Citat:
Ursprungligen postat av
matematiker
För att jag tror att slutdestinationen skulle vara ödehuset för att kroppsdelarna skulle arrangeras eller brännas ner med huset. Det var svårt att bära hela kroppen genom fönsterluckan, därför valde han den närmaste platsen som var tillräckligt skyddad för att kunna stycka kroppen.
När man tittar på googlemaps och även olika flygbilder tagna ovanför FP2 så får jag uppfattningen att de går att köra in vid ödehuset och en väg går inåt skogen (kanske en gammal körväg), om man kör in där en bra bit så är bilen hyfsat säkrad från upptäckt.
Det finns även en parallellväg från fyrvägskorsningen strax NV om ödehuset som kan ha använts men där är risken för upptäckt betydligt större om man helt sonika parkerat på den vägen och burit ca 30-40 m in i skogen.
Om den lilla körvägen vid tillfället (början på maj) var körbar är lite osäkert, det fanns snö fortfarande lite här och där p.g.a. sen vår i norrbotten.
Om man tittar på Q's karta med FP2 utmärkt (om platsen är korrekt) så kan GM kört/backat in dessa ca 150-170m, dumpat huvud/torso och på utväg stannat och dumpat benen för meningen är att VB skall hittas. De borde tyda på väldigt god platskännedom av GM och den nu mtGM har vad jag förstått "spelat" i området och känner säkert till varenda vägstump i området.
Finns säker någon trådmedlem som vet/känner till om det går att köra in efter denna vägstump, det har varit några iaf som besökt ödehuset och borde veta om det är möjligt.