Citat:
Ursprungligen postat av
moa-tove
Jodu tack, det är aldrig fel på en psykopat, det vet jag alltför gott o väl.
Jag har varit i rätten med en sån liten rackare...
Men grejen varför jag trott det var så är att jag levt med en psykopat och han hade sagt till mig att han hade AS. Och i själva rättegången kom det fram från rätts-psyk att Han hade AS och även utvecklat psykopatiska beteenden under hela sin uppväxt.
Men det kanske är helt olika saker som kan drabba en människa. Vore konstigt annars för det ena kan väll inte utesluta det andra? I alla fall så var han psykopat med asbergers.
Sen har jag pratat med en psykiater efter det som sa att man kan ha dessa sjukdomar och utveckla psykopati. Är inte det rätt då?????
Jag vill nog vända på det. Tror ditt ex hade en, låt oss kalla det hjärnskada, som gav sig mer till känna ju äldre han blev. En skada som även medförde psykiska diagnoser, sådana som går att medicinera. Avsaknad av empati går inte att medicinera fram. Det är vad det är. DET ÄR - men vad är DET för något. Ett DET. (jag har också levt med en) Något kanske hände redan i fosterstadiet. De mästare på att föra folk bakom ljuset och det värsta av allt är att de blir trodda.
Eftersom du vet hur det är att leva med en, så vet du hur omöjligt det är att beskriva en sådan med några meningar.
För att återgå till KJ har jag lite svårt att få ihop det, då de oftast är elaka genom livet. Det första som kom fram här var AS. Det är väl ingen säkerställd källa på det, men det var det rykten och inlägg sa här. Elakheten hade nog kommit upp först i minnet på bodensarna om KJ är psykopat. Psykopater har en massa offer i sitt bakvatten. Störningar kan dock vara diffusa.