Citat:
Ursprungligen postat av
ME077
Hon hade skrivit kommentarer till hans bilder. T ex på en stod det "Du har mitt hjärta"

Och på en annan att hon var rädd att han skulle bli skjuten (airsoftbild). Och på en frågade hon när de skulle hälsa på farfar (på sjukhuset antar jag). Och så kommenterade hon hans maträtter, att det såg gott ut. Osv.
Farmodern reagerade också när KJ presenterade bilden på sin "syster". "Det är väl ändå inte din syster" eller liknande skrev hon. Även kommentar om att KJ skulle hjälpa tjejen sluta dricka.
Arma farmor, och försökte verkligen stötta och uppmuntra. Hon kan inte ha haft det lätt med sina känslor när hon sett alla bilder på vapen, och så mitt i allt placerade publicerade KJ en bild på "dockporr". Han kan inte ha brytt sig om sin farmor särskilt mycket, eller någon. Det var bara vapnen som var hans "älsklingar". Han skrev det själv. Hjärtan efter också... och dop... vapnen kallades för "Anna-Karin"...
Hunden var han lite förtjust i också, men verkade behandla den som en mänsklig varelse, för sina egna behov. Ingen hundkorg, eller kanske känsla för att en hund är en hund, en människa en människa. Kanske blev det hundens öde? Ingen uppföljning kring vad som hänt med hunden. Plötsligt var den där, plötsligt borta. Inget tal om hur han fått hunden, allt verkar ske abrupt och omgivningen verkar vara van vid att med KJ händer det oväntade saker. Tror att det var därför en del följde honom, en blandning av nyfikenhet, nöje och kanske omsorg om killen som inte är som andra.
Svårt att skilja på fantasi och verklighet vet jag en del unga som har, och de har så gott som alltid narcissistiska problem ovanpå det och svårigheter med att bli lämnade. Det här brottet kan vara en blandning av alla möjliga kaotiska känslor, problem med verklighetsuppfattningen och kanske en tro att han deltog i något spel. Kanske KJ under några dagar trodde att han verkligen var commander?