2013-10-21, 01:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Men tejp är föränderlig och inte stum.den ändras ju och blir längre och smalare med tiden, eller?

Jag känner inte till tejptypen men antar att det är någon form av väv typ gasbinda.

Citat:
Vid jämförelse i mikroskop och polariserat ljus iakttogs att tejpbitarna och tejpen på
rullen hade liknande perforerad uppbyggnad, d.v.s. det är samma typ av tejp. Båda hade
också rakt skurna ytterkanter och taggiga kanter där de delats på längden. Tejpbitarna
och tejpen på rullen kunde inte sammanpassas, varken mot ändkanter eller mot den
rivna kanten längsmed (den totala tejpbredden stämde inte överens då de rivna delarna

Ni har ju fått sidhänvisning. Då är det väl bara att ni kollar på den sidan själva.
Citera
2013-10-21, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det finns en bild på sidan 299:

Rullen är 25 mm bred. Tejpen på VB är 12 mm bred. Den kvarvarande biten på rullen är 10 mm.

10 + 12 = 22. Det fattas 3 mm.
SKL:s slutsats blev ändå att de kunde anses passa, bitarna (Grad +1). Nu vet jag ju inte om det är Transpore, men det ser så ut; i så fall en ganska oelastisk plast, men lätt att riva. Kan det finnas någon sannolikhet att bredden påverkas något efter att tejpen rivits längsmed? Eller exponering för väder och temperatur? Förmodligen inte mycket, men vad vet jag.
Citera
2013-10-21, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Det intressanta är - utifrån din iakttagelse - frågan: i vilket område ikring lägenheten på Flottiljgatan kan en övergång ske mellan 2G och 3G (och tillbaka) - om det är som du säger att Åbergsmasten inte har 2G?

Inomhus?
Jag bor mitt i en stad och har 2g inomhus med jämna mellanrum.
I ett bagageutrymme?
I en ficka i ett bagageutrymme är det nog dålig täckning också.

Citat:
Han säger först, utan något ohörbart:
"blod någonstans bagageluckan."

Sen får fl honom att upprepa vad han sagt. Då blir han tveksam och gissar På...i eller båda. Oavsett så säger han först spontant "på luckan".

Det är ju blod bakluckan också.
Det blod som är utdraget på vänster sida av tröskeln till bagaget enligt bilderna har avgett spår på den del på bakluckan som tätar där.

Något som är lite underligt med AN är att hon i förhör säger att hon oftast går och sover före MB för att hon ofta är så trött,men när hon skrev på fb "kanske inte vid liv" så är den kommentaren skriven kl04:43.
Verkar rätt sent om man alltid är trött och brukar somna tidigt och rätt tidigt att vara vaken den tiden om man jobbar på restaurang..
Citera
2013-10-21, 01:27
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
SKL:s slutsats blev ändå att de kunde anses passa, bitarna (Grad +1). Nu vet jag ju inte om det är Transpore, men det ser så ut; i så fall en ganska oelastisk plast, men lätt att riva. Kan det finnas någon sannolikhet att bredden påverkas något efter att tejpen rivits längsmed? Eller exponering för väder och temperatur? Förmodligen inte mycket, men vad vet jag.

Graderingen förstår då inte jag:

Citat:
Det finns många olika sorter tejprullar och det är mindre förväntat att
tejpbitarna skulle se ut som de gör om de kommer från någon annan tejprulle än om de
kommer från tejprullen BD1/316-13/S034.

Inte nog med att det finns många sorters tejprullar det finns ju många likadana tejprullar som kan ha klyvts på ett annat sätt och som stämmer bättre eller exakt.
Citera
2013-10-21, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Kan det vara från den engelska camo ryggsäcken (eller del av den) KJ skall ha haft i sin ägo som troligtvis inte hittats?

Njepp. Den ryggsäcken sägs förvisso vara camo-mönstrad, men den är gissningsvis sydd av camomönstrad "nylonväv"

Är det någon som följt turerna om diverse ryggsäckar i FUP.
utredarna verkar ju ha snöat in rätt hårt på en viss ryggsäck. Dock är det oklart om de blandar ihop den camo-färgade och den påstått större ryggsäcken

Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Eller det här?
Sedanfunderar jag på dom oidentifierade avtrycken i "gula huset", när jag ser kamoflagenätet i KJs klädkammare och jämför med mönstren på golvet i gula huset tycker jag dom ser väldigt lika ut. Kan det vara nätet som lämnat avtryck?
https://www.flashback.org/sp45764115

Se på fan. när du säger det så skulle det mycket väl kunna vara avtryck av ett äldre camonät

Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Enligt William försvinner spaden därför att han glömde den vid Kvarängshöjden där de hade lekt krig. Patrik (Hertzberg?) frågar på Facebook var den finns och William svarar. Sidan 1325 (1311) i FUP. Kanske den försvunna spaden nämns igen senare i FUP. Det vet kanske någon av er som har läst mer än jag. Annars ligger den antingen kvar där eller så har William hämtat den.

Den där spaden som diskuterats ett par varv här i tråden fick således en förklaring i FUP
Det var WL som "slarvade" bort den.

Det framgår även att "Team Ferret" lämnade Fallen Angel gemensamt. KJ lämnade således inte ensam som det tidigare påståtts.

Jag blir lite fundersam på de kontrollerna av vem som sökt på KJ:s adress.
i FUP har de bara med sökningar som gjorts på hitta.se. Man får ju verkligen hoppas att de kollat Eniro mm
Senast redigerad av rhdf 2013-10-21 kl. 01:31.
Citera
2013-10-21, 01:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Något som är lite underligt med AN är att hon i förhör säger att hon oftast går och sover före MB för att hon ofta är så trött,men när hon skrev på fb "kanske inte vid liv" så är den kommentaren skriven kl04:43.
Verkar rätt sent om man alltid är trött och brukar somna tidigt och rätt tidigt att vara vaken den tiden om man jobbar på restaurang..

I transkriptionen av förhöret verkar hon ju väldigt trött. Ser ut som om hon haft en hjärnblödning.
Citera
2013-10-21, 01:35
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Så kan det vara.

Polisen skulle relativt enkelt kunna utesluta MB ur denna ekvation med lite grundligare undersökningar av den mannens förehavanden och fordon. Nu finns det i mina ögon en del tvivel som Mr Forssberg garanterat kommer utnyttja.

Nog för att MB kan verka vara en skitstövel med otrohet etc, vilket jag också har intrycket av så verkar han vara för vardaglig/stabil i sina förehavanden beträffande rörelser med utgång från mobiltfn. rörelser. Bostad/Restaurang/Träningslokal.
Han har ju faktiskt varit otroligt tålmodig trots VB:s stalkande.

Terranon skall han enligt uppgift givit bort till en bekant och han avsåg att skrota den om inte denne ville ha den. Att den "såldes" i Juli kanske har ett samanträffande med att den bekante hämtade den på semestern då den bekante bor i Uppsala. Jag vet iofs. inte hur gammal fordonet är men är den typ tidigt 90-tal låter det inte helt osannolikt.

Då måste han ha lejt någon som också varit duktig på att plantera bevis för att rikta misstankarna mot KJ.

Jag är väl antagligen inte tillräckligt konspiratorisk av mig,,,,,
Det enda jag är nyfiken på är var KJ tog VB av daga, jag tror inte det var i lght:en.
Om det var i lght måste någon antingen hjälpt till med att bära ut VB, alternativt städa lght om Vb blev styckad där.
Min teori är att KJ ev. knockade VB på parkeringen intill sin bil eller liknande.
Allt talar för KJ som GM.
Senast redigerad av Jeremiah 2013-10-21 kl. 01:38.
Citera
2013-10-21, 01:44
Medlem
Har polisen lagt fram bevisningen som styrker att KJ befunnit sig vid stugan efter mordet? Det framgår tydligt i förhören att polisen vet att han befunnit sig vid området runtomkring stugan efter hösten/vintern 2012.
Citera
2013-10-21, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Har skrivits tidigare i tråden, men tål att upprepas:

Motiv är egentligen ointressant, ingen vet hur tankarna går i en galnings huvud.

Det finns mycket av drivkraft i ett motiv. MB hade ju ganska många motiv kan man nog lindrigt säga och sedan egenskapen att ha nära att ta till våld (fysiskt) - mot kvinnor. Sin fru t.ex.

KJ framstår inte alls ha sådana egenskaper. Han är kanske inte den mest smartaste, men ondsint det finns det inget som tyder på.

EDIT. Att ha en funktionsnedsättning innebär inte att man är "galen".
Senast redigerad av Remark 2013-10-21 kl. 01:56.
Citera
2013-10-21, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Har polisen lagt fram bevisningen som styrker att KJ befunnit sig vid stugan efter mordet? Det framgår tydligt i förhören att polisen vet att han befunnit sig vid området runtomkring stugan efter hösten/vintern 2012.

Deras stuga eller ödehuset?
Citera
2013-10-21, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Deras stuga eller ödehuset?
Ödeshuset.
Citera
2013-10-21, 02:01
Medlem
Citat:
I transkriptionen av förhöret verkar hon ju väldigt trött. Ser ut som om hon haft en hjärnblödning.

Transkriptionen? Vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in