2013-05-26, 15:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag funderar lite på KJ:s bakgrund. På en av bilderna som länkats sitter han och klappar en hund i en lägenhet som jag tycker ser fin ut. Många bilar tycks finnas i hushållet och sommarstuga finns. Nu vet jag att hus/lägenheter inte kostar någon större slant i Boden, men ändå. Vad jobbar parenteserna med?

Jag kan inte riktigt släppa tanken på att han fått hjälp av någon/några som står honom nära.
Citera
2013-05-26, 15:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
AN hade nog tänkt att VB skulle få en omgång, men inte att han skulle mörda henne. AN trodde nog i första inlägget att hon höll sig undan och slickade såren. Därför skrev AN att hon kanske inte ens är vid "liv". Sen kom kackerlackan. När man väl hittade kroppsdelarna förstod AN vad hennes rykte ställt till med. Det har ju varit knäppt tyst från AN sedan fynden. Tror hon mår ruskigt dåligt i dag. Hon visste nog inte vad KJ var kapabel till.

Men någonting allvarligt som hotade familjen hade nog VB ställt till med.

Var hittar du kopplingen mellan AN och KJ, har du länk?
Citera
2013-05-26, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
det skulle kunna vara så... AN/MB var nog också rädd för att bli polisanmäld av VB igen... MB var nog rädd för att sanningen skulle nå AN...

Är KJ stark nog till att stycka och bära en kropp??
Den uppbrända bilen.. fanns det blodspår i den?

Det är många frågor.... hoppas att sanningen uppdagas snart..........................

Har sett några kommentarer om en uppbränd bil . Var blev bilen uppbränd och när ? Hittar inget om en uppbränd bil i Boden på NSD eller Kuriren
Citera
2013-05-26, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Förmodligen så var AN riktigt förbannad på VB och när hon nu såg att VB fick ytterligare uppmärksamhet så passade hon på att trycka till henne ett par gånger.

Nu sitter många och försöker tolka, igen, varför hon gjorde så och vad det har för betydelse.

Förmodligen ingen betydelse alls för detta fall och denna tråds del, hon är en bitterfitta som inte tålde VB och det ville hon visa alla i hela världen.
Vi ska inte heller glömma bort VB`s mammas fb inlägg på MPS sida.
Citera
2013-05-26, 15:14
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirforceSpecOp
Inga kommentarer?

Borde han inte ha arrangerat alla kroppsdelar på ett och samma ställe om han ville framstå som djävulsdyrkare?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Nja, nu står det dock att han begärts häktad halvtimmen innan tidsfristen gick ut och att häktningsförhandling sker imorgon.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7676711

Ja det har jag uppfattat och jag känner också en oro inför morgondagen.
Vad som helst kan hända,är han skyldig så blir han kvar i förvar men har dom inget mera
att gå på så har han och familjen ett helvete att vänta utan dess like.

Jag undrar ifall han har lagens rätt att lämna Boden ifall han blir "fri" imorgon?
Citera
Medlem
Rolhens avatar
Se på Knutby. En dominant person anstiftar till mord.Mördaren var lätt ledd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Gärningsmän i sådana här fall ger sig i princip aldrig ut i okända områden där de känner sig otrygga. Därför väljer de ett område som de känner utan och innan och dumpar kroppen där. Enkel psykologi.
OT: En random seriemördare kan dock känna sig trygg i gärningsstunden, även på främmande eller icke rekognoscerad plats. Det kan vara blandade känslor, kallt agerande varvat med spänningen att riskera bli upptäckt. Det utesluter förstås inte att en eventuell sådan GM väljer rekognoscerade platser. Allt är möjligt i en förbrytares agerande. Att känna offret eller inte känna offret. Att dumpa nära eller dumpa långt bort (i förhållande till mordplatsen eller hemmet, för offret eller GM). Ovanstående är baserat på det jag läst i en förvisso kritiserbar bok, Sven Å Christiansons I huvudet på en seriemördare (2010).
Citera
2013-05-26, 15:15
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodrasta
KJ har körkort, VB höll på att ta körkort. Kan det va de studierna det var frågan om?

BRA tanke! Mycket möjligt!
Citera
2013-05-26, 15:16
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Förmodligen så var AN riktigt förbannad på VB och när hon nu såg att VB fick ytterligare uppmärksamhet så passade hon på att trycka till henne ett par gånger.

Nu sitter många och försöker tolka, igen, varför hon gjorde så och vad det har för betydelse.

Förmodligen ingen betydelse alls för detta fall och denna tråds del, hon är en bitterfitta som inte tålde VB och det ville hon visa alla i hela världen.

Ja, så kan det vara, men hon tycks ha glömt att hon står och säljer te i en butik mitt i stan. Om man har den positionen kanske man skulle tänka att det kan skada affärerna? Nej, hon tänkte nog inte längre än näsan räcker, att hennes uttalande kanske skulle skada makens affärer. Han drev väl en restaurang/cateringfirma också?

Var MB VBs arbetsgivare? Var det så de lärde känna varandra, och så VB kom in på karaten?

http://www.allabolag.se/9697418375/B*rg_och_Tak*hana_HB *=e
Citera
2013-05-26, 15:18
Medlem
Jo det har du rätt i

Å andra sidan kanske han inte tänkte helt klart vid tillfället utan att det blev ett infall innan han stack från platsen. Men vad tror du om scenariot i övrigt?

Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Borde han inte ha arrangerat alla kroppsdelar på ett och samma ställe om han ville framstå som djävulsdyrkare?
Citera
2013-05-26, 15:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Vi ska inte heller glömma bort VB`s mammas fb inlägg på MPS sida.

Exakt vad jag säger, det finns uppenbart ett behov av att diskutera detta näthat, jag håller mig dock till diskussioner om mordet istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in