2013-05-25, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Off topic: går det inte bara att lägga ner diskutionen om aspberger? Jag är gift med en psykolog, som utreder olika personlighetsstörningar osv. KJ uppvisar möjligtvis en antisocial personlighetsstörning. Några av grundkriterierna där är tex. plågar djur, kriminell sysselsättning, svårt med sociala kontakter osv.

Asperger betyder många gånger inte att man har, några större funktionsnedsättningar. Dock ofta ett överdrivet intresse av något slag. I KJ:s fall vapen. I andra fall kanske det är datorer. Den personen kan vara fullt fungerande i samhället, jobba som tex. programmerare osv. Det som stämmer överens med båda diagnoserna, är att man har problem med känslouttryck, läsa andra människors känslor osv. KJ kanske är feldiagnostiserad. Det är inte lätt att få fram en korrekt diagnos.

Mod får ta bort mitt inlägg, om jag är alldeles för off.

Det som känns viktigt är ju att få fram, vem som mördat kvinnan på detta bestialiska vis.
Och visst lutar det ju åt KJ. Vi får bara hoppas på att sanningen kommer fram jäkligt snart, och att polisen kan binda någon till brottet.

Väl mött

Hej. Håller med dig fullt ut och tycker också att mkt tyder på en antisocial personlighetsstörning. I vanliga fall tycker jag att AS pratet är OT. Men inte i detta ärende eftersom mkt spelar in hur personens beteende är. Är själv beteendevetare/ sociolog och har lång erfarenhet liksom utb kring personer med NEP diagnoser.
Har även läst en del kriminal sociologi och gjort uppsats kring serie mördare. OT
Citera
2013-05-25, 10:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Man högg ju av händerna på människor förr när de stulit något. Vad hade VB stulit? Gm's hjärta?
Kanske.
Är märket ett tecken på ritualmord så ingår med stor sannolikhet styckningen däri.
Citera
2013-05-25, 10:27
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodrasta
Ett litet tips:
Sök på satanistiska ritualmord
När man gör det är 3:e träff wiki
http://sv.wikipedia.org/wiki/Satanic_ritual_abuse

Den artikeln inleds med:
Sedan 9 hugg?
Ett pentagram t.ex blir 10 hugg, eller har ngn en ide om hur 9 hugg bildar ett ritualmordsmönster?
Citera
2013-05-25, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sankara
Jo. Däremot tyder mycket lite på att KJ gillade att välta gravstenar och uppochned-vända kors. Samtidigt hade han ju en hel del ganska oklara sidor på Facebook han gillade, kanske har han blivit lite väl inspirerad av den somaliska rörelsen al-Shabaab?

snart kommer det fram att KJ haft anknytning till Al-qaida också.

Fasen vad folk svävar iväg med det här rituella.
Citera
2013-05-25, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Borde det inte synas på datorn om KJ har besökt hemsidor med rituell anknytning?

bara om man är oförsiktig som *n*k*t*
Citera
2013-05-25, 10:30
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sankara
Jo. Däremot tyder mycket lite på att KJ gillade att välta gravstenar och uppochned-vända kors. Samtidigt hade han ju en hel del ganska oklara sidor på Facebook han gillade, kanske har han blivit lite väl inspirerad av den somaliska rörelsen al-Shabaab?

Ja när jag såg den somaliska krigarsidan sprang min fantasi iväg med mig... KJ var ute i skogen och lekte krig då han stötte på några somaliska flyktingar som värvade honom till rörelsen... Mordet på VB var således ett inträdesprov.

Svensk militär vill ju inte ha KJ, men KJ vill kriga och döda till varje pris. Pga bitterhet tar han värvning i al kajda...

Förresten kanske vi inte ska svamla iväg med allt nu...
Senast redigerad av ME077 2013-05-25 kl. 10:36.
Citera
2013-05-25, 10:31
Medlem
Här är om en präst som gjorde nio punkteringar över hjärtat på en nunna han mördat. Som en demonisk symbol. Ett upp och nedvända crusifix

http://www.nydailynews.com/news/justice-story/justice-story-killer-priest-murders-nun-chapel-sacristy-leaves-demonic-stab-pattern-heart-article-1. 1162927

http://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Margaret_Ann_Pahl
Citera
2013-05-25, 10:31
Medlem
Sankaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Fasen vad folk svävar iväg med det här rituella.
Precis. Folk svävar iväg på allt möjligt, det är väl en bieffekt av att fallet drar ut på tiden.

Tycker för övrigt att idén om en tyst minut i en tråd är jättetöntig.
Ni får väl vara tysta framför era tangentbord om ni vill.
Citera
2013-05-25, 10:33
Medlem
wire2s avatar
Suck!
Bara för att man utför något som kan tolkas som en ritual eller en ritualhandling så behöver inte det betyda något. Och man kan absolut inte dra någon slutsats att det skulle vara något satanistiskt eller något annat okult bakom!
Så lugn i backarna och dra inte förhastade slutsatser. Det blir bara tröttsamt att läsa folks fantasier den ena värre än den andra. Vi alla har ritualer både jul och midsommar. Ofta upprepas en ritual men så behöver inte vara fallet.Det kan vara något för att manifestera en känslomässig händelse även om det är en skändning av kroppen i form av mönster som karvas eller skärs in. Hur bisarrt det än låter.
Citera
Medlem
Sankaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Ja när jag såg den somaliska krigarsidan sprang min fantasi iväg med mig... KJ var ute i skogen och lekte krig då han stötte på några somaliska flyktingar som värvade honom till rörelsen... Mordet på VB var således ett inträdesprov.
Vi får hålla utkik på Youtube efter avrättningsvideon. Ägde Vatchareeya något större tankfartyg?
Citera
Medlem
Scires avatar
Rituellt behöver inte betyda att det är ett ockult eller religiöst arrangerande av kroppsdelarna. Det kan ju vara en annan tanke eller mening bakom och kanske inte så fantasieggande som man kan få för sig när man läser tidningsrubriker.
Citera
2013-05-25, 10:37
Medlem
Sedan finns ju The nine pointed star som symbolik och som bildar ett Pentagram

http://mankindlastchance.wordpress.com/2009/02/07/the-nine-pointed-star/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in