2015-06-08, 15:38
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzorAhai
Nu börjar det bli riktigt löjligt i GoT-tråden.

Varför får man inte ens NÄMNA ordet "böcker" i den? Vissa frågor som en del användare ställer kräver att man nämner böckerna, exempelvis vilken säsong som baseras på vilken bok etc.
Kul forumet blir om man ska sitta och skicka pm till enskilda individer istället för att nå ut till alla med ett enkelt inlägg som är relevant.

Samt är det urbota dumt att folk får inlägg raderade där dom frågar när avsnitt sänds och var man kan se dom.
Istället för att göra användare arga så kan ni väl istället skriva in varje avsnitts premiärtider i ett moderator meddelande som man kan se innan man postar? Samt en lista med olika sidor som sänder avsnitten, ska det vara så svårt?
Jag har påpekat det här tidigare men det struntade ni i att svara på.

Meningen är att det ska vara kul att diskutera serien, inte känna sig osäker på om man får varningar för varje inlägg man skriver.

Det finns en tråd avsedd för att diskutera skillnaden mellan böckerna och tv-serien.
(FB) Game of Thrones, skillnader mellan tv-serien och böckerna. SPOILERS FÖREKOMMER!

Man får nämna lite om saker från böckerna i den vanliga GOT-tråden,
men drar man igång en lång diskussion om det så blir det OT.

Sändningstider är OT, det finns en klistrad tråd för just att fråga om sändningstider i:
(FB) Vill du veta när ett program sänds och i vilken kanal, fråga i den här tråden.
Den som vill fråga eller förmedla när och vart serien sänds får skriva om det i den tråden.

Och givetvis så är fildelningsfrågor OT, vart man kan ladda ner avsnitt
får man fråga om i fildelningsforumet.
Citera
2015-06-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Det finns en tråd avsedd för att diskutera skillnaden mellan böckerna och tv-serien.
(FB) Game of Thrones, skillnader mellan tv-serien och böckerna. SPOILERS FÖREKOMMER!

Man får nämna lite om saker från böckerna i den vanliga GOT-tråden,
men drar man igång en lång diskussion om det så blir det OT.

Sändningstider är OT, det finns en klistrad tråd för just att fråga om sändningstider i:
(FB) Vill du veta när ett program sänds och i vilken kanal, fråga i den här tråden.
Den som vill fråga eller förmedla när och vart serien sänds får skriva om det i den tråden.

Och givetvis så är fildelningsfrågor OT, vart man kan ladda ner avsnitt
får man fråga om i fildelningsforumet.

Hur kommer det sig då att jag fått inlägg raderade där jag nämnt böckerna som hastigast bara för att svara på en enkel fråga? Aldrig blivit något långdraget från min sida.

Tråden för sändningstider är nog ypperligt bra om ni klistrar in i moderatormeddelandet då så slipper folk få varningar.
Senast redigerad av AzorAhai 2015-06-08 kl. 17:45.
Citera
2015-06-08, 19:00
Medlem
robomans avatar
Citat:
Hur kommer det sig då att jag fått inlägg raderade där jag nämnt böckerna som hastigast bara för att svara på en enkel fråga? Aldrig blivit något långdraget från min sida.
Du kanske inte skrev inom spoilertagg samt nämnde vad spoilern att spoilern skulle innehålla info från böckerna?
Att bara säga vilken bok som en säsong bygger på borde väl rimligen vara okej, men skrev du någon bakgrundsinfo eller liknande som man bara får veta i böckerna, då är det en bokspoiler.
Citera
2015-06-08, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Du kanske inte skrev inom spoilertagg samt nämnde vad spoilern att spoilern skulle innehålla info från böckerna?
Att bara säga vilken bok som en säsong bygger på borde väl rimligen vara okej, men skrev du någon bakgrundsinfo eller liknande som man bara får veta i böckerna, då är det en bokspoiler.

Det är exakt såna inlägg jag gjort som involverat böckerna, förstår inte varför det ska vara totalförbud mot såna.
Citera
2015-06-09, 08:49
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzerkurt
Någon moderator har plockat bort ett av mina inlägg vilket var skrivet helt efter reglerna. Tråd-reglerna stipulerar att det är fritt diskutera efter amerikansk sändning och ingenstans har jag nämnt någonting annat än vad jag kunnat se utifrån tv-serien (på hbo nordic).
Jag, och säkert många med mig, tackar för den informationen. Vill du få klarhet i varför ditt inlägg raderades föreslår jag att du PM:ar moderatorerna i den aktuella forumdelen.

Vill du ta diskussionsutrymme till att ventilera det faktum att ditt inlägg raderades behöver du följa de här instruktionerna:
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Citera
2015-06-09, 09:14
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Det är exakt såna inlägg jag gjort som involverat böckerna, förstår inte varför det ska vara totalförbud mot såna.

Nu är det ju så att svar på OT inlägg också anses som OT och om någon ställer frågor som faktiskt inte har primärt med serien att göra så faller det sig ganska naturligt att inläggen raderas.
Citera
2015-06-09, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Nu är det ju så att svar på OT inlägg också anses som OT och om någon ställer frågor som faktiskt inte har primärt med serien att göra så faller det sig ganska naturligt att inläggen raderas.

Fast inläggen har med serien att göra då folk undrar vilka böcker just den här säsongen är baserad på osv.

Känns inte rätt att behöva hänvisa dessa människor till jämförelsetråden där dom kommer bli superspoilade om dom tittar in.
Citera
2015-06-09, 16:33
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Fast inläggen har med serien att göra då folk undrar vilka böcker just den här säsongen är baserad på osv.

Känns inte rätt att behöva hänvisa dessa människor till jämförelsetråden där dom kommer bli superspoilade om dom tittar in.

Fast syftet med inlägget du svarade på var inte endast det du säger. Han ville även diskutera böckerna och då blir hans inlägg OT. Om du då svarar på OT så raderas detta också för att det inte skall bli ett helt spår av Ot inlägg.

Så nej, ditt inlägg var inte OT, hans inlägg var det och ditt inlägg var ett svar på det.
Citera
2015-10-05, 23:03
Medlem
Hoppas tråden passar rätt för detta men jag har ett förslag angående Game of Thrones trådarna.

Då både den renodlade tv-serie tråden samt jämförelsetråden har blivit extremt hårdmoddade så undrar jag om det är okej att starta en tredje Game of Thrones tråd för oss som läst/sett allt och/eller inte bryr sig om spoilers.
Alltså en tredje tråd där det inte behöver tänkas på spoilerflikar och varningar för känsligt material i varenda inlägg, vilket skapar en mer flytande diskussion.
Exempel på trådens titel kan vara:
"Fria diskussioner om Game of Thrones/ASOIAF (Varning spoilers!)".
Tanken är att även böckerna ska få diskuteras fritt i tråden.

Anledningen till förslaget är för att jag anser att dom nuvarande trådarna har skrämt många från att skriva i dom (pga dom extrema trådreglerna) vilket gjort diskussionerna lidande, av mina upplevelser så känns det som att väldigt få verkligen engagerar sig i trådarna vilket är tråkigt när så många mer skulle kunna ta del av ämnet.

Nu misstänker jag att en sådan tråd bryter direkt mot forumets regler men jag tycker det är värt att fråga här om det i alla fall. Det är trots allt ett ämne som lockar många!
Citera
2015-10-06, 00:43
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissedbyfire
Hoppas tråden passar rätt för detta men jag har ett förslag angående Game of Thrones trådarna.

Då både den renodlade tv-serie tråden samt jämförelsetråden har blivit extremt hårdmoddade så undrar jag om det är okej att starta en tredje Game of Thrones tråd för oss som läst/sett allt och/eller inte bryr sig om spoilers.
Alltså en tredje tråd där det inte behöver tänkas på spoilerflikar och varningar för känsligt material i varenda inlägg, vilket skapar en mer flytande diskussion.
Exempel på trådens titel kan vara:
"Fria diskussioner om Game of Thrones/ASOIAF (Varning spoilers!)".
Tanken är att även böckerna ska få diskuteras fritt i tråden.

Anledningen till förslaget är för att jag anser att dom nuvarande trådarna har skrämt många från att skriva i dom (pga dom extrema trådreglerna) vilket gjort diskussionerna lidande, av mina upplevelser så känns det som att väldigt få verkligen engagerar sig i trådarna vilket är tråkigt när så många mer skulle kunna ta del av ämnet.

Nu misstänker jag att en sådan tråd bryter direkt mot forumets regler men jag tycker det är värt att fråga här om det i alla fall. Det är trots allt ett ämne som lockar många!
En "free for all" - tråd där allt som postas i får antas vara spoilers? Som användare tycker jag det verkar intressant
Citera
2015-10-06, 04:56
Medlem
Jag har slutat läsa GoT-tråden (TV-tråden) då allt är spoilertaggat. Rena spekulationer är inte spoilers men taggas så nu. Det blir förstås bättre när det finns något att diskutera konkret när nästa säsong drar igång. Till dess får den vila.
Citera
2015-10-06, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
En "free for all" - tråd där allt som postas i får antas vara spoilers? Som användare tycker jag det verkar intressant

Precis! Som en frizon men som sagt är det upp till ledningen om det är okej. Tacksam om tv moddsen hör av sig angående detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Rundstedt
Jag har slutat läsa GoT-tråden (TV-tråden) då allt är spoilertaggat. Rena spekulationer är inte spoilers men taggas så nu. Det blir förstås bättre när det finns något att diskutera konkret när nästa säsong drar igång. Till dess får den vila.
Ännu en anledning till att mitt förslag bör förverkligas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in