2013-06-23, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
ja vi är överens om att KJ inte verkar va ritualmördartypen..

Det är inget ritualmord för helvete!!

Det är en finnig 20-åring som leker krig i skogen och inte har alla hästar hemma som flippat ur av fulsprit och förmodligen svartsjuka.
Senast redigerad av asshat 2013-06-23 kl. 16:15.
Citera
2013-06-23, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Ja, det blir mycket otydligt när du tänker för Bodensarna att det inte är värt att skaffa sig en fiende för en Thaihora.
Jag vet inte vad de boende tycker om din geniala teori, men dom kanske tycker som du.
Har alla bodensarna information om mordet på VB? Jag skrev KANSKE de (SOM HAR INFORMATION OM MORDET) tänker att...............
Har du problem med läsförståelse? I en liten stad, borde komma information tidigt i tråden om GM och hans omgivning men vi vet inte ett skit. Och ja, jag tror att många vet fakta men vill inte komma fram med den. De skiter i det, men varför??
Citera
2013-06-23, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Ja, det blir mycket otydligt när du tänker för Bodensarna att det inte är värt att skaffa sig en fiende för en Thaihora.
Jag vet inte vad de boende tycker om din geniala teori, men dom kanske tycker som du.

Det är klart det ligger en nedsättande värdering i ordet Thaihora, särskrivet eller inte
Citera
2013-06-23, 16:21
Moderator
OYs avatar
Om vi lämnar satanisterna som sådana i fred för en stund, vad kan menas med det här, i vilket speciellt syfte kan kroppsdelarna ha placerats?

Polisen vill inte officiellt bekräfta att mordet har vad som förefaller vara rituella inslag, men en källa med *insyn i utredningen säger att kroppsdelarna var placerade på ett sådant sätt att man uppfattar det som om placeringen har gjorts med ett speciellt syfte.

http://www.aftonbladet.se/incoming/article16844909.ab

Altare, offer, åkallan, osv., vad kan syftet ha varit, kan vi skönja det så tror jag att vi hittat en tåt att dra i.
Citera
2013-06-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Nja. De spekulerar utifrån uppgift om att det skulle vara ett mönster som huggits in på hennes kropp. Sen vet vi inte vem källan är och hur tillförlitlig denna är. Vad jag menade var att det inte finns några offentliga uppgifter om rituella inslag utan snarare journalister som gått i spinn på uppgifter från oklar källa. Visst, jag säger inte att det är felaktigt, men tycker att man bör ta de uppgifterna med en stor nypa salt.

Sen benens placering har det ju spekulerats massor om, men det troliga, enligt uppgifter i tråden, är väl att de inte var särskilt rituellt placerade utan snarare lutade mot en vägg alternativ låg ned på golvet. Men, dessa uppgifter är förstås osäkra.

Sen har jag svårt att se KJ, som får betraktas som mest sannolike GM, som rituell mördare, utifrån vad vi vet om honom. Med hans bakgrund har jag svårt att se varför han skulle ritualmörda en f.d. flickvän. Han tycks ju snarare ha kristna värderingar. Möjligen har han i någon form av blint raseri velat skända henne.

Jag tror att GM har på något sätt plågat offret med "eggvasst föremål" i någon form av dominans, ilska, total likgiltighet mot/för offret. Någon form av våldslusta som jag iaf inte kan föreställa mig men kraftigt övervåld är något som har förevarit i mordet.
Finns ju ingen orsak till styckning om det bara vore ett mord i hastigt mod i en konfrontation/konflikt.

Då borde det räckt med undanskaffandet av offret inte styckning/skändning av en död person. Är inte lgh MP så kan jag inte se att mtGM har behov av en styckning för transport, inte ens om det vore sommarstugan, då är det bara att forsla ut direkt i terrängen och inte komplicera det med styckning.

Var är hennes persedlar och även hans egna kläder vid brottet, har polisen redan dessa i beslag eller saknas de ??
Finns det en FP3 som även är MP ??
Citera
2013-06-23, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Det finns ett inlägg där det konstateras att det inte gick så bra i skolan, det finns angivet hur många poäng VB tagit och under vilken period. Om denna uppgift stämmer så tog VB inte kurserna i den takt som är för heltidsstudier (dvs 30 hp/termin).

Edit, hittade inlägget (#23657):

Hm, kan nog finnas fler orsaker till hennes "avhopp". Linjeni Luleå skiljer sig från den klassisk renodlade Teknisk Fysik som finns på KTH och Chalmers bl a. Dessutom har kursplanen reviderats flera gånger under de senaste åren vilket ju för en student kan verka rörigt. I Luleå heter linjen för övrigt Teknisk Fysik och Elektronik och verkar något mer praktiskt inriktad.

Begreppet "gå om" existerar inte i unuversitetsvärlden. Omtenta ja, men man kan alltså inte "gå om" .

Jag hadenog också hoppat av och försökt söka till KTH eller Chalmers om det var klassisk Teknisk Fysik jag var intresserad av.
Citera
2013-06-23, 16:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Är det så ..

Nej, jag tror inte KJ är sjuk, däremot psykopat, han klarar den kursen med spets. I ett inlägg skrev highfive att KJ kan ha sök hjälp med anledning att han känt en psykos under uppsegling 8-15 maj, men om jag skulle spekulera om psykotiskt tillstånd skulle jag inte utesluta att KJ kan ha sökt sig till någon mottagning för akut psykiskt hjälpbehövande med en spelad psykos i bagaget en tid innan VB förvann, och detta med syfte att få omdömet "psykotisk" inskrivet nånstans om någonting går på tok i de planer han hade om ett kommande event där styckmordet på Vatchareeya skulle bli huvudattraktionen. D. v. s. någonting att referera till som förmildrande omständighet om han torskade. Gissar att KJ i likhet med alla psykopater är synnerligen manipulativ och att han i sin nuvarande belägenhet kopplar på psykosen och spelar ut sitt register där det går. Förhoppningsvis får han inget betalt för detta.
Är inte psykopater sjuka? Ja, vad du än kallar det, så är inte den som mördade och styckade VB frisk i huvudet, och jag tror att det var KJ ensam. Däremot finns det möjlighet att han i efterhand fick hjälp av närstående. Det är inte satanister som ligger bakom.
Citera
2013-06-23, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Jag tycker visst att man kan spekulera och ha teorier. Det jag vänder mig emot är helt ogrundade spekulationer som dessutom utmålar inblandade personer i dålig dager, milt uttryckt. Spekulationer får gärna ha bäring på kända fakta, annars blir det ju bara en ren gissningslek. Men visst får ni spekulera, jag bara säger min mening, har jag inte rätt till det?
Absolut
Citera
2013-06-23, 16:34
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om vi lämnar satanisterna som sådana i fred för en stund, vad kan menas med det här, i vilket speciellt syfte kan kroppsdelarna ha placerats?

Polisen vill inte officiellt bekräfta att mordet har vad som förefaller vara rituella inslag, men en källa med *insyn i utredningen säger att kroppsdelarna var placerade på ett sådant sätt att man uppfattar det som om placeringen har gjorts med ett speciellt syfte.

http://www.aftonbladet.se/incoming/article16844909.ab

Altare, offer, åkallan, osv., vad kan syftet ha varit, kan vi skönja det så tror jag att vi hittat en tåt att dra i.
Det kan ju vara så enkelt att det bara avses att placeringen har gjorts i syfte att kroppsdelarna ska upptäckas, d v s de har placerats i ett hus som placeraren med visshet inser kommer att genomsökas. Sen tolkar journalisterna detta som fan tolkar bibeln.

Finns det nu rituella inslag, vilket jag personligen inte tror, så har jag svårt att få in KJ i detta och han är ju trots allt häktad på sannolika.

Syftet med att placeraren vill att kroppsdelarna ska upptäckas kan ha en mängd olika orsaker, men min egen lekmannamässiga teori är ånger och psykisk stress.
Citera
2013-06-23, 16:44
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Om han skulle vara lååångt före polis så hade han inte suttit där han sitter, han har redan gjort ett misstag (blodbesudlingar) och fler lär det komma. Det hade varit värre om de hade blivit tvungen att släppa honom vid häktningen, nu har de honom inom räckhåll och kommer pulvrisera hans berättelse och eventuellt alibi.

Ja det är nog mer som kommer att dyka upp,dom har ju som sagt lagt locket på.
Citera
2013-06-23, 16:45
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag tror att GM har på något sätt plågat offret med "eggvasst föremål" i någon form av dominans, ilska, total likgiltighet mot/för offret. Någon form av våldslusta som jag iaf inte kan föreställa mig men kraftigt övervåld är något som har förevarit i mordet.
Finns ju ingen orsak till styckning om det bara vore ett mord i hastigt mod i en konfrontation/konflikt.

Då borde det räckt med undanskaffandet av offret inte styckning/skändning av en död person. Är inte lgh MP så kan jag inte se att mtGM har behov av en styckning för transport, inte ens om det vore sommarstugan, då är det bara att forsla ut direkt i terrängen och inte komplicera det med styckning.

Var är hennes persedlar och även hans egna kläder vid brottet, har polisen redan dessa i beslag eller saknas de ??
Finns det en FP3 som även är MP ??
Styckningen kan, för allt vi vet, ha rent praktiska skäl. Det är väl statistiskt sett det mest sannolika. Har svårt att dra mig till minnes några styckmord där styckningen inte har varit praktiskt betingad. Jag tänker på finnen som styckmördade sin sambo i Gubbängen, eller däromkring, och försökte sänka henne i en sjö utanför Södertälje, som ett färskt exempel. Eller på negern som mördade och styckade sin flickvän (eller vad hon nu var till honom) och kastade henne i Mälaren i trakterna av Ekerö. Nä, att stycka av andra skäl än rent praktiska tror jag är synnerligen ovanligt, även om det förekommer givetvis, men då kanske främst av rent raseri/drogpåverkan/psykos. Som han som mördade och halshögg sin kvinnliga kamrat i USA (om jag inte minns fel) och sedan nöjt fotade hela eländet. Finns tråd i MGB tror jag. Men, då lutar jag åt att GM är mer stolt över sitt verk och troligen skulle en sån dårfink erkänna, med ett nöjt leende på läpparna.

Men, nu ska jag inte dra iväg för mycket i spekulerandet. Vad jag vill ha sagt är att jag tror att uppgifterna om ritualmord stämmer illa med vad vi vet om KJ. Och ad är ens ett "ritualmord"? Nä, jag är skeptisk. Jag tror förklaringen till mordet är relativt banal och att styckningen är praktiskt betingad alternativt möjligen utförd i någon form av psykotiskt raseri utan rituellt syfte.
Citera
2013-06-23, 16:57
Medlem
saltapinnars avatar
Källor säger det ena och det andra ang detta fall.
Min tanke är att VB och MGM grälat om något,sen har det ena lett till det andra helt enkelt.
Det skrivs om en massa olika tider där telefonen varit uppkopplad.
Jag vill få det till att gärningsmannen fifflat med den, mgm är ju väldigt kunnig i stora delar av skog o mark och vet säkert var signaler inte fungerar.

Men till bilen som polisen var intresserad av avfärdades ju en,men sen den andra bilen vilket MGM stod bredvid,har man fått reda på något om den bilen.
Att åklagaren inte vill säga så mkt på frgor kan det vara så att det kan finnas en gärningsman till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in