Citat:
Ursprungligen postat av
Herkulesbig
Det är en chanstagning! För tänk om de fattas något viktigt dokument, som har en avgörande faktor till positivt ände! Risken är då de säger nej vid din ansökan pågrund de fattas information som är avgörande.
För intervju är gjord, så betyder det är inte att ansökan är komplett. Saker kan till komma på frågor som har dykt upp under intervjun.
Tänkt samma sak men nu verkar det ligga i kö till en beslutsfattande handläggare.
Det är ju sista steget som jag förstått.
Skulle handläggarna se saker som fattas hade vi hört det innan de skickade vidare ansökningen till beslutshandläggaren.
Under intervju så blev hon tvungen att ordna:
- Fullmakt för mig
- Ge bilder och biljetter samt skicka in lite fler efteråt(de bad henne göra det fort också).
Vi är nästan helt säkra på att vi gjort rätt med övriga saker:
Skillsmässopapper
Singel status
Hyreskontrakt
Arbetskontrakt och löner
Pass/identitet
Bevis med bilder/biljetter/chathistorik
Det enda som kan hända ifall överklagan också failar är att ärendet står i kö tills dess det är vår tur. Man får ju inte avslag på ansökningen. Man förlorar dock sin chans att be om beslut och kan inte testa igen efter 9månaders väntan.
Vi ska föröska besöka varandra men nekas besök så kommer vi nog föröska med att få ett beslut eftersom de nekar oss att träffas under väntetiden i mitt land. Har gott om pengar så advokat kommer bli inkopplad vid överklagan, har redan ordnat med den biten eftersom 3veckor är väldigt kort tid när man inte är redo.