• 1
  • 2
2013-05-06, 21:13
Medlem
Köpa telefon utan abonnemang - Iphone5, HTC One, eller Samsung Galaxy S4?

Jag har redan ett bra abonnemang för halva priset, med en telefon jag köpte till (HTC Sensation XL)
som tyvärr gått sönder och fruktar att den är fuktskadad och vill ha en ny telefon.

Vilken av de telefonerna bör jag köpa?
Jag har 3trygg total till halva priset.
Citera
2013-05-07, 15:05
Medlem
Det säkraste kortet är S4'an.
Citera
2013-05-08, 15:48
Medlem
Kaustis avatar
Av iPhone 5 och HTC One väljer jag den senaste av dom två. iPhone bör man inte köpa om man inte är en individ som är väldigt teknikinkompetent och gillar att begränsas hårt i sin användning.
Citera
2013-05-08, 17:17
Medlem
S4 är snabbast, senast Androidversion, Gorilla glas 3, bäst batteritid, bäst skärm och bra kvalitet. Jämför nu med HTC One, iPhone 5 är ett skämt som är sämre än S3.
Citera
2013-05-09, 15:39
Medlem
Cellars avatar
HTC One.

Den har bäst multitasking prestanda, S4:an stänger ner.

Den har en bättre kalibrerad skärm än S4:an(som ändå är en klar förbättring över S3:an).

Klart snyggast också.

Förresten - en episk recesion om du orkar läsa igenom den. Väl värt det.
Samme kille har testat S4:an och S4:an är ingen dålig telefon alls. Men den når inte upp till samma nivåer.

http://www.anandtech.com/show/6747/htc-one-review

(Dessutom, alla har redan en iPhone och en Galaxy lur ändå. Särskilj dig lite!)
Citera
2013-05-09, 16:34
Medlem
Varför inte en Lumia 920 ?
Citera
2013-05-09, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cellar
HTC One.

Den har bäst multitasking prestanda, S4:an stänger ner.

Den har en bättre kalibrerad skärm än S4:an(som ändå är en klar förbättring över S3:an).

Klart snyggast också.

Förresten - en episk recesion om du orkar läsa igenom den. Väl värt det.
Samme kille har testat S4:an och S4:an är ingen dålig telefon alls. Men den når inte upp till samma nivåer.

http://www.anandtech.com/show/6747/htc-one-review

(Dessutom, alla har redan en iPhone och en Galaxy lur ändå. Särskilj dig lite!)

När min One X hade Sense (kör CM10 nu) kunde man starta ungefär 2 appar innan den började döda appar. Något inte min 1 år äldre S2 gjorde. Tvivlar starkt på att One har bättre multitasking än S4 faktiskt..

Såg inte S4 med i det testet? Iofs tog jag bara en snabbtitt på några benchmarks. I detta test är både One och S4 med och S4 vinner i princip allt inkl batteritid:

http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-s4-recension/

One har bara två knappar med..

Med det sagt är bägge bra val som man knappast blivit besviken över, men S4 är definitivt snäppet bättre i mina ögon.

Citat:
Ursprungligen postat av engis
Varför inte en Lumia 920 ?

4,5 tums skärm på 180 gram kan ju påverka beslutet en aning..
Citera
2013-05-09, 20:09
Medlem
Profaxs avatar
Är det någon som vet när HTC one kommer att börja säljas i butik tex phone house eller tele2-butiker?
Citera
2013-05-09, 20:36
Medlem
IronRandys avatar
Av de i listan skulle jag säga Samsung Galaxy S4. Men personligen skulle jag köpa Google Nexus 4.
Citera
2013-05-09, 21:47
Medlem
Profaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronRandy
Av de i listan skulle jag säga Samsung Galaxy S4. Men personligen skulle jag köpa Google Nexus 4.

Motivering? Den har så vitt jag vet objektivt sämre hårdvara än tex SG4?
Citera
2013-05-09, 21:52
Medlem
Boggas avatar
ASUS Padfone Infinity...

Har själv beställt en sån. Har i dagsläget en S2:a och har inte känt nåt direkt sug att byta till S3, S4, HTC One, Sony Z eller liknande... inget direkt nytt

Apples produkter är inget jag skulle ta i med tång så jag nämner inget mer om det
Citera
2013-05-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Är det någon som vet när HTC one kommer att börja säljas i butik tex phone house eller tele2-butiker?

Jag har i vart fall köpt en HTC One i butik i Stockholm för över en vecka sen. Gå runt och fråga lite så hittar du nog en tillslut.

Förövrigt så säger jag HTC One över Samsung. S4:an är bättre på pappret men spendera lite tid med båda i handen och ta ett beslut sen. Det gjorde jag och kan säga att jag skulle bli mycket förvånad om någon i den situationen väljer S4:an. Den marginella prestationsförbättringen väger inte upp för hur billigt leksakig S4:an känns i jämförelse (Obs. I jämförelse! S4:an i sig är en grym telefon).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in