2013-07-09, 11:23
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Ja det känns som att det är möjligt. Fakta om hennes person stämmer i övrigt. Tror inte man anger sig som muslim om man inte har en anledning till det.
(Däremot menade jag att alternativen nedanför, de som Cinnabar refererade till, var redan skrivna av e-kontakt.)

Äta flugsvamp och låsa in små barn är inga färdiga alternativ på e-kontakt.

Däremot kan VB ha kopierat dessa ord från någons kontaktannons på Internet: kopiera eller använda urklipp är en färdighet VB visat prov tidigare vad jag minnas. T ex teckningarna med den där ensamma gråtande flickan.
Citera
2013-07-09, 11:30
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Äta flugsvamp och låsa in små barn är inga färdiga alternativ på e-kontakt.

Däremot kan VB ha kopierat dessa ord från någons kontaktannons på Internet: kopiera eller använda urklipp är en färdighet VB visat prov tidigare vad jag minnas. T ex teckningarna med den där ensamma gråtande flickan.

Ok! Hur som helst är det inte VB´s egna ord om att hon vill testa flugsvamp osv. Det här drog iväg lite, allt startade ju endast med en undran om hon var muslim, då hon själv påstod sig vara det. Och om detta öht kan ha ngn betydelse med tanke på motiv.
Citera
2013-07-09, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
VB kallade mt "älskling" en gång på facebook under någon sommarmånad 2010.

Det kan här tilläggas att det allra första som mt tog bort från sin facebook (första rensningsomgången) var allt som hänt under 2010; således även de replikväxlingar som fanns mellan mt:s kompisar och VB i samband med att mt erbjudit sina tjänster som bilchaufför. VB skojade med någon kompis och tyckte att denne kunde betala för att bli skjutsad, varpå en annan kompis frågade mt om VB på något sätt trodde att hon var mt:s förmyndare. VB menade att mt var för snäll (och underförstått att han utnyttjades). - Mt hade ingenting att tillföra den diskussionen.

har mt facebook? skicka mig pm?
Citera
2013-07-09, 11:51
Medlem
Angående VB :s kommentarer på dating sida. Hon ville väl skoja till det lite. Tycker ibland att det överanalyseras nog så mycket
Citera
2013-07-09, 11:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frisk123
har mt facebook? skicka mig pm?
Har haft, den är stängd nu.
Citera
2013-07-09, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Det börjar bli dags att släppa detta med "blodspåret" och "sannolikt misstänkt" eftersom han inte är särskilt misstänkt längre. Bevis i hans lägenhet? Låt mig se det då, tack? Tyvärr kommer vi inte att se några så kallade bevis därifrån, annat än att hon befunnit sig där, KJ släpps inom en snar framtid.

Jag håller med dig. Det verkar inte finnas tillräckligt med bevisning i utredningen som idag räcker till en fällande dom i en rättegång. Frågan jag undrar över är om man kan fortsätta med häktning av KJ utan att något nytt har presenterats av ÅK-sidan. Det vore ha framkommit något nytt som stärker misstanken mot KJ, de flesta provsvar från SKL bör redan vara analyserade och det bör redan därigenom få indikationer om KJ är inblandad eller inte. Tycker m a o att de måste kunna påvisa ytterligare teknisk bevisning om de ska få fortsätta att häkta KJ som MT av den högre graden.

Jag hoppas verkligen att rätt man sitter häktad och att det finns mer teknisk bevisning som verkligen bevisar att KJ har gjort det han är MT för.
Kan man inte bevisa det i en rättegång och har man inte tillräckligt med faktisk bevisning mot KJ blir han troligen friad. Blir han friad är jag övertygad om att han är oskyldig.

Jag misstänker att FUL har enkom inriktat sig på KJ från start och därmed tyvärr givit den skyldige fritt spelrum med att dölja sina handlingar.
Citera
2013-07-09, 11:55
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Ok! Hur som helst är det inte VB´s egna ord om att hon vill testa flugsvamp osv. Det här drog iväg lite, allt startade ju endast med en undran om hon var muslim, då hon själv påstod sig vara det. Och om detta öht kan ha ngn betydelse med tanke på motiv.

Mamman ordnade en buddhistisk begravningsceremoni vid fp-huset. Jag tror inta att någon utför en religiös ritual tvärs emot den avlidnes personliga tro.

Att VB kallat sig muslim på e-kontakt kan ha varit en koppling till en ev muslimsk pappa, ja.
Citera
2013-07-09, 12:18
Medlem
Citat:
Mamman ordnade en buddhistisk begravningsceremoni vid fp-huset. Jag tror inta att någon utför en religiös ritual tvärs emot den avlidnes personliga tro.

Att VB kallat sig muslim på e-kontakt kan ha varit en koppling till en ev muslimsk pappa, ja.
Eller att hon inte ville ge ut sin verkliga religion dvs ge ut för mjt av sig själv alt skoj.
Varför är det viktigt vilken religion hon hade? Tror ngn att hon mördades pga det?
Citera
2013-07-09, 12:23
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Eller att hon inte ville ge ut sin verkliga religion dvs ge ut för mjt av sig själv alt skoj.
Varför är det viktigt vilken religion hon hade? Tror ngn att hon mördades pga det?

Nej inte tror, det var en spekulation ang motiv...

Citera
2013-07-09, 12:30
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag håller med dig. Det verkar inte finnas tillräckligt med bevisning i utredningen som idag räcker till en fällande dom i en rättegång. Frågan jag undrar över är om man kan fortsätta med häktning av KJ utan att något nytt har presenterats av ÅK-sidan. Det vore ha framkommit något nytt som stärker misstanken mot KJ, de flesta provsvar från SKL bör redan vara analyserade och det bör redan därigenom få indikationer om KJ är inblandad eller inte. Tycker m a o att de måste kunna påvisa ytterligare teknisk bevisning om de ska få fortsätta att häkta KJ som MT av den högre graden.

Jag hoppas verkligen att rätt man sitter häktad och att det finns mer teknisk bevisning som verkligen bevisar att KJ har gjort det han är MT för.
Kan man inte bevisa det i en rättegång och har man inte tillräckligt med faktisk bevisning mot KJ blir han troligen friad. Blir han friad är jag övertygad om att han är oskyldig.

Jag misstänker att FUL har enkom inriktat sig på KJ från start och därmed tyvärr givit den skyldige fritt spelrum med att dölja sina handlingar.

Där går i varje fall våra åsikter isär. Blir han friad är han oskyldig i juridisk mening, inte de facto, men han cyklar hem som en fri man i brist på fällande bevis. Men processen drar igång igen om substantiella, hållfasta bevis kommer upp på bordet.
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-09 kl. 12:41.
Citera
2013-07-09, 12:32
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000

DU har tappat tråden! VB hade presenterat sig själv på e-kontakt med en beskrivning av sin person som några på forumet satte frågetecken till, därtill uppger hon sig vara muslim och ännu ett frågetecken mot vad vi trodde oss veta om henne.

Men den personliga beskrivningen var kanske en ploj av Ploy.

Det är inte alls viktigt att veta vem hon var, en handelsvara kanske men det spelar ingen roll längre.
Citera
2013-07-09, 12:53
Medlem
Citat:
DU har tappat tråden! VB hade presenterat sig själv på e-kontakt med en beskrivning av sin person som några på forumet satte frågetecken till, därtill uppger hon sig vara muslim och ännu ett frågetecken mot vad vi trodde oss veta om henne.

Men den personliga beskrivningen var kanske en ploj av Ploy.

Det är inte alls viktigt att veta vem hon var, en handelsvara kanske men det spelar ingen roll längre.
Det har jag inte, men jag tycker det hakas upp på småsaker. Om du läst innan så tror jag att det var ngt skoj, ploj, som du säger. Det som är fakta är att mamman hade en buddistisk ceremoni.

Handelsvara vad menar du med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in