2013-05-07, 20:22
Medlem
..vilka skador har ni märkt av nu när ni har slutat?

Är det bara jag som kan knappt kan kolla på film längre eftersom man tappar tråden hela tiden?

Har ni märkt av andra biverkningar?
Citera
2013-05-07, 20:26
Medlem
ramsays avatar
Man blir trög av cannabis men det försvinner efter ett tag, ju längre man röker desto längre tar det. Pure and simple!
Citera
2013-05-07, 20:27
Medlem
Bjoonkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennythecop

Är det bara jag som kan knappt kan kolla på film längre eftersom man tappar tråden hela tiden?

Detta behöver inte alls vara bara för att du har slutat rökt cannabis, visst kan cannabis ha gjort så du slipper alla bekymmer och liknande och nu då du slutade med det så ligger det fortfarande kvar och gnötar på dig, det är inte cannabisens fel utan det är något du måste få undanstökat för att slippa ha massa röra i skallen hela tiden!

Som t.ex. då du sitter och tittar på film, behöver du egentligen tvätta, diska eller liknande? Isåfall försök då göra detta och sedan sätter du dig ner och tittar på en rulle!
Citera
2013-05-07, 20:36
Medlem
Gosainackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennythecop

Jag fick Posthallucinatorisk perceptionsstörning. Det har dock blivit mitt livs största sorg. Jag är paranoid som fan ibland och tror att alla runt om kring mig driver med mig så ibland försöker jag läsa mellan raderna när folk pratar och försöker hitta gömda budskap.

Och min syn hackar när jag kollar runt, den liksom hinner inte med alla intryck.
Citera
2013-05-07, 20:39
Medlem
Denoms avatar
Hur länge sedan var det du slutade röka? Jag la ner mitt regelbundna rökande för länge sedan och märkte aldrig av några bestående bieffekter.
Citera
2013-05-07, 20:42
Medlem
BenAsslicks avatar
Jag har väl inte slutat, men jag tar 6mån-1års pauser lite då och då (har precis börjat en ny sån period) och den enda skillnaden för mig är att jag inte är lika trög och har svårare att sova (eftersom rökat tar bort kramper jag annars har när jag ska sova).
Citera
2013-05-07, 20:43
Medlem
stopbitchings avatar
Tycker det är mycket tråkigare att kolla på film då det var sådan enorm inlevelse att kolla när man var bränd. Känns lite slöseri att kolla på en bra film när man vet att den antagligen skulle bli mycket bättre i rökt tillstånd.
Citera
2013-05-07, 20:49
Medlem
Jag fick HPPD av syntetisk marijuana, och det har förstört mitt liv, så droger kommer jag aldrig mer att hålla på med.
Citera
2013-05-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosainacken
Jag fick Posthallucinatorisk perceptionsstörning.
Vad fan betyder det? Låter ju helt sjukt. haha

Vad ni än känner och tror. Så glöm inte att vi enbart har rökt gräs. Oroa er inte.. Så fort ni haft ett uppehåll så kommer ni vara lika fina och fräscha som innan ni började !! Är inne på ett uppehåll själv just nu.. Det ska bli jävligt spännande att utvärdera mitt bruk efter jag haft uppehåll i ett par månader.
Citera
2013-05-07, 21:00
Medlem
Gosainackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxzzz-99
Vad fan betyder det? Låter ju helt sjukt. haha

Vad ni än känner och tror. Så glöm inte att vi enbart har rökt gräs. Oroa er inte.. Så fort ni haft ett uppehåll så kommer ni vara lika fina och fräscha som innan ni började !! Är inne på ett uppehåll själv just nu.. Det ska bli jävligt spännande att utvärdera mitt bruk efter jag haft uppehåll i ett par månader.

Jo det är helt sjukt xD
Citerat från wikipedia. Symptom [redigera]

Individer drabbade av denna sjukdom upplever perceptionsstörningar som bland annat är av visuell natur. Symptombilden är oftast långvarig och överväldigande vilket gör det svårt för den drabbade att ignorera dessa störningar i sin vardagliga situation. Exempel på vanligt förekommande former av visuell störning i denna diagnos innefattar bland annat synbrus (Aeropsia), som kan liknas vid det bildbrus som projiceras från en TV-apparat när inget program är i sändning, geometriska hallucinationer, färgblixtar, efterhängande spår efter objekt som rör sig, auror runt objekt samt Mikropsi-makropsi (allt ser litet eller stort ut). Dessa symptom kan uppstå separat eller i kombination med varandra och kan uppkomma efter bruk av hallucinogener efter endast en gång. Det finns dock ett statistiskt samband som talar för att frekvensen av HPPD är kopplat till antalet gånger en person har brukat hallucinogena preparat. Troligtvis är vissa individer känsligare än andra. Något regelrätt botemedel är inte känt men symptomen har i enstaka fall kunnat gå att lindra. Vad som lindrar förefaller i dagsläget vara olika från en person till en annan. Andra vanligt förekommande symptom för individer drabbade av denna sjukdom inkluderar depression, kognitiv nedsättning, paniksyndrom alternativt emotionell avtrubbning och "overklighetskänslor" (Depersonalisation-Derealisation) . Även fysiska symptom såsom tinnitus, huvudvärk och neurologiska smärtor förekommer.
Citera
2013-05-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosainacken
Jo det är helt sjukt xD
Citerat från wikipedia. Symptom [redigera]

Individer drabbade av denna sjukdom upplever perceptionsstörningar som bland annat är av visuell natur. Symptombilden är oftast långvarig och överväldigande vilket gör det svårt för den drabbade att ignorera dessa störningar i sin vardagliga situation. Exempel på vanligt förekommande former av visuell störning i denna diagnos innefattar bland annat synbrus (Aeropsia), som kan liknas vid det bildbrus som projiceras från en TV-apparat när inget program är i sändning, geometriska hallucinationer, färgblixtar, efterhängande spår efter objekt som rör sig, auror runt objekt samt Mikropsi-makropsi (allt ser litet eller stort ut). Dessa symptom kan uppstå separat eller i kombination med varandra och kan uppkomma efter bruk av hallucinogener efter endast en gång. Det finns dock ett statistiskt samband som talar för att frekvensen av HPPD är kopplat till antalet gånger en person har brukat hallucinogena preparat. Troligtvis är vissa individer känsligare än andra. Något regelrätt botemedel är inte känt men symptomen har i enstaka fall kunnat gå att lindra. Vad som lindrar förefaller i dagsläget vara olika från en person till en annan. Andra vanligt förekommande symptom för individer drabbade av denna sjukdom inkluderar depression, kognitiv nedsättning, paniksyndrom alternativt emotionell avtrubbning och "overklighetskänslor" (Depersonalisation-Derealisation) . Även fysiska symptom såsom tinnitus, huvudvärk och neurologiska smärtor förekommer.
Får man verkligen sånt av cannabis? Rätta mig om jag har fel, men cannabis är ju inte en hallucinogen drog?

Hur länge har du haft uppehåll från cb?
Citera
2013-05-07, 21:06
Medlem
weedfields avatar
Jag har slutat efter 3 års rökande. Inte dagligt då men rökte väl minst 2-3 gånger i månaden och som mest varje dag i en månad. Hållt uppe i 6 månader och hade inga problem med att sluta. Hade jobb och gymmade på fritiden. Nu mår jag bra. Kan säga att jag har fått tillbaka min verklighetsuppfattning och egenkännedom, hittat brister hos mig själv som jag ignorerade förut och som jag nu jobbar på att bättra.

Cannabis är inget att ha. Skönt för stunden, men ger dig inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in