 5:e maj? Det finns många luckor måste jag säga.
Citera
2013-11-03, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där med att kroppen har blivit tvättad? Kan det istället vara så att det är regn som har orsakat de tunna ljusröda strimmorna?
Vem vet. Ska väl till ett riktigt hällregn för att komma i närheten av en medveten tvättning. Nu hittar jag inte var i FUP det står om suspekt tvättning av benen. Jag ser i alla fall ingen sån kommentar i obduktionsprotokollet.
Citera
2013-11-03, 16:37
Medlem
CleanFoxs avatar
Kommer MB medverka i rättegången?
Är han kallad som vittne ?
Citera
2013-11-03, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
På s. 902 i FUP framgår också att VB i april skriver till MB "ett år och två månader betyder ingenting för dig?". Vilket skulle innebära att förhållandet inleddes i februari 2012 och inte under sommaren 2012 som MB påstår i sitt förhör... Det står även i FB konversationen "ska aldrig mer ligga med dig hatar dig jag är säker på att hon gör det också för hon tappade förtroendet för dig )) tillslut så har du ingen kvar. Tur ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med mig. Du verkar inte gillar när vi älskade dig." Det låter onekligen som om AN fått kännedom om prasslet nu och inte först senare som hon anger i sina polisförhör...

AN fick reda på MB/VB redan sommaren 2012 via Alexander F.
Citera
2013-11-03, 16:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CleanFox
Kommer MB medverka i rättegången?
Är han kallad som vittne ?
, enligt stämningsansökan.
Citera
2013-11-03, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
För mig är huggen i ryggen ett tecken på okontrollerat raseri. Som om det slog helt slint i GM:s huvud. Vet ngn om rättsläkaren uttalade om huggen kommit stående, sittande, liggande eller vid flykt? Detta bör man kunna se.
Jag ser ingen kommentar till det, mer än att de tros uppkomna kort innan dödens inträffande (eftersom de är bidragande dödsorsaker till de två sticken på bröstkorgens framsida varav åtminstone det ena tränger in i hjärtat). Det finns några beskrivningar av sårkanalernas riktningar, men inte huruvida de borde vara utdelade av höger- eller vänsterhänt person exempelvis eller på annat vis förklarande.
Citera
2013-11-03, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
På s. 902 i FUP framgår också att VB i april skriver till MB ett år och två månader betyder ingenting för dig;. Vilket skulle innebära att förhållandet inleddes i februari 2012 och inte under sommaren 2012 som MB påstår i sitt förhör... Det står även i FB konversationen ska aldrig mer ligga med dig hatar dig jag är säker på att hon gör det också för hon tappade förtroendet för dig :))) tillslut så har du ingen kvar. Tur ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med mig. Du verkar inte gillar när vi älskade dig.Det låter onekligen som om AN fått kännedom om prasslet nu och inte först senare som hon anger i sina polisförhör...

Ja, de har haft ett långt förhållande. AN visste om det när en Alexander ringer henne och berättar. Då blir hon rasande på MB, men han fortsätter att träffa VB i smyg.
Han ljuger när det behagar. Det ser vi i fupen överallt. Han ljuger också för AN, sina barn, VB, polisen. Allt och alla.
Citera
2013-11-03, 16:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Vem vet. Ska väl till ett riktigt hällregn för att komma i närheten av en medveten tvättning. Nu hittar jag inte var i FUP det står om suspekt tvättning av benen. Jag ser i alla fall ingen sån kommentar i obduktionsprotokollet.

Jag vet inte om det har talats om någon suspekt tvättning, enbart att blodet som syntes har utsatts för vatten vad jag förstått.

Kanske det vatten som också handsken utsattes för, läckande camelback?
Citera
2013-11-03, 16:46
Medlem
fup s1562

F2: Vet du om hon skulle träffa någon person eller…
H: Nej, jag…bara nån…
F2: …på nått konstgalleri eller…
H: Det var nånting hon skulle göra.
F2: På söndag?
H: Jo. Det var därför hon var tvungen att hem…åkte hem…… hemåt där..hemma
där….åka hem…åka från mig där vid nie för att hon inte kunde stanna så länge.
Citera
2013-11-03, 16:47
Medlem
Cinnabars avatar
Som många smutsiga torskar kan MB ha mörkat sitt förhållande med VB, det pågående. Han behandlade henne som en prostituerad. Ska han få fortsätta undervisa i etik och moral??? Han fick tjänsterna utförda, samtidigt som han höll liv i en relation med en tjej som är klart störd känslomässigt. Det är inte normalt att en student bjussar på tjänster på det viset, utan att få något tillbaka. Vad gjorde han för henne då???

Ganska givet att MB har visat sms-en från VB och förringat henne, tillsammans med AN. Det avslöjar AN i sin kommentar. De visste. Vilka svin de är! I stället för att larma 112 låter de VB bli mördad, tror jag.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-03 kl. 16:52.
Citera
2013-11-03, 16:48
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Är det sant? Det är en mycket intressant uppgift. Om du vet att man bytte golv på släpkärran (?) tycker jag att du ska tipsa polisen om det, eller står det något om detta i fuppen? Kan man kanske ta reda på hur släpvagnen ser ut nu? KJs far gör bäst i att berätta allt som inträffat, viktigt som oviktigt.

Vad? Det står ju på s1140 i FUP från förhöret med fadern. Är väl inget nytt på nåt sätt, hoppas jag.
Fadern hade väl varit på soptippen samma dag som KJ greps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in