2013-05-28, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PanelHona86
Jag är Bodensare, kände dock inte VB och känner inte KJ mer än att jag vet vem han är, samt att jag har en kompis vars pojkvän också är kompis med KJ.

Ang att han skulle vara nykterist -skitsnack, kan jag säga eftersom han spårade på en fest förra sommaren (jag kikade bara förbi, han hade druckit way to much och skrek och gapade så lägenhetsinnehavaren slängde ut honom...
Min kompis som känner honom är också en av de ungdomar som för ca 2 veckor sedan var med KJ i föräldrarnas stuga, även då drack han, men mera måttligt...
Ang hunden, så har min kompis och hennes pojkvän sett efter den några gånger - den dog av att ha tuggat på kablar, styckades i 2 delar, packades i plastsäck och dumpades i älven ( det vet polisen, min kompis o hennes pojkvän har berättat det. )

Vem styckade hunden och varför??
Citera
2013-05-28, 17:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Såg du inlägget jag citerade? Läste du det?
Någon ville veta mer om AN och jag såg bara att hon jobbade där. Jag fyllde på eftersom inlägget jag citerade visste inte riktigt vart hon jobbade nu.

Fantiserar inte om någon styckning i köket.
Sa bara att det fanns ett möjlig teori.
Återigen, tycker kopplingen mellan AN-MB och VB är starkare än KJ och VB.

Får jag tycka det?

Visst får du tycka det, men då får du förstås förstå att vissa tycker du är jävlig ointelligent som tycker så.

VB tränade karate i cirka ett år, så länge vet vi att hon kan ha känt MB, innan dess finns inga uppgifter. KJ var hennes ex och de kände varandra åtminstone sedan flera år tillbaka. Att kopplingen till KJ är betydligt starkare än till MB och AN säger ju sig själv.

Så länge ingen kan påvisa att MB och AN saknar alibi och även kan påvisa hur de kommer in i händelsekedjan med början när VB lämnar KJ klockan 21 så är dessa gissningar ingenting värda, varenda spekulation faller på ovanstående och när alla spekulationer faller på ovanstående så är det bara bortkastad tid för de som skriver dessa inlägg och bortkastad tid för de som läser dessa inlägg.
Citera
2013-05-28, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Det är nog dina tidigare inlägg som jag har läst då. Jag hävdar bestämt att det här har något samband med mordet på VB att göra. Hundens död var väl i vintras?

Jag kan ta reda på när detta skulle inträffat
Citera
2013-05-28, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Som det pratats om tidigare, tycker det står "JAG STÅR FÖR" och sen något otydligt efter.

En del fick det till JAG STÅR HÄR..... lite mer bisarrt med tanke på att fötterna tydligen stått där...
Citera
2013-05-28, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PanelHona86
Jag är Bodensare, kände dock inte VB och känner inte KJ mer än att jag vet vem han är, samt att jag har en kompis vars pojkvän också är kompis med KJ.

Ang att han skulle vara nykterist -skitsnack, kan jag säga eftersom han spårade på en fest förra sommaren (jag kikade bara förbi, han hade druckit way to much och skrek och gapade så lägenhetsinnehavaren slängde ut honom...
Min kompis som känner honom är också en av de ungdomar som för ca 2 veckor sedan var med KJ i föräldrarnas stuga, även då drack han, men mera måttligt...
Ang hunden, så har min kompis och hennes pojkvän sett efter den några gånger - den dog av att ha tuggat på kablar, styckades i 2 delar, packades i plastsäck och dumpades i älven ( det vet polisen, min kompis o hennes pojkvän har berättat det. )

Men varför göra sig omaket att stycka hunden? De flesta hade väl grävt ned hunden? Känns inte helt logiskt att stycka den och kasta i en älv??
Citera
2013-05-28, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegoldenjet
Det var en "jordspade" med mörkgrönt handtag. I en skog drygt 1km från KJs hem
Kontakta polisen med fyndet
Citera
2013-05-28, 17:12
Medlem
Eftersom det diskuteras så friskt om KJ:s hunds död undrar jag...Tänker ni att han dödat den? Provstyckat?
Citera
2013-05-28, 17:13
Bannlyst
Att MB varit sugen på lite asiatiskt i form av VB det finns bekräftat. Om han har doppat det vet vi kanske inte men efter AN:s kommentarer så tyder ju mycket på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
det finns med på sida 1337 både framåt å bakåt :-P
Ja men har nån bildredigeringskunnig kollat på det och kommit med nån trolig slutsats?

Jag får ju definitivt för mig det är skrivit nånting. Men kan ju inte ett skit om bildredigering som kanske isådanafall kunde bekräfta om det verkligen är skrivit nånting med blod.
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Visst får du tycka det, men då får du förstås förstå att vissa tycker du är jävlig ointelligent som tycker så.

VB tränade karate i cirka ett år, så länge vet vi att hon kan ha känt MB, innan dess finns inga uppgifter. KJ var hennes ex och de kände varandra åtminstone sedan flera år tillbaka. Att kopplingen till KJ är betydligt starkare än till MB och AN säger ju sig själv.

Så länge ingen kan påvisa att MB och AN saknar alibi och även kan påvisa hur de kommer in i händelsekedjan med början när VB lämnar KJ klockan 21 så är dessa gissningar ingenting värda, varenda spekulation faller på ovanstående och när alla spekulationer faller på ovanstående så är det bara bortkastad tid för de som skriver dessa inlägg och bortkastad tid för de som läser dessa inlägg.

Bara för att dom är ex med varann så finns det ett motiv att stycka tjejen?
Jag tycker inte kopplingen/motivet/konflikten/triggaren/sista droppen finns mellan VB och KJ.
Varför skulle dom vara oense och vad skulle dom vara oense över?
Vi vet ju inte hur länge KJ och VB varit ihop, dom kunde lika gärna bara varit ihop i 2 veckor.
KJ hade ju en ny tjej som han tydligen gillade (enligt den där dejtsidan, fast den var gammal).

VB och MB prasslade med varandra och AN fick redan på det.
Där finns kopplingen/motivet/konflikten/triggaren/sista droppen.
Att AN lever rövare på Facebook och vräker ur sig osmakliga saker gör saken inte bättre.

Jag får väl vara ointelligent då
Citera
2013-05-28, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Eftersom det diskuteras så friskt om KJ:s hunds död undrar jag...Tänker ni att han dödat den? Provstyckat?

det är just därför jag frågade om varför man gör sig omaket att stycka en död hund? när man bara kan gräva ned den?

känns helt ologiskt "oj, min hund dog av att ha tuggat på kablar, vänta nu, jag styckar den och kastar den i älven..."
Citera
2013-05-28, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000

Den åt ju på en el-kabel och small i luften. Inte konstigt att det droppade blod från påsen med hunden i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in