Citat:
Ursprungligen postat av
Fettsugning
Nja. De spekulerar utifrån uppgift om att det skulle vara ett mönster som huggits in på hennes kropp. Sen vet vi inte vem källan är och hur tillförlitlig denna är. Vad jag menade var att det inte finns några offentliga uppgifter om rituella inslag utan snarare journalister som gått i spinn på uppgifter från oklar källa. Visst, jag säger inte att det är felaktigt, men tycker att man bör ta de uppgifterna med en stor nypa salt.
Sen benens placering har det ju spekulerats massor om, men det troliga, enligt uppgifter i tråden, är väl att de inte var särskilt rituellt placerade utan snarare lutade mot en vägg alternativ låg ned på golvet. Men, dessa uppgifter är förstås osäkra.
Sen har jag svårt att se KJ, som får betraktas som mest sannolike GM, som rituell mördare, utifrån vad vi vet om honom. Med hans bakgrund har jag svårt att se varför han skulle ritualmörda en f.d. flickvän. Han tycks ju snarare ha kristna värderingar. Möjligen har han i någon form av blint raseri velat skända henne.
Jag tror att GM har på något sätt plågat offret med "eggvasst föremål" i någon form av dominans, ilska, total likgiltighet mot/för offret. Någon form av våldslusta som jag iaf inte kan föreställa mig men kraftigt övervåld är något som har förevarit i mordet.
Finns ju ingen orsak till styckning om det bara vore ett mord i hastigt mod i en konfrontation/konflikt.
Då borde det räckt med undanskaffandet av offret inte styckning/skändning av en död person. Är inte lgh MP så kan jag inte se att mtGM har behov av en styckning för transport, inte ens om det vore sommarstugan, då är det bara att forsla ut direkt i terrängen och inte komplicera det med styckning.
Var är hennes persedlar och även hans egna kläder vid brottet, har polisen redan dessa i beslag eller saknas de ??
Finns det en FP3 som även är MP ??