2013-07-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Ja jag är medveten om detta, men med tanke på omständigheterna så är ju skriken ena jävla tillfälligheter. Ingen har dessutom sett dem lämna lägenheten och telefonen stängdes av just efter skriken- vilket även detta bör indikera på att hon mördades i lägenheten.

Det är inte säkert att de ännu kunnat bekräfta att lägenheten är mordplatsen p.g.a. att analyserar inte ännu är klara eller att endast indiciebevisning finns som t.ex. en jävligt välstädad lägenhet. Men visst enligt tidningarna så letar de ju efter mordplatsen- några teorier?

Jag tror alltså fortfarande på lägenheten ifall någon missat det.

Inte så konstigt att det hörs skrik. Sverige gjorde mål på Tjeckien efter cirka 15 minuter i första perioden, kring 20.15, sen i början av andra perioden kring 20.45--21.00
Hela sverige skrek just då, förutom alla grannar som själva inte tittade på hockeyn.
Citera
2013-07-04, 18:13
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Att han lyckas städa undan vartenda spår efter mord/styckning i lägenheten tycker jag känns högst osannolikt.
Dödsorsaken var väl huggen med vasst föremål. Hade han slagit ihjäl henne på nåt annat sätt så det inte kom så mycket blod så hade jag nog också trott på lägenheten, men jag tycker det känns osannolik.
Men man kan ju aldrig veta.

Det tycker jag med- lägenheten borde krylla av spår med tanke på KJs personlighet. Men man vet aldrig- han städade ju trots allt för sitt liv. Dessutom så kan han ha fått hjälp av någon- även om jag inte tror det, men vem vet. Men har han det så finns det säkert telefon eller datatrafik som bekräftar detta.

En mordplats utomhus känns långsökt med tanke på tidpunkten när VBs mobil slocknade- vilket bör vara ungefär tidpunkten för hennes död. Har hon dött i någon annan fastighet- vart finns den då, och vem äger/innehar den isf? Sommarstugans avspärrningar är väl upphävda?

Då är frågan alltså- hur och när har de färdats till mordplatsen? Varför slocknade mobilen vid 21-tiden och varför hördes skriken från KJs lägenheten strax före mobilen dog? Dessutom varför stycka henne på ett sätt som indikerar på en transportstyckning om det inte är nödvändigt(ifall mordplatsen finns utomhus)?
Citera
2013-07-04, 18:14
Medlem
Citat:
Ja jag är medveten om detta, men med tanke på omständigheterna så är ju skriken ena jävla tillfälligheter. Ingen har dessutom sett dem lämna lägenheten och telefonen stängdes av just efter skriken- vilket även detta bör indikera på att hon mördades i lägenheten.

Det är inte säkert att de ännu kunnat bekräfta att lägenheten är mordplatsen p.g.a. att analyserar inte ännu är klara eller att endast indiciebevisning finns som t.ex. en jävligt välstädad lägenhet. Men visst enligt tidningarna så letar de ju efter mordplatsen- några teorier?

Jag tror alltså fortfarande på lägenheten ifall någon missat det.
Tror och trott på ute speciellt då det framkom att mtGM ärslarvig av sig och hade inte direkt det städat.
Ett knivmord tänker jag genererar mkt blod för att inte säga en styckning och det tror jag inte mtGM har tålamod till. Visst ngn kan ha hjälpt till att städa, men håller det mer troligt ute någonstans eftersom han är både natur och militärt intresserad.
Citera
2013-07-04, 18:15
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Hon hade skrivit kommentarer till hans bilder. T ex på en stod det "Du har mitt hjärta"
Och på en annan att hon var rädd att han skulle bli skjuten (airsoftbild). Och på en frågade hon när de skulle hälsa på farfar (på sjukhuset antar jag). Och så kommenterade hon hans maträtter, att det såg gott ut. Osv.

Farmodern reagerade också när KJ presenterade bilden på sin "syster". "Det är väl ändå inte din syster" eller liknande skrev hon. Även kommentar om att KJ skulle hjälpa tjejen sluta dricka.

Arma farmor, och försökte verkligen stötta och uppmuntra. Hon kan inte ha haft det lätt med sina känslor när hon sett alla bilder på vapen, och så mitt i allt placerade publicerade KJ en bild på "dockporr". Han kan inte ha brytt sig om sin farmor särskilt mycket, eller någon. Det var bara vapnen som var hans "älsklingar". Han skrev det själv. Hjärtan efter också... och dop... vapnen kallades för "Anna-Karin"...

Hunden var han lite förtjust i också, men verkade behandla den som en mänsklig varelse, för sina egna behov. Ingen hundkorg, eller kanske känsla för att en hund är en hund, en människa en människa. Kanske blev det hundens öde? Ingen uppföljning kring vad som hänt med hunden. Plötsligt var den där, plötsligt borta. Inget tal om hur han fått hunden, allt verkar ske abrupt och omgivningen verkar vara van vid att med KJ händer det oväntade saker. Tror att det var därför en del följde honom, en blandning av nyfikenhet, nöje och kanske omsorg om killen som inte är som andra.

Svårt att skilja på fantasi och verklighet vet jag en del unga som har, och de har så gott som alltid narcissistiska problem ovanpå det och svårigheter med att bli lämnade. Det här brottet kan vara en blandning av alla möjliga kaotiska känslor, problem med verklighetsuppfattningen och kanske en tro att han deltog i något spel. Kanske KJ under några dagar trodde att han verkligen var commander?
Citera
2013-07-04, 18:17
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Inte så konstigt att det hörs skrik. Sverige gjorde mål på Tjeckien efter cirka 15 minuter i första perioden, kring 20.15, sen i början av andra perioden kring 20.45--21.00
Hela sverige skrek just då, förutom alla grannar som själva inte tittade på hockeyn.

Grannar vittnar om höga kvinnoskrik och sedan tyst. Skrik som dessutom lät som något från en skräckfilm- vilket jag läst vittnesmål om många gånger förut när någon bragts om livet på det här sättet.

VB pluggade ju förövrigt och känns inte som en hockeytjej direkt. Om någon skrek till hockeyn så skulle det varit KJ- tror jag iaf.
Citera
2013-07-04, 18:22
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Tror och trott på ute speciellt då det framkom att mtGM ärslarvig av sig och hade inte direkt det städat.
Ett knivmord tänker jag genererar mkt blod för att inte säga en styckning och det tror jag inte mtGM har tålamod till. Visst ngn kan ha hjälpt till att städa, men håller det mer troligt ute någonstans eftersom han är både natur och militärt intresserad.

Men varför stycka henne på ett sätt som man gör vid en transportstyckning? Det tyder iaf på att mordet begått inomhus tycker jag.

Hade KJ varit utomhus hade han ju kunnat gå lös på henne betydligt mer friare och dessutom låta bli att stycka kroppen- som är väldigt jobbigt att göra.

Men framförallt varför flytta kroppsdelarna till minst tre separata fyndplatser från mordplatsen? Polisen har ju bekräftat att dessa varken har med mord eller styckning att göra.
Citera
2013-07-04, 18:26
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Kan det vara en gummikniv? Har inte sett en sån då jag inte leker krig... Resten är ju leksaker, så varför inte kniven?

Nej jag tror att den är riktig, bladet ser metalliskt ut. Minns en diskussion KJ och vännerna hade om att använda knivar i leken- någon var emot men KJ var för. Fick känslan av att det var riktiga knivar som de talade om. Tror att det var på något berget-event, finns även med i tråden tror jag om du vill läsa mer.
Citera
2013-07-04, 18:26
Medlem
highfives avatar
Citat:
Grannar vittnar om höga kvinnoskrik och sedan tyst. Skrik som dessutom lät som något från en skräckfilm- vilket jag läst vittnesmål om många gånger förut när någon bragts om livet på det här sättet.

VB pluggade ju förövrigt och känns inte som en hockeytjej direkt. Om någon skrek till hockeyn så skulle det varit KJ- tror jag iaf.

Kanske var det skrik från filmen som KJ rekommenderade blandat med VBs skrik. Han behöver väl inte ha sett den samma dag som han rekommenderade den?
Citera
2013-07-04, 18:30
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kanske var det skrik från filmen som KJ rekommenderade blandat med VBs skrik. Han behöver väl inte ha sett den samma dag som han rekommenderade den?

Kanske filmen utlöste mordet? Nej- jag skojar bara. Visst det kan vara som du säger men ett jävla sammanträffande att mobilen dör just efter. Vanligtvis vid mordfall så stängs den av efter mordet så att mördaren kan vara ifred när denne ska sopa undan sina spår.
Citera
2013-07-04, 18:32
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Ingen som reagerar på nyckeln på bilden?
Just den typen av nyckel kopplar jag till gammaldags förråd, lagård, stuga m.m

Kniven måste ju vara ca. 30 cm lång, vad kan den ha användas till?

Först nu såg jag nyckeln.
Kan ju oxå vara till en innedörr i nån stuga
Citera
2013-07-04, 18:35
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Först nu såg jag nyckeln.
Kan ju oxå vara till en innedörr i nån stuga

De hade ju en sommarstuga.
Citera
2013-07-04, 18:45
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Det tycker jag med- lägenheten borde krylla av spår med tanke på KJs personlighet. Men man vet aldrig- han städade ju trots allt för sitt liv. Dessutom så kan han ha fått hjälp av någon- även om jag inte tror det, men vem vet. Men har han det så finns det säkert telefon eller datatrafik som bekräftar detta.

En mordplats utomhus känns långsökt med tanke på tidpunkten när VBs mobil slocknade- vilket bör vara ungefär tidpunkten för hennes död. Har hon dött i någon annan fastighet- vart finns den då, och vem äger/innehar den isf? Sommarstugans avspärrningar är väl upphävda?

Då är frågan alltså- hur och när har de färdats till mordplatsen? Varför slocknade mobilen vid 21-tiden och varför hördes skriken från KJs lägenheten strax före mobilen dog? Dessutom varför stycka henne på ett sätt som indikerar på en transportstyckning om det inte är nödvändigt(ifall mordplatsen finns utomhus)?

då kan man ju också fråga sig varför mgm fb var öppen igår kväll och stängdes ner idag när den varit ur bruk sen häktningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in