2013-07-01, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, blodförekomst i partnerns bil kan inte anses normalt även om vederbörande partner ägnar sig åt kampsport. Hur ofta har Vatchareeya setts åka omkring i KJ bil överhuvudtaget ? Förhållandet upphörde ju för c:a tre år sedan ? Din märkliga uppfattning att VB mördades och styckades i en bostad är befängd, någon mer osäker plats än i en bostad med omgivande grannar finns väl knappast att uppbringa. Varför envisas du med den tokteorin ? VB mördades och styckades långt ifrån fyndplatsen i och omkring ödehuset, och mest troligt är brottsplatsen belägen i eller i närheten av skjutfältet.
Jag utesluter KJ som gärningsmannen, en orsak är att kroppsdelarna fanns i ödehuset och där bredvid.
Någon brottsplats ute i periferin anser jag finns inte, i så fall hade kroppen funnits där ute.
Ingen skulle ha tagit risken att transportera kroppsdelarna där utifrån och till ödehuset, den bilen hade fått liklukt och hundarna hade markerat om det fanns en misstänkt bil.
Jag anser det är någon annan än KJ som är gärningsmannen och mordet har skett i den personens bostad och därför styckades kroppen för att smidigt kunna tas ut från bostaden och sedan placeras i ödehuset.

Vad skulle motivet vara att först mörda och sedan stycka kroppen och med stor risk föra kroppsdelarna till ödehuset från periferin ?
Det finns ingen logik i det.
Citera
2013-07-01, 15:12
Medlem
jag har inte alls hängt med här i tråden och inte så mycket irl heller.

den man som nu är gripen, är det samma man som hon träffade/skulle träffa för att plugga?
Citera
2013-07-01, 15:17
Medlem
Kan man tänka sig att händerna inte påträffats pga de blev bara slamsor? Det där kändes inte bra att skriva Detta fall är så tragiskt, men ni förstår kanske vad jag menar?
Är armarna påträffade eftersom en torso är väl en kropp utan armar, ben och huvud?
Citera
2013-07-01, 15:18
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
jag har inte alls hängt med här i tråden och inte så mycket irl heller.

den man som nu är gripen, är det samma man som hon träffade/skulle träffa för att plugga?
Ja, samme man som hon träffade. Vi vet dock inte om det var samma person hon skrev om på Facebook eftersom hon inte skrev hans namn.
Citera
2013-07-01, 15:21
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Kan man tänka sig att händerna inte påträffats pga de blev bara slamsor? Det där kändes inte bra att skriva Detta fall är så tragiskt, men ni förstår kanske vad jag menar?
Är armarna påträffade eftersom en torso är väl en kropp utan armar, ben och huvud?

Verkar inte gå att få klarhet i det... PM till folk (inkl mig själv) säger att även armarna saknades, men andra säger att bara händerna saknades. Inte heller om huvudet satt kvar eller inte vet vi...

Edit: Jag har en jättesjuk tanke som jag mår dåligt av att ens tänka på men... har ju (med extremt obehag) tvingat mig att titta runt på sexualsadistiska/rituella bilder av styckningar... På de flesta bilderna satt huvudet kvar men var skuret i... fast armar o ben var avkapade.
Senast redigerad av ME077 2013-07-01 kl. 15:32.
Citera
2013-07-01, 15:39
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag utesluter KJ som gärningsmannen, en orsak är att kroppsdelarna fanns i ödehuset och där bredvid.
Någon brottsplats ute i periferin anser jag finns inte, i så fall hade kroppen funnits där ute.
Ingen skulle ha tagit risken att transportera kroppsdelarna där utifrån och till ödehuset, den bilen hade fått liklukt och hundarna hade markerat om det fanns en misstänkt bil.

Jag anser det är någon annan än KJ som är gärningsmannen och mordet har skett i den personens bostad och därför styckades kroppen för att smidigt kunna tas ut från bostaden och sedan placeras i ödehuset.

Vad skulle motivet vara att först mörda och sedan stycka kroppen och med stor risk föra kroppsdelarna till ödehuset från periferin ?
Det finns ingen logik i det.

Om du anstränger dig en smula så måste väl även du inse att ingen vettig styckmördare begår brottet i sin bostad eller i sin bil. Kj lyckades ju inte ens göra sig av med sin uppskurna hund utan blodspill i trappan när han gjorde sig av med hundliket. I Bodens omgivningar finns kvadratmil med skog inom skotthåll för ett bra Mausergevär och ett otal vägar som leder in i områden där offret varken syns eller hörs oavsett hur mycket hon skriker, och med trosorna plus en gagboll i munnen blir även den mest plågsamma tortyr praktiskt taget ohörbar. Du är på fel spår Lagro, så igen: Hur tänker du ?
Citera
2013-07-01, 15:42
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Om du anstränger dig en smula så måste väl även du inse att ingen vettig styckmördare begår brottet i sin bostad eller i sin bil. Kj lyckades ju inte ens göra sig av med sin uppskurna hund utan blodspill i trappan när han gjorde sig av med hundliket. I Bodens omgivningar finns kvadratmil med skog inom skotthåll för ett bra Mausergevär och ett otal vägar som leder in i områden där offret varken syns eller hörs oavsett hur mycket hon skriker, och med trosorna plus en gagboll i munnen blir även den mest plågsamma tortyr praktiskt taget ohörbar. Du är på fel spår Lagro, så igen: Hur tänker du ?

Lösa rykten, inte alls fakta... Uttryck inte spekulationer och skvaller som fakta!
Citera
2013-07-01, 15:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Om du anstränger dig en smula så måste väl även du inse att ingen vettig styckmördare begår brottet i sin bostad eller i sin bil.

Skulle nog vilja påstå att det är exakt där som de flesta styckningarna sker.
Citera
2013-07-01, 15:46
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Verkar inte gå att få klarhet i det... PM till folk (inkl mig själv) säger att även armarna saknades, men andra säger att bara händerna saknades. Inte heller om huvudet satt kvar eller inte vet vi...
Jag tänker på polisen som intervjuades under söker, han sa att det var händerna som saknades.

Jag minns att det blev lite rabalder i tråden då han hade försagt sig.
Citera
2013-07-01, 15:53
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:

Jag tror också hon är styckad i skogen men det finns GM som styckar i bostaden, exempelvis Eva Ms GM och Nina Ps mördare. De utför styckningen för att få ut kroppen ur lägenheten (transportstyckning).
Citera
2013-07-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krutdurken2011
Skulle vara intressant att veta ifall den saknas i KJ:s nuvarande samling. Hur många knivar och av vilka typer hade han?
Var huggsåren på BO i mjukdelarna eller finns det märken i benen?
Hur lång är Kniven?
Citera
2013-07-01, 15:56
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Annars hade det kunnat vara så att företaget hade varit skyldig KJ lite utebliven lön. Någonting måste han ju levt av iaf. Hyra för lägenheten, kostnader för bilen och andra löpande räkningar måste ju betalas på något sätt. Nu var det väl KJs far som var god man för honom.

Skulle KJ studera in missad grundskolebehörighet tror jag att man kan få studielån?

När hoppade KJ av folkhögskolan? Eller var han bara sjuk och frånvarande? Observera att KJ inte kunde skilja på folkhögskolan och högskolan. Att KJ, om han nu troligen är gm, skulle ha någon typ av högre intelligens och medvetet lyckas skyla bort allt är uteslutet. Det är på grund av hur Norrland ser ut, ödsligt och glesbefolkat, som det här gick att genomföra.

Läs vad letsdoit skrev, den spekulationen tror jag ligger väldigt nära sanningen. KJ har genomfört en rad experiment, säregna, och publicerat dem på nätet. Han ville visa upp sina konster, han tänkte lite annorlunda. Nu hade han drömt om att få genomföra något sånt här, och VB var naiv nog att snärjas. KJs tjejer verkar mest ha varit särlingar, de med. De gick att påverka, men gjorde slut när de tyckte att KJ var för dominant. Att VB gillade en knivfabrikant är knepigt, men typiskt för vad som hände dem som umgicks med KJ. De skulle beundra honom och hans idéer, han filmade en "explosion" och tjejen skulle kolla på det.

KJ dokumenterar. Kanske finns det någon inspelad film eller bild av brottet? Har polisen resurser att söka i cyberrymden? Att plåta huset och publicera det på nätet faller inom ramen för vad KJ skulle kunna tänkas vilja göra.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-07-01 kl. 16:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in