2013-05-27, 00:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbukkake
Ja,vi kan vi nog nu utesluta att brottsplatsen och styckningen skett i KJ´s lägenhet för då skulle mordet varit uppklarat ! mordplatsen och styckningen har med sannolikhet skett i nån skog innan det fraktades och lades ut på dom upphittade platserna.

Och skrapsåren på VB´s ben uppkom nog direkt efter mordet där mördaren förmodligen dragit in kroppen i nått buskage eller skymd plats dels för att inte göra kroppen synlig sen därefter styckats på plats.
Sen om mordet och styckningen skett i anslutning av fyndplatserna eller om det fraktas med bil dit återstår att se..
Intressant här: Är hur mördaren haft eller fått tillgång till för slags utrustning för styckningen och om det är sopsäckar som andvändts till flyttningen av delarna ??

Sen även intressant aspekt är den sista mobilsignalen från VB´s mobil som spårades till nån mast vid nått plats. Och hur ska man tolka de två skriken grannen hörde från KJ´s lägenhet ??
Och det skumma sättet som delarna hittades på som mördaren ville det skulle hittas.. ja,jag vågar säg att mordet va planerat enligt dom bevisen man har i dagsläget..

Då kanske du kan presentera ett motiv också, vad skulle det kunna vara? Överlagt mord, hm? Jag kan bara hitta en känd omständighet som skulle kunna tyda på det, att han enligt en vän uttalat sin vilja att prova på att döda för att känna hur det känns, vad tror ni?
Citera
2013-05-27, 01:00
Bannlyst
Intressanta bilder. Svårt att avgöra hur delarna arrangerats utifrån märkena, men min info om att dom var inne mot väggen tycks ju stämma.
Kan vara så att underbenen stod upp närmast väggen och låren var lagda i kors längre in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han ljuger kanske inte när han säger att han drack öl den där kvällen, och det vore ju dumt att stupa på mållinjen genom att åka fast i en nykterhetskontroll, då är det kanske bättre att ta småvägarna och inte allt för långt bort för att minska risken?

På tal om småvägar så finns det vad jag kan se på google maps väg in i området från svedjebergsleden istället för att använda vägen genom erikslunds området där det skulle vara större risk att någon uppmärksammar en bil som åker upp inte bara en utan flera gånger kanske. Från svedjebergsleden så är det inte bebyggelse vid avfarten.
Från bodsvedjan så blir det småvägar där kanske inte länsman står med promille mätaren i högsta hugg.
Det ligger också nära svartbyleden där den häktade greps.
Citera
Medlem
Sokkos avatar
Försvararen är inte så populär utifrån andra uttalanden som han har gjort heller. Från Nsd.se:s läsarkommentarer:

Citat:
Bo Forsberg kanske skulle ha tagit reda på en del fakta innan han öppnar truten! D
Samlingen som igår var i boden var ingen manifestation utan en ren MINNESSTUND för att hedra den mördade flickan och hennes anhöriga! INGEN av oss talhållare sa ena ett ord kring han som sitter häktad! Även om han vart dömd för det så hade det ändå inte blivit någon hatauktion utan detta var för att HEDRA offret o dom anhöriga! Det kommer att bli en manifestation längre fram men den kommer inte heller handla om han som sitter gripen utan om mäns våld mot kvinnor i allmänhet, hade du haft minsta yrkesstolthet så hade du tagit reda på fakta som ingår i ditt jobb! Skämmes
Citera
2013-05-27, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då kanske du kan presentera ett motiv också, vad skulle det kunna vara? Överlagt mord, hm? Jag kan bara hitta en känd omständighet som skulle kunna tyda på det, att han enligt en vän uttalat sin vilja att prova på att döda för att känna hur det känns, vad tror ni?

Tycker inte det verkar speciellt överlagt alls...
Citera
2013-05-27, 01:03
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag fick uppfattningen att det irriterade sms:et skrevs på dagen men lästes först på kvällen.
KJ hämtade inte VB förrän runt 16:00.

Håller med där. Min hjärna har etsat "skrevs under dagen, men upptäcktes först på kvällen.." Hittar dock inte var jag läste det.
Citera
2013-05-27, 01:04
Medlem
Konservativ-Mans avatar
Okej, dags för en liten sammanfattning om varför KJ troligen är det "hetaste spåret" och troligen den mest sannolika gärningsmannen:

(Denna sammanfattning ersätter inte Quarrels eminenta sammanfattning i första inlägget.)

1. Sista förmodade livstecknet från VB är den 4:e maj när hon skriver ett Facebook-inlägg.

2. Några dagar senare, den 5:e eller 7:e maj anmäls hon försvunnen.

3. Polisen börjar sannolikt omgående att agera efter rutiner och skriftliga instruktioner gällande personer som är anmälda försvunna.

4. Personer i VB:s direkta närhet och vidare umgängeskrets kontrolleras.

5. De som har pålitliga och "säkra" alibi, som givetvis har kontrollerats, avförs från utredningen.

6. De som inte har alibi, eller osäkra sådana, kontrolleras ytterligare. Troligen spanar polisen på dessa personer för att se hur de agerar och vad de gör.

7. Ytterligare personer avförs från utredningen trots att de kanske saknade alibi.

8. Kvar finns då en person, eller kanske några ytterst få personer.

9. Till slut finns endast en person kvar och denne saknar alibi och beter sig i övrigt misstänkt.

10. Personen anhålls på den lägre misstankegraden.

Svårare än så behöver inte förklaringen vara till varför KJ är mest intressant...
Senast redigerad av Konservativ-Man 2013-05-27 kl. 01:12.
Citera
2013-05-27, 01:05
Medlem
ace_secs avatar
Att händerna är borta tror jag mer är en slump.

Jag tror att få impulsiva mördare har kunskapen om att DNA kan finnas under offrets naglar osv...
Citera
2013-05-27, 01:09
Medlem
Lysrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
Häxjakt?

Hmm.. nog får man en känsla av occultism mm om nu detta med ritualmord stämmer, vilket isåfall torde passa illa med en GM som är fixerad av vapen, millitär osv. Passar inte ihop alls.

Finnes det nån källare på ödehuset tro och vad kan man isåfall hitta där..

Inga mystiska symboler osv på väggar inne / ute ? Vid dörrar osv.
Senast redigerad av Lysror 2013-05-27 kl. 01:12.
Citera
2013-05-27, 01:11
Medlem
Tog mej friheten att testa lägga upp iaf två av Akrobaten0808 s bilder , hoppas det funkar för er som inte ser dom andra länkarna.

http://i43.tinypic.com/4khd3a.jpg

http://i39.tinypic.com/2hpndqx.jpg

http://i41.tinypic.com/30a6eiu.jpg
Senast redigerad av Alandriel 2013-05-27 kl. 01:34.
Citera
2013-05-27, 01:12
Bannlyst
Vad är oddsen att vi får ta del av bilderna på kroppsdelarna? Den som hittade före polisen kanske tog några snabba bilder.
De kommer nog inte att bli offentliga i FUP, gissar jag.
Senast redigerad av asshat 2013-05-27 kl. 01:15.
Citera
2013-05-27, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
VB var utsatt för både hot, förtal och ofrdande

Åtminstone i hennes värld så upplevde hon det som det. Har 5 års erfarenhet av personer med neuropsykiatriska funktionshinder och dessa personer har svårt att sålla och bearbeta konflikter som de själva är med om. Ofta är det alla andras fel och själv är man offer och den utsatte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in