Citat:
Ursprungligen postat av
zero73
Så kan det vara.
Polisen skulle relativt enkelt kunna utesluta MB ur denna ekvation med lite grundligare undersökningar av den mannens förehavanden och fordon. Nu finns det i mina ögon en del tvivel som Mr Forssberg garanterat kommer utnyttja.
Nog för att MB kan verka vara en skitstövel med otrohet etc, vilket jag också har intrycket av så verkar han vara för vardaglig/stabil i sina förehavanden beträffande rörelser med utgång från mobiltfn. rörelser. Bostad/Restaurang/Träningslokal.
Han har ju faktiskt varit otroligt tålmodig trots VB:s stalkande.
Terranon skall han enligt uppgift givit bort till en bekant och han avsåg att skrota den om inte denne ville ha den. Att den "såldes" i Juli kanske har ett samanträffande med att den bekante hämtade den på semestern då den bekante bor i Uppsala. Jag vet iofs. inte hur gammal fordonet är men är den typ tidigt 90-tal låter det inte helt osannolikt.
Då måste han ha lejt någon som också varit duktig på att plantera bevis för att rikta misstankarna mot KJ.
Jag är väl antagligen inte tillräckligt konspiratorisk av mig,,,,,
Det enda jag är nyfiken på är var KJ tog VB av daga, jag tror inte det var i lght:en.
Om det var i lght måste någon antingen hjälpt till med att bära ut VB, alternativt städa lght om Vb blev styckad där.
Min teori är att KJ ev. knockade VB på parkeringen intill sin bil eller liknande.
Allt talar för KJ som GM.