2013-05-08, 16:16
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
http://sv.wikipedia.org/wiki/Dikotomi#Falsk_dikotomi

Finns det inte en enda av er som klarar lite basal rationlitet? Börjar bli enformingt det här.

Det är inte en dikotomi utan en iaktagelse. Hur ofta ser du svenska feminister kämpa för något konkret? Har de ens något utpräglad mål? Det enda man ser är kvinnor som blir kränkta otroligt lätt av att bara mannen existerar. För att rättfärdiga deras inbillade förtryck startar de massa skumma kampanjer som tjejen som fotade killars skrev på spårvagnen i feministiskt syfte (hade en man gjort det skulla han ha hamnat i finkan som ett pervo), göra en skolomröstning för att man upplevde en skylt lite kränkande osv osv.

Kvinnor är jämställda med män här och de har allt som män har. Det finns ingen mening att kämpa för obetydliga saker längre. Din kamp kan väl fan knappast jämföras med en afghansk kvinna. Om vi skickar alla feminister till Bangladesh eller Pakistan där de får bo under några månader och komma tillbaks till Sverige, då kommer de fan uppskatta sitt liv här som in i helvete. Ni är ju bara bortskämda och vägrar att ge bort er makt, trots att ni inte har någon användning för den längre.
Citera
2013-05-08, 16:25
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrungyDude
Det är inte en dikotomi utan en iaktagelse. Hur ofta ser du svenska feminister kämpa för något konkret? Har de ens något utpräglad mål? Det enda man ser är kvinnor som blir kränkta otroligt lätt av att bara mannen existerar. För att rättfärdiga deras inbillade förtryck startar de massa skumma kampanjer som tjejen som fotade killars skrev på spårvagnen i feministiskt syfte (hade en man gjort det skulla han ha hamnat i finkan som ett pervo), göra en skolomröstning för att man upplevde en skylt lite kränkande osv osv.

Kvinnor är jämställda med män här och de har allt som män har. Det finns ingen mening att kämpa för obetydliga saker längre. Din kamp kan väl fan knappast jämföras med en afghansk kvinna. Om vi skickar alla feminister till Bangladesh eller Pakistan där de får bo under några månader och komma tillbaks till Sverige, då kommer de fan uppskatta sitt liv här som in i helvete. Ni är ju bara bortskämda och vägrar att ge bort er makt, trots att ni inte har någon användning för den längre.

Du måste skilja på tron på själva ideologin och praktiskt handling.

Eftersom du lever i en demokrati, så behöver du inte kalla dig demokrat längre eller?

Jag kan hålla med om kritiken över det praktiska handlandet, men även här behöver du göra åtskillnader mellan små feministiska "happenings" av mer konstnärlig experimentell karaktär ( fota bredbenta män på tunnelbanan ex.) och vad den ledande feministiska idologin faktiskt jobbar med politiskt. ( utjämna löneskillnader, arbeta mot våld etc. )

Tänk lite vidare...

Citera
2013-05-08, 16:43
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn

Eftersom du lever i en demokrati, så behöver du inte kalla dig demokrat längre eller?

Jag kan hålla med om kritiken över det praktiska handlandet, men även här behöver du göra åtskillnader mellan små feministiska "happenings" av mer konstnärlig experimentell karaktär ( fota bredbenta män på tunnelbanan ex.) och vad den ledande feministiska idologin faktiskt jobbar med politiskt. ( utjämna löneskillnader, arbeta mot våld etc. )

Tänk lite vidare...

Jag förnekar inte att feminismen har haft en roll i kvinnors rättigheter, jag ser bara ingen mening med den idag och att alla sociala experiment av den tas alldeles för seriöst och sponsras av våra skattepengar. Det är så jävla efterblivet som det kan bli.
Citera
2013-05-08, 16:57
Medlem
FatCharlies avatar
Citat:
Jag förnekar inte att feminismen har haft en roll i kvinnors rättigheter, jag ser bara ingen mening med den idag och att alla sociala experiment av den tas alldeles för seriöst och sponsras av våra skattepengar. Det är så jävla efterblivet som det kan bli.
Så du anser att det inte längre finns några delar av det svenska samhället där män favoriseras och kvinnor väljs bort pga deras kön?
Citera
2013-05-08, 17:20
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatCharlie
Så du anser att det inte längre finns några delar av det svenska samhället där män favoriseras och kvinnor väljs bort pga deras kön?

Ge något exempel, för det här brukar feminismen ofta ta upp. Du glömmer måhända inte att vi har kvotering för kvinnor i Sverige?

Vill ni ha en plats som VD utan att ens uppvisa några ledaregenskaper, eller vad handlar det om?
Citera
2013-05-08, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn

Tänk lite vidare...

Det enda feministiska praktiska försök till handling jag noterar går ut på att underminera mannens medborgerliga status och rättigheter. Det är en totalitär ideologi som kräver konflikt mellan könen för att existera, det ständiga feministiska lobbyarbetet att demonisera män och manlighet påminner inte så lite om islamister eller marxister. Feminismen är en revolutionär ideologi som går ut på kvinnomakt .........
Citera
2013-05-08, 17:52
Medlem
FatCharlies avatar
Citat:
Ge något exempel, för det här brukar feminismen ofta ta upp. Du glömmer måhända inte att vi har kvotering för kvinnor i Sverige?

Vill ni ha en plats som VD utan att ens uppvisa några ledaregenskaper, eller vad handlar det om?
Det var en fråga och inte ett påstående. En fråga som du dessutom inte svarade på.
Citera
2013-05-08, 17:55
Medlem
Nix-registrets avatar
Att vara feminist handlar för de allra flesta om grupptryck och auktoritetstro. Så det bästa sättet att omvända en feminist är att få ut henne i världen, introducera andra perspektiv, ge henne nya intryck som spräcker den intellektuella bubblan. När feminismens kolportörer reduceras till en klick människor bland många blir det lättare att betrakta dem kritiskt.

Den typiska feministen har inte heller egentligen läst någon feministisk teori (kritisk teori), utan bara plockat upp ytliga ståndpunkter från populärkulturen. Får hon bekanta sig med icke-feministiska tanketraditioner utanför popkulturen ser hon snabbt hur banal hon varit.
Citera
2013-05-08, 18:06
Medlem
Citat:

Så du anser att det inte finns några delar av det svenska samhället där kvinnor favoriseras och män väljs bort pga deras kön?

Feminism är ren antidemokratisk ideologi. Det ska inte spela någon roll om du är kvinna eller man. Är du utsatt ska du ha samhällets stöd.
Citera
2013-05-08, 18:12
Medlem
Dom är sjuka i huvudet, logik och forskning är inget gör en sjuk människa frisk. Våld är det enda dom begriper.
Citera
2013-05-08, 18:27
Medlem
FatCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Så du anser att det inte finns några delar av det svenska samhället där kvinnor favoriseras och män väljs bort pga deras kön?

Feminism är ren antidemokratisk ideologi. Det ska inte spela någon roll om du är kvinna eller man. Är du utsatt ska du ha samhällets stöd.
Och var skrev jag det? Jag ställde en fråga baserat på föregående kommentators påstående.
Citera
2013-05-08, 19:04
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Och var skrev jag det? Jag ställde en fråga baserat på föregående kommentators påstående.

Du läste inte igenom rätt. Jag sa åt dig att ge exempel. det var underförstått i mitt inlägg att kvotering gör att kvinnor favoriseras över män i många sammanhang. Detta om något kan du inte argumentera mot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in