2013-05-08, 03:49
Medlem
mendokses avatar
Hur omvänder man en feminist?

Jag är ute efter länkar till texter, videor och annat som av sig själva skulle kunna få en feminist att tvivla på sin ideologi. Något som har slagkraften att få feministen att ge upp sin dogmatiska världsbild och istället börja tänka mer fritt.
Jag kan börja med detta tal från NY Libertarian Convention som skedde nyligen, talet är i princip en entimmes-sågning av den amerikanska feminismen.
http://www.youtube.com/watch?v=3dwLzB0kFxI&feature=youtube_gdata_player

Mycket sevärt och mycket länkvärt.
Senast redigerad av mendokse 2013-05-08 kl. 03:58.
Citera
2013-05-08, 06:01
Medlem
Se hjernvaske från nrk, mycket bra dokumentärserie om genus.
Citera
2013-05-08, 07:39
Medlem
narlysimpeltons avatar
könskriget

https://www.youtube.com/watch?v=bw8XpOoh9ak
Citera
2013-05-08, 09:13
Bannlyst
Är det en kvinnlig feminist så stavas lösningen kuk.
Omvända en feminist cold turkey funkar nog inte det är trots allt en livslång indoktrinering man får fightas mot här så vi får gå djupare än så och verkligen gå till roten med problemet.
Så håll lite grundläggande kurser i logik skulle nog funka och se till att rusta upp psykvården igen så alla dessa feminister med paranoida vanföreställningar skulle få vård istället för plats i media.
Citera
2013-05-08, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Jag kan börja med detta tal från NY Libertarian Convention som skedde nyligen, talet är i princip en entimmes-sågning av den amerikanska feminismen.
http://www.youtube.com/watch?v=3dwLz...e_gdata_player

Baseras på det gamla vanliga logiska felslutet; är man för en sak måste man vara emot allt annat. Kan bevisa att alla feminister är rasister på samma sätt. År nog mer imponerande på er irrationella känslostyrda män.

Men visst, felslut och andra retoriska knep kan säkert lura några, och prestige gör ju att folk ogärna erkänner sig lurade, så det kan säkert nå någon liten framgång.

Citat:

Prova religion, gärna av det mer sektliknade slaget. Köper man att någon predikare är profet, så tror man givetvis blint på vad den sager. Det finns fall där kända feminister har lämnat när dom blivit religiösa. Prova där du.
Citera
2013-05-08, 11:17
Medlem
kolugns avatar
Citat:

Jag är ute efter länkar till texter, videor och annat som av sig själva skulle kunna få en feminist att tvivla på sin ideologi. Något som har slagkraften att få feministen att ge upp sin dogmatiska världsbild och istället börja tänka mer fritt.

Varför måste du omvända henne?
kanske smartare bli omvänd istället.

Lessen finns nog inget logiskt tänkande idag som kan få en feminist att ändra åsikt. Alla med en hjärna och som kan se sig omkring i världen, fattar ju att feminismen behövs.

Så måste du promt göra detta så får du köra det old school. Låsa in och total isolera henne, piska ur hennes självmedvetande och använd religion och skam. Brukar vara det vanligaste sättet män tar till. Nice inte sant?
Citera
2013-05-08, 12:02
Medlem
Gubbskems avatar
Förstår inte varför man ens ska försöka omvända någon. Insikter måste komma innifrån. Att bara länka en film eller predikan är som att få en religiös att sluta tro på gud med logiska vetenskapsresonemang som direkt motsäger bibelns lära. Tror aldrig det har hänt.

En annan teori är att dom saknar kukens helande kraft i sin vardag. Du kanske skulle erbjuda den till dom bittraste i studiesyfte och se om det blev resultat TS.

Annars har jag inga förslag!
Citera
2013-05-08, 13:38
Medlem
Sir Dwains avatar
kolugn har nog de mest praktiska tipsen du kan få, du får bryta ned personen helt. Använda dig av "stockholmssyndromet". Annars kan hjärnskador förändra personligheter drastiskt, kan vara ett alternativ.
Citera
2013-05-08, 14:05
Medlem
senhackarens avatar
Omskolningsläger. Vänsterpattrask är ju vana att upprätta sånt i länder där vänsteranhaget styr. Ge dem samma myt tillbaks. I annat fall så återstår det att bygga speciella mentalsjukhus, för feminism är en psykisk sjukdom.
Citera
2013-05-08, 14:26
Medlem
Citat:

Jag går på kolugns linje: våld, sekterism, propaganda, manipulation, hjärntvätt, olika metoder för tankekontroll är nog det effektivaste.

Annars får man nog acceptera att människor tänker fritt och därför har en annan åsikt än man själv har.
Citera
2013-05-08, 15:19
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Varför måste du omvända henne?
kanske smartare bli omvänd istället.

Lessen finns nog inget logiskt tänkande idag som kan få en feminist att ändra åsikt. Alla med en hjärna och som kan se sig omkring i världen, fattar ju att feminismen behövs.

Så måste du promt göra detta så får du köra det old school. Låsa in och total isolera henne, piska ur hennes självmedvetande och använd religion och skam. Brukar vara det vanligaste sättet män tar till. Nice inte sant?

Feminismen behövs inte i Sverige eller i de flesta västerländerna. Vad som behövs är kvinnorättskämpar i den tredje världen. Det är en avsevärd skillnad mot att bli ihjälslagen varje gång du går ut utan mannens tillåtelse jämfört med att klaga på att män sitter alldeles för bredbent på spårvagnen.
Citera
2013-05-08, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrungyDude
Feminismen behövs inte i Sverige eller i de flesta västerländerna. Vad som behövs är kvinnorättskämpar i den tredje världen. Det är en avsevärd skillnad mot att bli ihjälslagen varje gång du går ut utan mannens tillåtelse jämfört med att klaga på att män sitter alldeles för bredbent på spårvagnen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dikotomi#Falsk_dikotomi

Finns det inte en enda av er som klarar lite basal rationlitet? Börjar bli enformingt det här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in