Citat:
Ursprungligen postat av
Lagro
Om KJ hade varit gärningsmannen hade mordet skett i bostaden och kroppen styckats, för att lätt kunna forsla ut den.
Nu kan man vara helt övertygad om att någon brottsplats fanns inte i bostaden, därför det kan tas för givet en mycket noggrann undersökning om det har gjorts, samma sak gäller bilarna som han kunnat använda.
Att KJ skulle ha mördat VB ute i naturen eller annat ställe och sedan styckat kroppen och forslat bort den måste ses som långsökt och orimligt.[/b] Om så skulle varit fallet att ett mord skett där, hade gärningsmannen med all sannolikhet lämnat kroppen där också.
Jag anser åklagarna har bränt det mesta av sitt krut, de har inte mycket mer att komma med.
Eftersom VB hade något slags förhållande till KJ, har hon säkert lämnat vissa spår efter sig.
Jag är övertygad det här mordet kommer inte att lösas om inte brottsplatsen hittas.
Jag anser att brottsplatsen den finns i en bostad och styckningen gjordes för att underlätta bortforslingen, men var, det är frågan ?
En stor belöning till den som kan lämna uppgifter att mordet löses, är nog enda sättet att få en lösning på mordet.
Inser du inte att dina påståenden saknar logik och strider mot sunt förnuft ? Handfasta bevis saknas såvitt vi vet i dagsläget, men starka indicier är trots allt snubblande nära att utgöra tillräcklig grund för ett framgångsrikt mordåtal mot KJ.
Dels hade denne haft en relation med mordoffret, dels berättade KJ i ett missriktat försök att vända bort misstankarna från sin egen person att hon besökt honom under e.m./kvällen och han kan därmed ha varit den sista som sett henne i livet vid en tidpunkt då hennes mobil av någon anledning blev okontaktbar, d.v.s. vid 21:-tiden, samt dels äger/disponerar KJ en bil vari blod från Vatchareeya påträffats. Tycker detta borde ge dig lite att suga på, Lagro. Inte en dorf att KJ med trovärdighet kan frånsvära sig åtminstone delaktighet i händelserna som satte punkt för VB:s liv.
Edit: Vad spaningsledningen nu inriktar sig på är förmodligen att utröna om KJ utfört det här illdådet på egen hand eller om han har haft medhjälpare och att det handlat en mordorgie i form av ett låtsaskrig för soft air gun-fantaster med VB ditlurad som ett villebråd att nedlägga.