2013-05-29, 02:12
Medlem
ace_secs avatar
Akrobaten hänvisar till dagens fynd och att KJ är körd..

Någon som vet hur lång tid ett DNA-test tar? Låt säga att man funnit blod på den upphittade spaden, hur lång tid tar det att fastställa om det är VB:s?

Rent spontant känns det som att dagens fynd (jackan, rep, spade) inte kan säga om han eller VB har nån anknytning till dessa. Proverna på dessa tar väl längre tid än en dag?
Citera
2013-05-29, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Ta även foton om du kan.

Jag fotar både bodsvedan & garnisionsgatan garaget:-)
Citera
2013-05-29, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Jag fotar både bodsvedan & garnisionsgatan garaget:-)

kan inte carporten annars vara hermelinsgatan/lulevägen innergården mot hökgatan?
Citera
2013-05-29, 02:17
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Jag är född där uppe så jag vet nog mer än dig om det verkar det som,har aldrig sett nån skotta ett sånt där garagetak.
Endast om det är risk för gående vid takras,men det är knappast någon gångväg runt det där lilla avsides garaget.
Hade det varit ett privat husgarage hade jag förstått om ägaren skottat det,men inte en hyresvärd!

Säger inte att spaden har med mordet att göra,men tveksamt att det är en snöskottarspade.

Jag brukar skotta en del tak på vintrarna åt diverse plåtfirmor, oftast så krävs det att fastighetsägarna är oroliga för rasrisk eller att taket buktar in. Tvivlar också på att dem taken skottas, inget jag uppmärksammat.

Edit; Ska bli spännande och se vad Akrobaten0808 menade, hoppas det är som han säger så alla i Boden kan pusta ut, men främst familjen.
Senast redigerad av Astrologeen 2013-05-29 kl. 02:21.
Citera
2013-05-29, 02:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Akrobaten hänvisar till dagens fynd och att KJ är körd..

Någon som vet hur lång tid ett DNA-test tar? Låt säga att man funnit blod på den upphittade spaden, hur lång tid tar det att fastställa om det är VB:s?

Rent spontant känns det som att dagens fynd (jackan, rep, spade) inte kan säga om han eller VB har nån anknytning till dessa. Proverna på dessa tar väl längre tid än en dag?

Läste 8h nånstans, obekräftat, men fråga MrsMagoo, hen är en fena på det här

Jag misstänker att det är en skröna att ett test tar så förbaskat lång tid, jag inbillar mig att testet går relativt snabbt, inkl.lunchrast , men att SKL har många ärenden att behandla, därför blir det väntetid. Kan tänka mig att man kan begära förtur i vissa akuta fall, och vi har ju bevisligen en åklagare som lär ha några svettpärlor i pannan.
Citera
2013-05-29, 02:27
Medlem
Spade och rep finns väl i var och varannan bil i norrbotten vintertid, har själv haft användning för dessa ett flertal gånger. Skotta loss däck o bil och sedan någon medmänniska som stannar till och drar upp bilen.

Att finna dessa hjälpmedel på ett garagetak är ju inte så konstigt då tillgängligheten är stor, någon öldrickande ungdom som roat sig med det som hittats.
Citera
2013-05-29, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Alltså den här tråden är vansinnig, man försöker hålla sig ajour men ständigt känns det bara som "få se nu var det på flashback eller i AB jag läste det? Och var nånstans såg jag det där? Hmmm *klia hårbotten*
Hur som helst, jag är nästan hundra på att jag sett en screenshot från facebook i den här tråden, där en bekant/vän till KJ skriver typ "Vart tog Kibba vägen?" och sen, vilket verkade ha varit riktat direkt till KJ: "Var är spaden?", följt av en kortare, obegriplig konversation där det såg ut som att kompisen pratade med sig själv.
Lät iaf som att KJ hade lånat en spade av denne kompis.

kanske att KJ smsade om att att han hade dambesök och att det fanns kompisar som var ute nånstans i skogen och festade, som övertalade honom att ta dit damen. Hon ville inte men han såg till att hon följde med, där ute hände det grejer.
Citera
2013-05-29, 02:30
Moderator
OYs avatar
Om det ligger något i det vi fått höra om att KJ är körd nu, så tror jag mest på spåret i loftgången, VB blod, eller spaden i skogen som en observant forumit säger sig ha hittat. I samband med det fyndet tror jag att man kan ha hittat tillhörigheter från både VB och KJ, mobil, kläder från båda, händer, ja till och med 1 gul ica påse med skolböcker, det skulle inte förvåna.
Citera
2013-05-29, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det ligger något i det vi fått höra om att KJ är körd nu, så tror jag mest på spåret i loftgången, VB blod, eller spaden i skogen som en observant forumit säger sig ha hittat. I samband med det fyndet tror jag att man kan ha hittat tillhörigheter från både VB och KJ, mobil, kläder från båda, händer, ja till och med 1 gul ica påse med skolböcker, det skulle inte förvåna.

det i loftgången kan ju likväl vara blod från hunden han hade ihjäl? någon som vet när detta skulle hänt? hoppas hursom att bevis kommer fram så den skyldige vem det än är åker in och får sona sitt hemska brott!
Citera
2013-05-29, 02:37
Medlem
Mouchinos avatar
Hmm är detta nån slags bunker eller?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3295095623323&set=a.3295030541696.2 127148.1445803303&type=3&theater
Citera
2013-05-29, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Hmm är detta nån slags bunker eller?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3295095623323&set=a.3295030541696.2 127148.1445803303&type=3&theater

finns så sjukt mycket bunkrar och olika gömställen i boden så man kan knappt tro det..
Citera
2013-05-29, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
frågar dig eftersom du verkar ha någorlunda koll på "satanister" i övrigt, OM detta skulle röra sig om en ritualgrej (ev satanisk ritual) o dessa 9 knivhugg faktiskt bildar ett mönster som inte är en slump... vad är det för jävla mönster? (ursäkta en obefogad svordom)
vilka "sataniska" mönster har 9 punkter? eller har vi övriga symboler som ingår i ritualer där 9 "hugg" skulle kunna utgöra ett mönster?
vi tänker lite generellt?

upp och nedvänt kors?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in